Upptäckt världen i Dragon Age: Inquisition
Det ser bra ut. Det ser mycket bra ut. Ställ nu allt till rätta efter den oordning Dragon Age 2 gav upphov till. Mycket intressant val av grafikmotor också... Känner hur hypen sakta men säkert börjar ersätta mitt förnuft.
Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche
Någon som vet om det är mest likt ettan eller tvåan? Älskade ettan, kanske det bästa RPGet sedan vad man kallar oldschool idag. MEN tvåan blev en enorm besvikelse. VARFÖR designar och utvecklar man ett helt eget, nytt och förvånansvärt bra rpg-system för att sen bara skrota hela skiten till uppföljaren?
.VARFÖR designar och utvecklar man ett helt eget, nytt och förvånansvärt bra rpg-system för att sen bara skrota hela skiten till uppföljaren?
För att du står böjd framåt med neddragna byxor och bakom dig står stora, elaka och giriga EA och väntar otåligt på att få köra upp en taggig kaktus i arslet på dig om spelet inte blir klart i tid.
Såg det snyggt ut? Min tanke var: Är det gjort för konsol?
Skyrim är ju snyggare, och där är all terräng i princip användbar. I Dragon Age har det ju varit många osynliga boxar som begränsar världen.
Har spelat både ettan och tvåan, men tycker inte att det var några höjdarspel. Monstren och premissen för storyn är dessutom tramsiga.
Mass Effect sätter standarden för min del.
Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --
Någon som vet om det är mest likt ettan eller tvåan? Älskade ettan, kanske det bästa RPGet sedan vad man kallar oldschool idag. MEN tvåan blev en enorm besvikelse. VARFÖR designar och utvecklar man ett helt eget, nytt och förvånansvärt bra rpg-system för att sen bara skrota hela skiten till uppföljaren?
Ruggigt bra fråga. Åter till nyheten. "Om spelet når upp till hypen", vad snackar du om? Det finns ingen hype på da3 just nu. Det med all rätta dessutom, efter fiaskot med da2, så blir det definitivt att kolla upp det här spelet noggrant innan ett eventuellt köp.
Av vad man sett från gameplay är det som en blandning av tvåan fast ett försök till att ta det bästa från båda, dvs storlek + litet smidigare fajter utan att göra det helt arcade.
Det känns som om tvåan är rätt missförstådd dock. Det är ju helt självklart inte ett spel som är exakt likadan design som DAO. DAO utspelade sig på landsbydgen en hel del, resa runt osv. Tvåan utspelar sig i en noir-aktig stadsberättelse, så självfallet är det helt olika spel. Dock så var det ju vissa saker som var under all kritik, som att man återanvände grottor som bara den. Kanske hade det varit smartare att skippa tvåan efter titelnamnet och ha namngett det i still med DAO så att fler inte missförstått spelet i grunden, dock...
Överlag så gillade jag båda spelen, men tycker inte att någon av dem hade en speciellt bra story. Däremot en del kul uppdrag - i båda var det dock följeslagarna som gjorde spelen för mig, mer eller mindre. Bioware brukar ha hyfsad talang där.
Har svårt att se något spel överträffa Witcher 3 i år (och nej jag har inte spelat det men jag litar betydligt mer på CDP efter deras bedrifter jämfört med Bioware och deras senaste alster). Därmed intet sagt att jag inte har förhoppningar på detta. DA:O är på många sätt ett väldigt bra spel och grafikfantasten i mig gråter ju blod av den här trailern.
Tillsamans med Pillars of Etertnety och Southparkspelet så kan det bli ett riktigt bra rollspelsår.
Jag själv tror inte ett dugg gått om något Bioware spel numera, de får faan bevisa att de har ryck upp sig och börjat lyssna på sin fans som de hela tiden påstått sig att de gör. JA det ser snyggt ut men det vore väl skit om de skulle misslyckas med det också.
Death is only the beginning