Så funkar Star Wars: Battlefront 2:s crate-system
Detta verkar ju helt tokigt. Trodde först det var kosmetika men detta är ju P2W. Du får kort som ger dig buffar de andra inte har. Vet att Battlefront 2 är casual men fortfarande inte särskilt förtjust i idéer som denna. Får väl hoppas det gör väldigt lite skillnad.
Dock så är ju alla dessa kort tillgängliga för alla, eftersom alla får credits när dom spelar spelet.
Men har du råd kan du ju köpa mer credits att få mer lootcrates, så den som vill göra det lätt för sig kan ju göra det, men det är ett jädra slöseri med pengar.
Som han visade i videon kan du uppgradera kort för att få tag i dom högre varianterna utan att ha tur att få tag i just den högre kvaliteten av kort.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
@Dave Lister: så dom som betalar mest eller spelar mest blir kraftfullare än oss vanliga? Helt okej för mig i de flesta speltyper förutom just i fps...
@Dave Lister: så dom som betalar mest eller spelar mest blir kraftfullare än oss vanliga? Helt okej för mig i de flesta speltyper förutom just i fps...
Frågan är ju bara hur pass ovanliga dom gör Legendary-kort från Lootcrates bara, om det verkligen blir värt det att slänga ut tusentals kronor som en del galningar gör på sådant.
Verkar som han bara fick ett enda Legendary-kort när han gjorde den där videon iaf, och det med extremt boostade droprates, så lär nog behövas helvetes mycket tur eller helvetes mycket credits för att få mer än ett.
Vi får helt enkelt se hur det blir när det väl är släppt.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
@Blackwolfe:
Får jag inte berätta om spelet? Trodde bara att jag inte fick publicera bilder och filmer från alphan?
Hur tycker folk att de ska dra in pengar om inte genom mikrotransaktioner av något slag? Det känns som hur DICE än gör när det kommer till spel så kommer folk klaga. Tror nog fan att folk hade klagat även om spelet hade haft allt gratis och spelet bara kostat €29,99. Men då måste dedikerade servrar inkluderas, modding verktyg samt all framtida DLCs. För det låter ju lönsamt.
Tycker detta verkar rimligt, så länge det inte gör en så pass stor skillnad att det blir skillnaden mellan vinst och förlust, vilket jag inte tror det blir. Ser inte det som någon större skillnad än att en person använder ett vapen medan en annan person använder ett annat i Battlefield t.ex; den som vinner är oftast den bättre spelaren, och/eller har lite tur på sin sida.
Vill man inte spendera pengar på det; gör inte det då. Sluta gnäll.
Detta är ett skämt, de borde tamesjutton skämmas över att implementera sådan här skit. Värst av allt är att unga gamers tror att detta är normalt, men detta är en sjukdom inom spelbranschen som borde elimineras. Tänk när alla spelade på samma villkor, tillgång till alla kartor osv. Värst av allt är preorder, skämmes den som föreställer denna dynga.
Hohoh! Åh helvete!
Såg bara några minuter max innan jag gav upp....
60% extra shield, 50% higher firerate...
Dessa siffror är astronomiska. Oftast så brukar en modifier ligga på någon ynka procent.
Vid launch så kommer crates att gå att köpa för pengar, och den som betalar mest har såklart dubbelt så hög chans att vinna en 1v1.
Roligt, ännu ett spel förstört.
Någon som spelade betan av Battlefield: Heroes?
I betan blev vi lovade att man endast skulle kunna köpa skins/kläder för pengar INGET ANNAT.
Folk (jag inkluderad) köpte massvis med kläder för att det var riktigt roligt.
Dag1 på release så såldes vapen, medkits, bättre armor och dylikt för pengar.
Total fucking våldtäkt.
---------------------
Någon annan som lagt hundratals kronor och hundratals timmar på Team Fortress 2?
Enligt statistiken så är det grymt många, och vänta... ni som inte har det ska få höra något magiskt...
Man betalar ENDAST för kosmetika, exakt samma som droppas.
Spelet är perfekt balanserat och ingen har ett övertag mot en annan förutom personlig skill.
EA Go fuck yourselves.
Känns inte så kul att de försöker reducera ner spelaren till en råtta i bur vars hjärna är helt hooked på att sitta och trycka på knappar för belöning, det är precis den mekanismen. Det är samma spänningsmekanism som casinon använder för deras slot machines. Nä, här gick de nog bort sig lite, dessutom är det ju samma sak som finns i typ World of Warships (containers). Vart är nytänkandet?