Senaste filmen du såg

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

The Substance - grym body horror!

Verkar intressant. Hur såg du den? Nvm... Way out West antar jag?

Medlem
Skrivet av 9-11:

Verkar intressant. Hur såg du den? Nvm... Way out West antar jag?

Precis! De var tydligen paranoida från filmbolaget så den var nära att inte få visas för de trodde folk skulle sitta med kameror och spela in den och piratkopiera ts. Så de hade praktikanter som gick runt och kontrollerade oss. Var knappt jag fick använda mobilen för att ta anteckningar till min recension.

Medlem

Riddle of Fire
Lite experimentell film, gjord för att se ut och kännas som en live-action Disneyfilm från 70-talet om jag förstått rätt.
Riktigt kass. Med mening antar jag. Lite för udda för min smak i alla fall. Höll på att somna.

Skribent

Har precis sett Deadpool & Wolverine. Smått rolig i många skeden, men Reynolds blir kanske lite av en "Ace Vetura" där skämt och oneliners staplas på hög.

Däremot var kemin mellan Wolverine och Deadpool rolig. Det märks att Hugh och Ryan hade roligt när de spelade in filmen och det smittar. Sen lyckas de hyfsat med att respektfullt väva in och även ta förväl av gamla Marvelfilmer innan DCU. Kanske blev lite väl mycket fanservice, men det visste man ju redan när man satte sig i biostolen.

Skulle ge filmen en svag 4/5.

signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr

Disturbia (2007)

En tonåring döms till husarrest över sommarlovet och får fotboja, varvid han underhåller sig genom att tjuvkika på grannarnas liv.

En blandning av thriller och komedi som mer eller mindre rakt av är en modern variant av Rear Window, med en rejäl dos tonårsliv. Förvånansvärt rolig när den försöker vara det, samtidigt som de mer seriösa aspekterna håller bättre än vad jag hade förväntat mig i en PG-13-rulle. Hade låga förväntningar vilket kanske påverkade, men tyckte det var en underhållande film - klichéer till trots. 3/5.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har precis sett Deadpool & Wolverine. Smått rolig i många skeden, men Reynolds blir kanske lite av en "Ace Vetura" där skämt och oneliners staplas på hög.

Däremot var kemin mellan Wolverine och Deadpool rolig. Det märks att Hugh och Ryan hade roligt när de spelade in filmen och det smittar. Sen lyckas de hyfsat med att respektfullt väva in och även ta förväl av gamla Marvelfilmer innan DCU. Kanske blev lite väl mycket fanservice, men det visste man ju redan när man satte sig i biostolen.

Skulle ge filmen en svag 4/5.

Kul att höra. Är den bättre än tvåan om du har sett den?

Jag hade gärna sett en reboot av hela DC universumet där Ryan (och hans regissörer och manusförfattare) får skapa en helt ny inriktning eller vision av vad DC ska vara.
Tycker att i princip allt jag har sett från DC förutom Joker, The Batman, några X-men och Dark Knight filmerna varit ganska bajs
Vilket är tråkigt för dom har ju fantastiska karaktärer.

signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Kul att höra. Är den bättre än tvåan om du har sett den?

Jag hade gärna sett en reboot av hela DC universumet där Ryan (och hans regissörer och manusförfattare) får skapa en helt ny inriktning eller vision av vad DC ska vara.
Tycker att i princip allt jag har sett från DC förutom Joker, The Batman, några X-men och Dark Knight filmerna varit ganska bajs
Vilket är tråkigt för dom har ju fantastiska karaktärer.

Jag skulle säga den är bättre än 2an.

och jag menar förstås MCU, inte DCU!!

Men jag håller med dig, vad de håller på med borta hos Warner med deras DCU...det är för mig en gåta. Till och med bra filmer som The Joker och The Batman, de är inte ens en del av DCU utan någon form av egna spinoffs....

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
The Invitation

Vampyrfilm med nymodig tolkning av vampyrlegenden. Med det sagt, överlag en bra film. 3/5 blodpåsar.

signatur

I drank what?

Medlem

Deadpool & Wolverine

Mer eller mindre precis vad jag väntat mig.

Kul, slaffsigt, överdrivet och sprängfyllt med fanservice.

Introt är fantastiskt.

4/5.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Longlegs med Nick Cage.
Usel thriller rakt igenom. Kändes som den gjordes knepig bara för knepighetens skull. 1/5

Medlem

Alien Romulus eftersom jag är ett stort fan av Alien Universumet.
Vilken berg och dalbana i kvalitet.
Ena sekunden riktigt bra.
Andra helt otroligt pinsam med övertöntig fan service.
Väldigt övertydlig convenient plot armor ibland.
Rätt Alien feeling och snygga setpieces.
Minus för gen z brats karaktärer som jag inte kunde knyta känslor till.
Stort minus för CGI fejs. Alltid.
Riktigt snygga exteriör-scener.
En del snygga actionscener. En del generic.
Slutet var piss.

Bättre än 3an och Resurrection åtminstone.

FM-guru
F.d. Sisyr

Mars Express (2023)

Fransk tecknad sci-fi med lite stiliserad neo-noir känsla över sig. Gillar man cyberpunk och dylikt bör man även kunna intressera sig för detta. Hur som haver en riktigt snygg film med många finurliga sci-fi-element. Den hinner väl inte riktigt runda av karaktärer och narrativ ordentligt på dess relativt korta runtime (1h 28 min) men hinner å andra sidan heller aldrig bli tråkig. En stark 3/5 eller kanske en svag fyra.

Plus i kanten för en nostalgitriggande poster.

Medlem

Eyes wide shut.

Medlem

Mest en varning. Otrolig dålig. Kommer inte ens till avslut så de försöker väl skapa en franchise som med Winnie the Pooh?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Mästerlig film.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

En av mina absoluta favoriter. Ser den alltid vid juletid och får en riktigt skön feeling. 10/10

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Alien Romulus eftersom jag är ett stort fan av Alien Universumet.
Vilken berg och dalbana i kvalitet.
Ena sekunden riktigt bra.
Andra helt otroligt pinsam med övertöntig fan service.
Väldigt övertydlig convenient plot armor ibland.
Rätt Alien feeling och snygga setpieces.
Minus för gen z brats karaktärer som jag inte kunde knyta känslor till.
Stort minus för CGI fejs. Alltid.
Riktigt snygga exteriör-scener.
En del snygga actionscener. En del generic.
Slutet var piss.

Bättre än 3an och Resurrection åtminstone.

Summerar ungefär min tankar också, förutom att jag tycker 3an är bättre än så.
Slutet var verkligen patetiskt dåligt och kändes helt opassande settingen.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Fezk:

Mästerlig film.

Skrivet av 9-11:

En av mina absoluta favoriter. Ser den alltid vid juletid och får en riktigt skön feeling. 10/10

Gillar den, för att han inte upp någon strid med sekten utan inser att han inte kommer någon vart, och de ger honom flera chanser att backa. Detta jämfört med vanliga Hollywood filmerna där alla ska vara action hjältar och rädda världen. Den var en uppfriskande film när den kom.

Men gillar den mest för att Nichole Kidman är naken i filmen

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Gillar den, för att han inte upp någon strid med sekten utan inser att han inte kommer någon vart, och de ger honom flera chanser att backa. Detta jämfört med vanliga Hollywood filmerna där alla ska vara action hjältar och rädda världen. Den var en uppfriskande film när den kom.

Men gillar den mest för att Nichole Kidman är naken i filmen

Haha, bara det är ett gott betyg i sig Själv älskar jag den inte lika mycket som många andra, gillar den ju otroligt mycket men tycker ändå hans mästerverk är 2001 och precis under Barry Lyndon och dem lever den inte upp till enligt mig.

Medlem

I nästa vecka har den smått magiska och vackra dokumentären "Little Girl Blue" biopremiär - gör dig själv en tjänst och gå och se den!

Medlem

Denna var betydligt roligare och bättre än väntat!

I ett (något) framtida Amerika där ekonomin kollapsat totalt är ett lotteri folks främsta hopp ur fattigdom - problemet är bara att vinnaren får mördas och mördaren får vinsten istället. Så när en ofrivillig deltagare plötsligt vinner vänds hennes liv upp och ned i en märklig blandnind av John Wick-ish och The Purge - typ. En kul action-komedi helt klart!

Medlem

En viss Cyberpunk klassiker... gissa vilken?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

En viss Cyberpunk klassiker... gissa vilken?
<Uppladdad bildlänk>

Lol 🤣
Men Ghost in the shell kanske? 😄

FM-guru
F.d. Sisyr

Paranoia (2024)

Fick för mig att se någon skräckis på Netflix och valde slumpmässigt denna utan att läsa något om handlingen. Dansk skräck om en tjej som känner sig förföljd av någon eller något efter en fyllekväll.

Riktigt, riktigt dålig film. Alltså smärtsamt usel. Kass regi, kassa skådisar, kasst manus, kasst allt. Fick spola igenom delar för att mäkta med att ta mig till slutet (som också är kasst). Bland det sämsta jag sett i år. Den har inte ens ofrivillig humor så som en del andra skitskräckisar jag sett på sistone (Under Paris, exempelvis) utan är bara så fruktansvärt tråkig. 1/5.

Medlem

John Wick
Så på lördagskvällen bestämde jag mig för att se John Wick en gång för alla, eftersom så många i min närhet älskar den. Jag var skeptisk innan och känslan efter är väl inte mycket annorlunda. Såna där all in action-filmer är så förbannat tråkiga i längden så det finns inte. Fighterna tar aldrig slut, aldrig. John kan spöa 142894891274 personer i en scen, och i nästa är det omöjligt att spöa en enda. Nah, trist. 4/10

Releasehästryttare
Skrivet av Rowin42:

Lol 🤣
Men Ghost in the shell kanske? 😄

Casper & company!

https://en.wikipedia.org/wiki/TV_Casper_and_Company

Medlem

Attans då!
Jag trodde det var en sån göteborgare, ”gååst in de kjell” 😂

FM-guru
F.d. Sisyr

I onde dager (2021)

Efter pärsen jag skrev om på föregående sida var jag tvungen att se en rulle till. En smakrensare. Jag gav Norge en chans denna gång istället när jag än en gång i blindo drog igång en rulle. Aksel Hennie och Noomie Rapace visade sig omedelbart i huvudrollerna, så att budgeten var högre här var rätt tydligt. Det här är fan en film som vann mycket på att jag inte hade en aning om vad den handlade om (för när jag kollade upp den i efterhand så tycker jag att trailers och för all del bara IMDb-sidan avslöjar alldeles för mycket).

Oerhört underhållande och blodig. Insåg i efterhand att det är en Tommy Wirkola-film, mannen bakom Död Snö, så det förklarar varför jag tänkte mycket på just den filmen när jag såg denna. Fast den här är bättre. Klichéfylld, absolut, men med självmedvetenhet. 3/5.

Medlem

Immaculate
Extremt tråkig skräckfilm.
Aldrig fått kämpa så hårt för att inte plocka fram telefonen.
Onödigt skrikig var den också. Jag behöver inte se när en nunna skriker och bankar på en dörr i en hel minut. Det hade räckt med 5 sekunder.

Medlem

Beverly Hills Cop: Axel F - https://www.imdb.com/title/tt3083016/?ref_=tt_urv

"Axel Foley returns to Beverly Hills after his daughter's life is threatened for a family reunion that includes old pals John Taggart and Billy Rosewood to uncover a conspiracy."

Kul att se Eddie Murphy som Foley igen. Den är inget mästerverk och lever mycket på nostalgin.

Som sagt, inget mästerligt alls, men den gör sitt jobb en seg lördagskväll om man är sugen på lite lättsam, dum action och nostalgi.

Betyg: 3/5

Skulle säkert kunna gå ned ett snäpp till 2.5/5 men meh, ger den 3 för Eddie och det gamla gänget.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skriv svar