i dag, gasttrskopi

Medlem
i dag, gasttrskopi

efter haft en evig halsbränna och många många piller så tog jag mig modet och fick en tid för gastoskopi.

och i dag var det dags att göra det. först 6 timmar fasta innan! väl framme hade jag glömt remisen men dom tog in mig i alla fall i ett litet rum med brits och en monitor. sedan var det dricka lite vatten och fick munnen sprutat med bedövning. en mycket skum känsla spreds snabbt i svalget och det blev svårt prata och nästan att andas (troligen mst inbillning)

sedan fick jag ligga på sidan i nästan framstupa sidoläge. sedan fick jag bita om en rör liknande sak som slangen skulle föras igenom. ta ett djupt andetag och sedan körde han ner den och ja klart man fick kväljningar på en gång och uppstötningar men ner kom den- väl nere i magen fick man la kräkningar 5-6 gånger och till och från gjorde det allt lite ont. ett vävnads prov togs med och det känndes knappt. men sedan skulle han ner till 12 finger tarmen och det kännds skumt i hela magen och man kräktes 2-3 gänger dock kommer bara slem upp eftersom magen e 100% tom antar jag. sedan drog han ut den och det värsta var över. det hela tog 15 minuter ca och ja det var inte skoj.

jag vet inte om det var det värsta jag varit med om men mest obehag ja! mest smärta nej. inte ens kateder slår det i obehag. men det e snabbt över och det måste göras. nu måste jag VRÄKA i mig mat för jag har inte ätit sedan 20:00 i går ps jag behöver en kram

#blogg

signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

1
Skriv svar