Heavy Rain avklarat
Igår fick jag hem Heavy Rain med posten och började spela så fort jag kom hem efter jobbet vid halv fyra. Satt och spelade konstant hela kvällen och kunde verkligen inte slita mig från den djupa, deprimerande men ack så fantastiska storyn (för att vara ett spel åtminståne).
Slutade med att jag satt uppe till 00.00 och spelade när jag tillslut kände att jag behövde sova eftersom jag skulle upp kl. 05.00 idag.
Samma sak idag, Kom hem från jobbet, började spela igen tills nu, när jag klarade av det.
Jag gillade Fahrenheit skarpt men ibland kändes det lite löjligt. Det gör inte Heavy Rain. Storyn är så jäkla beroendeframkallande att jag inte ens ville gå på toa trotts att jag var extremt pissnödig. Älskar också upplägget på spelet. Det känns kul att få lira ett spel som "går utanför ramarna" och som vågar köra sitt eget race.
Det enda negativa jag har att säga om det skulle vara att det i vissa fall var något buggigt. Tänker på en särskild scen ganska tidigt in i spelet där en massa personer bara gick rakt igenom karaktären under en "cut-scene". Detta är säkeligen något som kan fixas med en patch och är inget allvarligt problem, därför får Heavy Rain fullpott av mig. Allt är på topp här, men det förutsätter också att man gillar denna typen av spel.
Plus:
Handlingen
Grafiken
Animationerna
Nytänkande
Minus:
Någon enstaka bugg
Betyg: 5/5
För övrigt håller jag också på att spela Mass Effect 2 för fulla muggar. Också ett jävligt bra spel än så länge. Däremot känns ettan lite mer "episk" av att döma hittills.