David Cage demonstrerar komplexiteten i Quantic Dream-spel
Han kallar arbetet med dem för en "mardröm".
#detroitbecomehuman, #connorarmy, #david-cage, #detroit-become-human, #quantic-dream
Man kan verkligen få en känsla för komplexiteten när man spelar deras spel, framförallt Detroit. Så många val, dialoger, scener, animationer m.m som de lägger krut på som man inte överhuvudtaget får se, eftersom man valt att gå en annan väg.
Men det är oxå detta som gör spelen (iaf i min mening) grymt fantastiska. Både Detroit och Heavy Rain är 2 av mina favoritspel någonsin.
Man kan verkligen få en känsla för komplexiteten när man spelar deras spel, framförallt Detroit. Så många val, dialoger, scener, animationer m.m som de lägger krut på som man inte överhuvudtaget får se, eftersom man valt att gå en annan väg.
Men det är oxå detta som gör spelen (iaf i min mening) grymt fantastiska. Både Detroit och Heavy Rain är 2 av mina favoritspel någonsin.
Tycker detsamma om Heavy Rain och har precis skaffat Detroit, så jag har nog något att se fram emot.
Inte spelat Detroit, men... Om de kunde göra något åt kontrollerna så spelen inte är så "besvärliga" att spela så vore mycket vunnet. 2 souls la jag av med rätt snabbt trots att jag gillade den något annorlunda historien och hur den berättades. Heavy rain är ju smått ökänt för att vara ren avföring i den avdelningen också.
Är Detroit bättre?
Det är därför spelen ofta upplevs som dåliga B-filmer eftersom kodningen tar för lång tid.
Inte spelat Detroit, men... Om de kunde göra något åt kontrollerna så spelen inte är så "besvärliga" att spela så vore mycket vunnet. 2 souls la jag av med rätt snabbt trots att jag gillade den något annorlunda historien och hur den berättades. Heavy rain är ju smått ökänt för att vara ren avföring i den avdelningen också.
Är Detroit bättre?
Detroit är definitivt deras mest välutvecklade titel vad gäller kontrollerna. Men med det sagt så är det fortfarande Quantic Dream och det kommer fortfarande finnas scener där du plötsligt går baklänges för att spelet ändrade vy... Men för mig så är detta en väldigt liten tröskel för ett i övrigt välpolerat spel.