Beneath A Steel Sky till iPhone
JA!
Det som glädjer mig mest är att "peka & klicka"-äventyrsspelen kanske börja komma tillbaka tack vare iPhone/iPod Touch och App Store. Samtliga gamla spel är väl relativt lätta att porta och/eller göra remakes på men det skulle även vara en bra plattform att börja utveckla nya titlar för.
Fan ett av de absolut bästa äventyrsspel jag lirat. Vet inte hur många gånger jag lirat igenom det på Amigan. Blir att dra hem till iPhonen sen och skruva ihop Joey
Kan inte annat än instämma, 110% dessutom då jag också hade det till Amigan först.
Kommer GARANTERAT köpa detta när det släpps, Revolution Software har en grymt skön inställning och gör dessutom suveräna spel i genren. Kom bara ihåg hur mycket de gillade ScummVM-idén och erbjöd BaSS-kod och freeware support direkt.
Haja om tillräckligt många köper det på AppStore och det faktiskt blir en uppföljare så småningom? =D
Cptn BaseballBatBoy!
JA!
Det som glädjer mig mest är att "peka & klicka"-äventyrsspelen kanske börja komma tillbaka tack vare iPhone/iPod Touch och App Store. Samtliga gamla spel är väl relativt lätta att porta och/eller göra remakes på men det skulle även vara en bra plattform att börja utveckla nya titlar för.
Exakt. LucasArts har konstaterat detsamma och nu Revolution också!
De som inte har möjlighet att ta del av en iPod/iPhone och dess gemensamma nämnare AppStore förstår nog inte helt tyvärr. Detta har blivit en extremt unik plattform som verkar stimulera till kreativitet på ett sätt jag inte skådat sen Amiga-eran. Detta märks i såväl spel som applikationer.
Cptn BaseballBatBoy!