Dean Halls nya spel Ion har.. organsimulering?
Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.
Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.
Tyvärr kommer tillräckligt många gå på skitsnacket för att han skall kunna fortsätta. Han kommer att bli spelvärldens Uwe Boll.
I came here to ruin your day. God sent me.
Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.
Tyvärr kommer tillräckligt många gå på skitsnacket för att han skall kunna fortsätta. Han kommer att bli spelvärldens Uwe Boll.
Håller med. Det är mycket skitsnack där.
Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.
Tyvärr kommer tillräckligt många gå på skitsnacket för att han skall kunna fortsätta. Han kommer att bli spelvärldens Uwe Boll.
En ny Molyneux.
Låter lite som när Terminus utvecklades
https://en.wikipedia.org/wiki/Terminus_(video_game)
De startade skeppet från en rymdstation och efter 30 sekunder slutade kontrollerna svara, det visade sig att piloten dött av strålningen från motorerna i spelet. Men spelet hade inte med det som en fail-orsak och det fortsatte därför. Blev man skjuten så slutade spelet som normalt.
Precis så här kommer ION bli med denna snackpåse:
https://www.youtube.com/watch?v=H2TemcJxrhg
Dean Hall, killen som snackar skit om andra utvecklare medan han själv inte lyckats avsluta ett enda spel eller mod.
-Va e det man sejer om sånna, mycke snack o lite verksta!
Därför gillar jag Brian Hicks och Eugen Harton, två av de ledande DayZ-utvecklarna. De har mycket verkstad och lite snack, och även om det tar längre tid mellan patcharna än förr har de mycket högre kvalitet och mer innehåll. De känns mer "down to earth" än vad Rocket nånsin har varit.
Till Rockets försvar så är det ju så att han halkade in på den här karriären av en slump när hans hobbyprojekt blev populärt.
Hans anställning på Bohemia och lojaliteten mot fansen av DayZ gjorde det nog inte helt lätt när framgången öppnade dörrarna till möjligheten att starta eget och göra något som han var mer intresserad av.
Jag tycker att han stod bakom DayZ tillräckligt länge med tanke på omständigheterna och han banade ju vägen för en våg av utmanande överlevnadsspel så jag tycker han är värd en hel del creds.
Så Dean Hall lämnar ett early access-spel innan det är klart, för att dra igång ett nytt early access-program hos Xbox.
Tyvärr kommer tillräckligt många gå på skitsnacket för att han skall kunna fortsätta. Han kommer att bli spelvärldens Uwe Boll.
Förrutom att jag tillsammans med många andra haft ett utav dem mest fantastiska speluplevelser någonsin i Dayz, tja om vi snackar modden åtminstone.
Sen gav han tillsammans med personer som Notch nytt liv i spelbranchen.
Inte illa för ett hobby projekt.
Mer än de flesta gjort och mer skulle jag säga än vad EA, Ubisoft, Activision, Microsoft, Sony eller Nintendo gjort senaste tiden. De kanske är bra på att leva på det förflutna, kopiera och snå åt sig andras ideér. Men knappast några man kan lita på när det gäller att hitta på nya saker, koncept, ideer och sätt att spela.
Utan personer som Dean Hall hade spelindustrin inte varit alls lika intressant.
Oh please! Om han lyckas göra en SS13-klon värd namnet så är allt förlåtet. ALLT!