Good old Games är edgy och lanserar FCK DRM
Ska undervisa breda massan om skadan med kopieringsskydd.
Fuck DRM alright.
Själv håller jag på med ett projekt, håller på att säkerhetskopiera alla mina köpta GOG titlar till skivor/annan media.
Är ännu bara i planeringsstadiet och försöker få ihop lista med alla som det är möjligt att säkerhetskopiera till skiva eller större USB.
Vet att usbminne är det värsta man kan lagra viktiga saker på, men det är inte permanent som att kopiera en skiva.... även en bränd skiva kommer för eller senare tappa data, antingen med ålder eller discrot.
Men det är ju bättre än inget
Och sen får man ha alla sina spel i snygga fodral i hyllan
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
*host* Galaxy *host*
Galaxy är inte drm utan en tjänst som gör att man kan ladda ner spelen och fixar så man kan köra vissa onlinespel
Galaxy är inte drm utan en tjänst som gör att man kan ladda ner spelen och fixar så man kan köra vissa onlinespel
Jag kan tycka att det låter lite DRM om man inte kan spela utan det? No Man Sky som exempel.
GOG är DRM precis som Steam.
Nej. Jag har installationsfiler och patchar till många spel köpta på gog på skivor och hårddiskar. Inte en enda av dom kommer att kräva att jag är uppkopplad eller bevisar min äganderätt. Jag kan installera dom när som helst i framtiden oavsett hur det går för gog.
Om jag inte missade nått i din post kanske du ska kolla upp vad DRM betyder.
Jaha de ska stänga ner.
GOG är DRM precis som Steam.
snälla koppla på hjärnan (ibland så den inte sprängs)
Tror du missat något.
Har mångt mycket fler spel på GOG än vad jag har på Steam. Så, fck drm.
@Jinxswe: Där sa du något. Är nog därför det står att servrarna inte är tillgängliga om jag försöker ladda upp något. Startar via genvägen istället för via Galaxy.
@Godofcheese: Ladda upp på en molntjänst, tex OneDrive. Problemet löst
I drank what?