Diskutera – Vilket Blizzard-spel är bäst?
Warcraft trilogin kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta men objektivt tycker jag att WoW är bäst. Det revolutionerade genren.
gjorde det verkligen det, lr var det bara just det som fick flest spelare pga bra timing :)?
//monster
Diablo 1 när det först kom ut och var helt nytt.
Helt fantastiskt.
Dubbla svindyra telefonräkningar varje månad, både för att hålla spelet "online" via den fasta telefonen, och samtidigt kunna prata med kompisen man spelade med på mobilen, via den splitternya Ericsson GSM 388.
Tjejen var sur för att hon inte kunde ringa till sina kompisar, och mina kompisar var sura för att det tutade upptaget hela tiden.
Behöver väl inte påpeka att förhållandet inte höll speciellt länge, och inte ekonomin heller
World of Warcraft - Burning Crusade och Wrath of the Lich King, men speciellt BC.
Jag hade 10000+ timmar bara under dom två expansionerna. Snittade minst 12 timmar om dagen i 3 års tid. Aldrig någonsin varit så lycklig i hela mitt jävla liv. Har väl runt 10000 timmar till sen Cataclysm och till dagens expansion, så skulle kunna säga att WoW har tagit upp MÅNGA år av mitt liv i total speltid, det är nog den största anledningen till att jag ens lever idag :). Så har mycket att tacka för.
Svårt att hitta samma passion för något spel sedan runt 2009-2010 någonstans. Allt är så himla mycket tråkigare numera.
Svårt att välja mellan Warcraft 1,2, Diablo 1,2 men Starcraft tillsammans med Broodwar är nog bäst överlag.
WoW för mig var början till slutet för Blizzard. Populariserade theme park MMOs och mycket utav dagens jädra mikrotransaktions smörja och levelup xp beroende skit härstammar från WoW. MMO-spel började lovande med Ultima Online och Eve Online men sedan WoW blev populärt stagnera hela genren.
Det är någonstans där man gick ifrån hur gör vi det bästa spelet vi kan...
till hur gör vi folk beroende.
Väldigt svårt att välja, men i slutändan faller rösten på StarCraft. Originalet, vill säga. Singleplayer-kampanjen är mörk, episk och underbar. Och multiplayern är fortfarande bland det bästa som någonsin gjorts. Och map editorn, som födde alla fantastiska custom maps.
WarCraft 2 och StarCraft 2 förtjänar också ett omnämnande. Det första eftersom det var vad som fick spelnörd på riktigt - det andra för all underbar e-sport som han har sett och castat (även om jag ännu inte har förlåtit Blizz för misshandeln av kampanjen).
(Och, vet ni vad, Heroes of the Storm förtjänar också ett omnämnande. Under två-tre år spelade vi inget annat i min kompiskrets)
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Warcraft II fårr min röst men klart man älskar Dibalo 1 och 2 och även lost vikings och blackthorn. Diablo 3 kan jag inte säga mycket om jag spelade betan och då tyckte inte om det men efter några år måste det ju kanske förbättrats. Men så som blizzard är nu känner jag inte lust till att ge dom ett enda öre om jag hadde något.
Warcraft trilogin kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta men objektivt tycker jag att WoW är bäst. Det revolutionerade genren.
Jag är nyfiken, på vilket sätt? Det enda de lyckades med WoW var att nå den breda massan. Spelmekaniskt gjorde de inget nytt, så jag ser inte revolutionen?
I drank what?