Mass Effect, PC. Recension
Jag var ganska sen med att spela Mass Effect. Det var först i fjol jag fick en inblick i Commander Sheppards liv och värld. Men första gången jag fick sätta mig ner och njuta genom att verkligen spela igenom hela spelet var i förra veckan. Spelet var förvånansvärt bra och det tog inte lång tid innan du kände att du passade in i rollen som Commander Shepard.
Till att börja med skulle jag vilja berömma "karaktärsskapandet". Visst, det är ju inte direkt originellt men karaktärerna blir inte minst snygga utan också väldigt personliga. Om vi ska fortsätta på ämnet grafik så är Mass Effects värld väldigt snyggt och vackert jord. Både utemiljöer som som inne-miljöer. Dock så kunde Inne-Miljöerna varit lite mer detaljerade. Dom kan ibland kännas kala även om det kan ha varit mening när dom designade dom. Texturerna runt om i världen ( Världen i Mass Effect) kan innan du kommer nära se ut att vara väldigt lågupplösta och att det bara blir en grupp pixlar i olika färger istället för en textur. Detta problem eller "bug" stör mig inte. Det kan också vara så att jag inte kör på de högst grafiska inställningarna.
Mass Effect musik är bra och häftig men dom har blandat den fel. I vissa moment har dom misslyckats totalt. I vissa mer "känslomässiga" moment är musik helt speedig och vice versa. Det känns inte bara som en brist utan något som också påverkar spelandet.
Storyn är helt perfekt skriven och friheten att du kan resa runt i galaxen och sköta ditt jobb som "agent" för "regeringen" är liksom storyn helt perfekt. Du skapar också verkligen en riktig personlighet och du får göra val i spelet som påverkar hela ditt liv. Med kärlek inblandat till oss som är romantiker.
Striderna i Mass Effect kunde också förbättras en hel del. Dom känns inte inlevelsefulla och det känns som det inte finns något riktigt motstånd av fienden även om hela galaxen står på spel. Jag kan finna en liknelse mellan dom tomma sterila miljöerna och striderna på något sett.
Mitt personliga vy av Mass Effect är absolut bra och spelets värld och atmosfär är grym men jag kan inte ge ett spel som har brister en full tia.
Delbetyg
Grafik: 9.5
Ljud: 7.5
Spelkänsla: 8
Hållbarhet: 10
TotalBetyg: 8.75 om inte google har fel... Liten Recension men det är det ända jag har att säga om Mass Effect.