Problemet med att vara lat

Medlem
Problemet med att vara lat

Jag är medlem på IGN.com, och funderar på om man engagera sig lite mera där än jag gjort tidigare. En liten recension av Halo ODST har det blivit (f*n vad svårt, kudos till redaktionen för att orka göra sånt kontinuerligt), men det finns även möjligheter att blogga.

Blogga? Men jag bloggar ju redan här?

Fördelen med IGN skulle vara att jag kan blogga lite mer fritt, med en större fokus på konsolspel än jag har i den här bloggen. Jag är dock lite oroad över att det skulle ta energi från den här bloggen. Jag upptäckte att frekvensen med vilken jag uppdaterar Samvärldsparering, en "allmän" blogg jag har, har sjunkit ganska rejält sedan jag startade den här bloggen. Då har bloggarna ändå olika inriktningar; denna blogg och en eventuell IGN-blogg skulle rimligtvis ha ungefär samma inriktning, fast med fokus på PC- respektive X360-spel. Om jag skriver ett inlägg som skulle platsa i båda bloggarna, skulle jag behöva skriva två versioner. Alternativen är således antingen två versioner av samma inlägg, eller olika inlägg i de olika bloggarna. Inget av dessa känns alltför lockande.

Vad tycker forumet? Är det intressant att läsa en allomfattande blogg här på PCG, eller ska konsolinriktningen förpassas till IGN? PCG-bloggen skulle givetvis inte helt konsolifieras, om allt samlas här, utan kommer troligtvis se ut ungefär som den gör nu men med vissa konsolinslag.

#blogg

1
Skriv svar