Warhammer Online till Mac
Gick väl snabbare att få fram en Macversion av WAR än av WoW iaf.
Riktigt najs spel, synd bara att det blir färre och färre som lirar det.
Wow släpptes samtidigt för både win och Mac os.
Exakt, de släpptes samtidigt.
Men det förvånar mig verkligen att de inte fixat Mac-stöd än. Riktigt bad move! Om det är nått som är viktigt för ett MMO så är det ju så mycket bredd som möjligt vid lanseringen. Vänta så här länge på att släppa in Mac-folket, ojoj...
Cptn BaseballBatBoy!
Gick väl snabbare att få fram en Macversion av WAR än av WoW iaf.
Riktigt najs spel, synd bara att det blir färre och färre som lirar det.
Wow släpptes samtidigt för både win och Mac os.
Exakt, de släpptes samtidigt.
Men det förvånar mig verkligen att de inte fixat Mac-stöd än. Riktigt bad move! Om det är nått som är viktigt för ett MMO så är det ju så mycket bredd som möjligt vid lanseringen. Vänta så här länge på att släppa in Mac-folket, ojoj...
Det största problemet är att man inte ens brytt sig om att göra en riktig version utan enbart en ciderportning vilket resulterar i fruktansvärt dåliga prestanda. De borde lära av Blizzard på dessa punkter.
Gick väl snabbare att få fram en Macversion av WAR än av WoW iaf.
Riktigt najs spel, synd bara att det blir färre och färre som lirar det.
Wow släpptes samtidigt för både win och Mac os.
Exakt, de släpptes samtidigt.
Men det förvånar mig verkligen att de inte fixat Mac-stöd än. Riktigt bad move! Om det är nått som är viktigt för ett MMO så är det ju så mycket bredd som möjligt vid lanseringen. Vänta så här länge på att släppa in Mac-folket, ojoj...
Det största problemet är att man inte ens brytt sig om att göra en riktig version utan enbart en ciderportning vilket resulterar i fruktansvärt dåliga prestanda. De borde lära av Blizzard på dessa punkter.
Nackdelen (och ingen liten sådan) som Mythic har är att WAR är byggt på Gamebryo vilket inte har någon OSX build. Därav Cider. Skriva en helt ny motor för Mac var knappast motiverat. Tror dessutom WoW's native renderer är OpenGL och inte DirectX (tror inte det fick en DirectX path förrän efter ett år), vilket gör att en portning är magnituder enklare. Samma anledning som varför Id Softwares titlar ofta får Mac- och Linux-portningar snabbt (Carmack är religiöst övertygad om OpenGL:s fördelar.)
"Men borde inte alla använda OpenGL då?" Jo, det borde de.
LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU
Gick väl snabbare att få fram en Macversion av WAR än av WoW iaf.
Riktigt najs spel, synd bara att det blir färre och färre som lirar det.
Wow släpptes samtidigt för både win och Mac os.
Exakt, de släpptes samtidigt.
Men det förvånar mig verkligen att de inte fixat Mac-stöd än. Riktigt bad move! Om det är nått som är viktigt för ett MMO så är det ju så mycket bredd som möjligt vid lanseringen. Vänta så här länge på att släppa in Mac-folket, ojoj...
Det största problemet är att man inte ens brytt sig om att göra en riktig version utan enbart en ciderportning vilket resulterar i fruktansvärt dåliga prestanda. De borde lära av Blizzard på dessa punkter.
Nackdelen (och ingen liten sådan) som Mythic har är att WAR är byggt på Gamebryo vilket inte har någon OSX build. Därav Cider. Skriva en helt ny motor för Mac var knappast motiverat. Tror dessutom WoW's native renderer är OpenGL och inte DirectX (tror inte det fick en DirectX path förrän efter ett år), vilket gör att en portning är magnituder enklare. Samma anledning som varför Id Softwares titlar ofta får Mac- och Linux-portningar snabbt (Carmack är religiöst övertygad om OpenGL:s fördelar.)
"Men borde inte alla använda OpenGL då?" Jo, det borde de.
Nja, kan väl hålla med till viss del. Hade man gjort en ordentlig OS X build hade man kunnat sälja någon miljon då vi med mac inte är direkt bortskämda med mmo-spel. Alternativt kunde man lagt ut det till någon av de främre portarna i branschen (Aspyr, Feral, Macsoft) för att låta dessa sköta det hela. Även om många spel använder sig av cider så var i alla fall betan riktigt dåligt optimerad jämfört med andra cider-spel.