Senaste spelet du klarade?
Kört igenom en första, neutral runda av Undertale och fick direkt mersmak och kör nu Pacifist-rutten. Förstår verkligen hypen kring spelet, makalöst charmigt, och fick faktiskt genuint lite dåligt samvete efter att ha dödat vissa bossar i början. Har haft Spider Dance på hjärnan i 3-4 dagar nu...
Körde klart Pacifist och det gjorde ju verkligen mer för storyn. Även kollat in en video som visar skillnaden mellan neutral run och genocide och det är ju som att spela 3 olika spel nästan, verkligen makalöst vilket berättande. Kanske inte det bästa jag spelat gameplay-mässigt men när det gäller personlighet, charm, berättande och musik ligger det rätt så jäkla högt.
Rullade eftertexter på Ni No Kuni Wrath of the White Witch nyss, vilket underbart spel det där var. Oerhört mysigt och kul!
Battle Brothers, men det är långt ifrån första gången jag klarar det. Förr skulle jag nog ha gett det en fyra, men efter alla DLC & patchar som kommit är det en solklar 5/5. Rekommenderas varmt till fans av genren då det är ett av de absolut bästa spelen som ö.h.t existerar i genren (enligt moi då). Är orimligt hajpad på studions nästa spel.
i expect you to die 2
Klarade både Life is Strange (1) och Mass effect Andromeda nu i veckan.
LiS får en stark 3/5.
ME:A får en svag 4/5. Hade inte spelat trilogin när Andromeda släpptes. Tycker det var ett trevligt lit!
Ha en go helg!
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Triangel Strategy (Switch):
Riktigt bra RPG, äntligen en bra story med vettiga karaktärer. Aningen segt dock, vilket jag ändå tycker vägs upp av resten av spelet. Betydligt bättre än Octopath traveler.
9/10
Assassins Creed II (PS4):
Har jobbat mig bakåt i serien och är nu på mångas favorit i serien. Blev först förskräckt över hur dåliga karaktärsmodellerna var på dem tiden. Sen rätt rejält charmad av spelet "simplare" spelstil, skönt att slippa RPG-element som skill trees och liknande. För att sen tröttna lite av den malande handlingen. Tycker också att det hann bli en aning "banalt" på slutet. Men fortfarande ett bra spel. I klass med många andra delar i serien. Håller fortfarande Odyssey/Orgins högst. Skulle till och med säga att jag föredrar trean över tvåan.
7/10
Gris (Switch)
Wow! Vackert! Spelar gärna om det här snart.
9/10
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Skyrim
Har kört det moddat med bland annat fler dungeons och fler områden. Har klarat allt, även alla achievements.
Klockade in på 388h för Special Edition och vanilla har jag tydligen klockat in på 414h. Vanilla är två genomspelningar, medan SE är en enda lång genomspelning.
Detta var sista gången jag körde Skyrim. Nu är det slut.
Två spel på PC jag gillade.
1. Ender Lilies - Quietus of the Knights (genre: Metroidvania, 2D)
https://store.steampowered.com/app/1369630/ENDER_LILIES_Quiet...
Ender Lilies var riktigt bra och om man gillar goth och en mörkare framtoning så kan jag rekommendera det.
2. The Ascent (genre: Top-Down Shooter, Cyberpunk, RPG)
https://store.steampowered.com/app/979690/The_Ascent/
Det svenska The Ascent var lite svårt att komma in i men när väl gjorde det så blev det ett schysst spel.
Spelade båda med en Xbox kontroll.
Total War Warhammer Mortal Empire Bretonnia kampanjen: Brettonia är rätt svaga i början men blir starkare mot slutet av kampanjen. Kampanjen går att klara ganska fort med TWW 2 mått mätt. Nu blir det en paus till Immortal Empires i höst.
Metroid Zero missions på Wii U: Bra spel med grym musik men känns gammalt, vilket det ju också är. Tänkte spela igenom hela serien men tror inte jag pallar riktigt. Finns för mycket annat.
Cyberpunk 2077, jag brydde inte mig om hypen, skaffade spelet nu efter strax 2 år och upplevde därför inte dem grövsta buggarna så jag hade en ganska bra playthrough. Men det är helt klart ett av dem få spel som fick mitt hjärta att brista, det drog fram sorgen jag hade efter fars bortgång och väldigt fåtal spel kan få mig att känna mig tom.
Bra manuskript, bra voice actors, bra story, bra leveldesign, och ser väldigt fram emot nästa titel om/när dem arbetar på det.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Quake 1 med båda mission packsen, Scourge of Armagon och Dissolution of Eternity.
Ett av extremt få spel som jag kört igenom på svåraste, dvs nightmare. Har kört Q2 tidigare då jag har fysiska kopian, men Q1 är första gången.
Riktigt najs gameplay med tajta kontroller. Roligt att dessutom lära sig strafejumping.
Någon bugg här och någon bugg där. Nyutgåvan verkar dock ha fixat mycket av detta.
Här näst blir det custom campaigns...
Har inte påbörjat custom campaigns i Q1 ännu.
Det blev Shadowrun Returns istället som jag precis klarade. Fortsätter med Dragonfall direkt och troligtvis Hong Kong efter det.
Vad ska jag säga mer än att jag brukar inte ha benen för att läsa mycket text. Men kunde sitta och plöja igenom detta utan några problem.
Kunde kanske ha varit något längre, men hellre kvallité än kvantitet. För det är ändå en väldigt kvalitativ värld med mycket detaljer.
Elden ring. 125h och 382 deaths senare så klarade jag det igår o tog platinum samtidigt.
9/10 spel får jag säga, mycket bra men finns delar de kan förbättra
Men är inte platinum att få alla achivement?
Och det inkluderar att får alla 3olika slut väll?
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
-insåg inte att jag hade redan postat här innan om samma spel, ooops-
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Men är inte platinum att få alla achivement?
Och det inkluderar att får alla 3olika slut väll?
Det går att "savescumma" till sig alla slut, har gått i soulsspelen i alla fall. Vet inte hur det är med Elden Ring dock, kanske bara behövs ett.