DayZ
Alla spawn killers i alla spel nånsin.. hoppas era liv irl är riktigt dåliga och jag önskar att era liv för evigt kommer att förbli dåliga. Ni och fuskare är pest och spetälska för alla mäniskor. Lägg er ner och självdö.
Så hårda behöver vi väl inte vara?
Have a good time!
Alla spawn killers i alla spel nånsin.. hoppas era liv irl är riktigt dåliga och jag önskar att era liv för evigt kommer att förbli dåliga. Ni och fuskare är pest och spetälska för alla mäniskor. Lägg er ner och självdö.
Bra där! Lyssna inte på alla mesproppar här som vill att du ska dämpa din ilska, om man inte bryr sig om saker man ogillar så blir livet jävligt tråkigt. Åt helvete med mellanmjölkssverige.
Suck...
Igen, det är INTE samma motor som Arma II.
Det är en del av Real Virtuality II, som Arma 2, Arma 2: AO och Take on Helicopter använt sig av. Sen har de lagt till en del effekter och kodning från ARMA 3, så som god rays. Rocket sa i nån intervju att man skulle kunna kalla det för Arma 2.5.
Suck...
Igen, det är INTE samma motor som Arma II.
Sant, det är en något förbättrad version. Arma II-motorn 1.1 om du så vill. Men i praktiken är skillnaden minimal: Den svajiga känslan finns kvar och världen är lågupplöst, men med oerhörda vyer och vackra ljuseffekter. En kompromiss mellan att använda originalet och att gå direkt på Arma 3, vilket jag nog önskar att de hade gjort istället om jag ska vara ärlig.
Är det inte ARMA 3-motorn som används? Det trodde jag var självklart att de skulle använda. Vad är anledningen?
För att arma 3 motorn ej klarar av tillräckligt många personer på en och samma karta som denna motor klarar etc. Dom började göra spelet till arma 3 motorn men märkte att den hade för stora brister för att dom skulle fortsätta med den. Så dom valde denna motorn istället som är en bättre version utav arma 2 motorn. Så jag tror att vi aldrig kommer få se den på arma 3 motorn, om dom inte gör en modifierad version utav den vilket jag ej tror dom har tid med.
Det måste varit en tidig version av Arma 3, tror inte ens det var i open alpha när de började på standalone. För mig har Arma 3 varit mer stabilt än Arma 2 med över 64 spelare.
Tycker spelet saknar mål ganska ordentligt. Så fort man rör sig norr över huvudvägen kring kusten så blir nästan alla nästan direkt fientliga. Spelar liksom ingen roll om man har vapen eller ej. Bär du ett vapen så kan man glömma att prata med en annan spelare igen.
Vad gör man ens när man har all bästa gear? Knalla tillbaka ned till stranden? Leta efter bil eller helikopter? Hmm.. nä.. Dom får tänka igenom det där lite mer tycker jag
Tycker det enda som verkligen slår ned min spel-glädje i ett annars jävligt bra och roligt spel, är alla combat-loggers och server-jumpers, måste tas ut ur spelet så snabbt som möjligt, men men, det är en alfa och det kommer antar jag, rocket säger själv att man inte bör köpa spelet, för det är inte färdigt.
Alla spawn killers i alla spel nånsin.. hoppas era liv irl är riktigt dåliga och jag önskar att era liv för evigt kommer att förbli dåliga. Ni och fuskare är pest och spetälska för alla mäniskor. Lägg er ner och självdö.
Så hårda behöver vi väl inte vara?
well dom är svin och förtjänar inget. Blir skogs tokig på folk som har 0 utav spelmoral och andra spelare-tänk.
R.I.P The_maxx
Tycker spelet saknar mål ganska ordentligt. Så fort man rör sig norr över huvudvägen kring kusten så blir nästan alla nästan direkt fientliga. Spelar liksom ingen roll om man har vapen eller ej. Bär du ett vapen så kan man glömma att prata med en annan spelare igen.
Vad gör man ens när man har all bästa gear? Knalla tillbaka ned till stranden? Leta efter bil eller helikopter? Hmm.. nä.. Dom får tänka igenom det där lite mer tycker jag
there is no endgame, only survival. Målet är att det ska bli en överlevnadssimulator så småningom. That's it. rocket kallar det till och med för "The anti game".
Jag märker en ganska stor skillnad i mängden vapen och (I synnerhet) ammunition man hittar, bara det borde begränsa skjutgalenheten en del och göra folk mer benägna att spara sina kulor. Då menar jag relativt så klart, det har alltid funnits banditer i spelet och kommer naturligtvis alltid att finnas.
Dessutom slits numera allt man använder ut med användande (jag vet inte om det systemet är aktivt än eller vad som händer när något slits ut), det gör nog en stor skillnad i hur folk hanterar sina grejor.
Bara jag som faktiskt tycker att grafiken är bra?
Ja :). Den kan vara vacker, särskilt när solen silar igenom lövverket, men när spelet kommer ut om ett eller två år lär det se rätt gammalt ut.
Vilket jag för all del skiter högaktningsfullt i. Jag har redan kul med DayZ, och kommer att ha ännu roligare när det är klart :).
Alltså, jag vill att det ska vara roligare än det faktiskt varit hittils. Har sprungit runt i säkert 15 realtidstimmar och det enda jag hittar är ruttna äpplen. Inga vapen så långt ögat kan nå....
:/
Lämna kusten. Byarna längre in är i regel oplundrade (loot respawnar inte i den nuvarande versionen) och om du dricker vatten tills du är "mätt" vid den första brunn du hittar, klarar du dig i ett par timmar innan du måste äta och dricka.
Sedan hittar du lätt mängder av gevär på närmaste militärbas. Var beredd på att bli skjuten i ryggen av server-hoppare bara :).
Tycker spelet saknar mål ganska ordentligt. Så fort man rör sig norr över huvudvägen kring kusten så blir nästan alla nästan direkt fientliga. Spelar liksom ingen roll om man har vapen eller ej. Bär du ett vapen så kan man glömma att prata med en annan spelare igen.
Vad gör man ens när man har all bästa gear? Knalla tillbaka ned till stranden? Leta efter bil eller helikopter? Hmm.. nä.. Dom får tänka igenom det där lite mer tycker jag
there is no endgame, only survival. Målet är att det ska bli en överlevnadssimulator så småningom. That's it. rocket kallar det till och med för "The anti game".
Men om överlevnad är målet. Varför ska man ens lämna kusten? Finns alltså 0 mening för att både skaffa vapen och transportmedel.
Tycker spelet saknar mål ganska ordentligt. Så fort man rör sig norr över huvudvägen kring kusten så blir nästan alla nästan direkt fientliga. Spelar liksom ingen roll om man har vapen eller ej. Bär du ett vapen så kan man glömma att prata med en annan spelare igen.
Vad gör man ens när man har all bästa gear? Knalla tillbaka ned till stranden? Leta efter bil eller helikopter? Hmm.. nä.. Dom får tänka igenom det där lite mer tycker jag
there is no endgame, only survival. Målet är att det ska bli en överlevnadssimulator så småningom. That's it. rocket kallar det till och med för "The anti game".
Men om överlevnad är målet. Varför ska man ens lämna kusten? Finns alltså 0 mening för att både skaffa vapen och transportmedel.
Målet med spelet. I framtiden kommer kusten vara översvämmad med zombies och det kommer vara svårare att finna loot. Folk kommer alltså tvingas söka sig till de mindre städerna där det kommer finnas färre zombies för att överleva. Bara de med riktigt bra utrustning eller stora team kommer kunna ta sig in i städerna.
Åter igen, det här är ett designmål. Rocket har en vision om att det ska se ut såhär i Cherno i framtiden:
Just nu är antalet Zombies i SA nere på omkring 2% och zombie-respawn avstängd så att inte servrarna ska kollapsa.
I framtiden räknar man med ca 150 spelare per server och ca 3000 zombies. Just nu är det ~50 spelare och ca 60 zombies på hela kartan.
Tycker spelet saknar mål ganska ordentligt. Så fort man rör sig norr över huvudvägen kring kusten så blir nästan alla nästan direkt fientliga. Spelar liksom ingen roll om man har vapen eller ej. Bär du ett vapen så kan man glömma att prata med en annan spelare igen.
Vad gör man ens när man har all bästa gear? Knalla tillbaka ned till stranden? Leta efter bil eller helikopter? Hmm.. nä.. Dom får tänka igenom det där lite mer tycker jag
there is no endgame, only survival. Målet är att det ska bli en överlevnadssimulator så småningom. That's it. rocket kallar det till och med för "The anti game".
Men om överlevnad är målet. Varför ska man ens lämna kusten? Finns alltså 0 mening för att både skaffa vapen och transportmedel.
Målet med spelet. I framtiden kommer kusten vara översvämmad med zombies och det kommer vara svårare att finna loot. Folk kommer alltså tvingas söka sig till de mindre städerna där det kommer finnas färre zombies för att överleva. Bara de med riktigt bra utrustning eller stora team kommer kunna ta sig in i städerna.
Åter igen, det här är ett designmål. Rocket har en vision om att det ska se ut såhär i Cherno i framtiden:
http://2.bp.blogspot.com/-cP5qB33rCuw/TrgRC4SA07I/AAAAAAAABKw...
Just nu är antalet Zombies i SA nere på omkring 2% och zombie-respawn avstängd så att inte servrarna ska kollapsa.
I framtiden räknar man med ca 150 spelare per server och ca 3000 zombies. Just nu är det ~50 spelare och ca 60 zombies på hela kartan.
Nu börjar det lite mer intressant
Alltså, jag vill att det ska vara roligare än det faktiskt varit hittils. Har sprungit runt i säkert 15 realtidstimmar och det enda jag hittar är ruttna äpplen. Inga vapen så långt ögat kan nå....
:/
Jag hittar alltid vapen i Balota airstrip, och om du inte gör det kan du ju alltid serverhoppa.
Sen så finns det oftast en Mosin på lådan högst upp i sjukhusen.
En märklig fördröjning i kontrollerna gör också att det kräver lite övning innan man kan skjuta, eller ens gå igenom en dörr utan att missa hela huset de första tre gångerna.
Users-->*USER*-->Documents-->DayZ Other Profiles-->*USER*-->*USER*.DayZProfile
"mouseSmoothing=0;" (för mig gick det inte få 0 genom ändra ingame.)
Suck...
Igen, det är INTE samma motor som Arma II.
Nee och Call of Duty serien använder inte ID Tech 3 heller... ?!?!?#I=UR8fhjpvsldfönfhc
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Tycker spelet saknar mål ganska ordentligt. Så fort man rör sig norr över huvudvägen kring kusten så blir nästan alla nästan direkt fientliga. Spelar liksom ingen roll om man har vapen eller ej. Bär du ett vapen så kan man glömma att prata med en annan spelare igen.
Vad gör man ens när man har all bästa gear? Knalla tillbaka ned till stranden? Leta efter bil eller helikopter? Hmm.. nä.. Dom får tänka igenom det där lite mer tycker jag
there is no endgame, only survival. Målet är att det ska bli en överlevnadssimulator så småningom. That's it. rocket kallar det till och med för "The anti game".
Men om överlevnad är målet. Varför ska man ens lämna kusten? Finns alltså 0 mening för att både skaffa vapen och transportmedel.
Målet med spelet. I framtiden kommer kusten vara översvämmad med zombies och det kommer vara svårare att finna loot. Folk kommer alltså tvingas söka sig till de mindre städerna där det kommer finnas färre zombies för att överleva. Bara de med riktigt bra utrustning eller stora team kommer kunna ta sig in i städerna.
Åter igen, det här är ett designmål. Rocket har en vision om att det ska se ut såhär i Cherno i framtiden:
http://2.bp.blogspot.com/-cP5qB33rCuw/TrgRC4SA07I/AAAAAAAABKw...
Just nu är antalet Zombies i SA nere på omkring 2% och zombie-respawn avstängd så att inte servrarna ska kollapsa.
I framtiden räknar man med ca 150 spelare per server och ca 3000 zombies. Just nu är det ~50 spelare och ca 60 zombies på hela kartan.
Av ren nyfikenhet, var har du läst detta?
Förövrigt skulle jag vilja säga att det är 40 spelare/server och ca 200-300(?) zombies över hela kartan.
Tycker spelet saknar mål ganska ordentligt. Så fort man rör sig norr över huvudvägen kring kusten så blir nästan alla nästan direkt fientliga. Spelar liksom ingen roll om man har vapen eller ej. Bär du ett vapen så kan man glömma att prata med en annan spelare igen.
Vad gör man ens när man har all bästa gear? Knalla tillbaka ned till stranden? Leta efter bil eller helikopter? Hmm.. nä.. Dom får tänka igenom det där lite mer tycker jag
there is no endgame, only survival. Målet är att det ska bli en överlevnadssimulator så småningom. That's it. rocket kallar det till och med för "The anti game".
Men om överlevnad är målet. Varför ska man ens lämna kusten? Finns alltså 0 mening för att både skaffa vapen och transportmedel.
Målet med spelet. I framtiden kommer kusten vara översvämmad med zombies och det kommer vara svårare att finna loot. Folk kommer alltså tvingas söka sig till de mindre städerna där det kommer finnas färre zombies för att överleva. Bara de med riktigt bra utrustning eller stora team kommer kunna ta sig in i städerna.
Åter igen, det här är ett designmål. Rocket har en vision om att det ska se ut såhär i Cherno i framtiden:
http://2.bp.blogspot.com/-cP5qB33rCuw/TrgRC4SA07I/AAAAAAAABKw...
Just nu är antalet Zombies i SA nere på omkring 2% och zombie-respawn avstängd så att inte servrarna ska kollapsa.
I framtiden räknar man med ca 150 spelare per server och ca 3000 zombies. Just nu är det ~50 spelare och ca 60 zombies på hela kartan.
Av ren nyfikenhet, var har du läst detta?
Förövrigt skulle jag vilja säga att det är 40 spelare/server och ca 200-300(?) zombies över hela kartan.
Rocket hänger jämt på reddit.
http://www.reddit.com/r/dayz/search?q=rocket2guns&restrict_sr...
http://www.youtube.com/watch?v=AKwMVPETfs0
http://www.vikingsonshrooms.com/index.php?topic=714.0
Info finns överallt för den som letar lite.
Tycker spelet saknar mål ganska ordentligt. Så fort man rör sig norr över huvudvägen kring kusten så blir nästan alla nästan direkt fientliga. Spelar liksom ingen roll om man har vapen eller ej. Bär du ett vapen så kan man glömma att prata med en annan spelare igen.
Vad gör man ens när man har all bästa gear? Knalla tillbaka ned till stranden? Leta efter bil eller helikopter? Hmm.. nä.. Dom får tänka igenom det där lite mer tycker jag
there is no endgame, only survival. Målet är att det ska bli en överlevnadssimulator så småningom. That's it. rocket kallar det till och med för "The anti game".
Men om överlevnad är målet. Varför ska man ens lämna kusten? Finns alltså 0 mening för att både skaffa vapen och transportmedel.
Målet med spelet. I framtiden kommer kusten vara översvämmad med zombies och det kommer vara svårare att finna loot. Folk kommer alltså tvingas söka sig till de mindre städerna där det kommer finnas färre zombies för att överleva. Bara de med riktigt bra utrustning eller stora team kommer kunna ta sig in i städerna.
Åter igen, det här är ett designmål. Rocket har en vision om att det ska se ut såhär i Cherno i framtiden:
http://2.bp.blogspot.com/-cP5qB33rCuw/TrgRC4SA07I/AAAAAAAABKw...
Just nu är antalet Zombies i SA nere på omkring 2% och zombie-respawn avstängd så att inte servrarna ska kollapsa.
I framtiden räknar man med ca 150 spelare per server och ca 3000 zombies. Just nu är det ~50 spelare och ca 60 zombies på hela kartan.
Av ren nyfikenhet, var har du läst detta?
Förövrigt skulle jag vilja säga att det är 40 spelare/server och ca 200-300(?) zombies över hela kartan.
Rocket hänger jämt på reddit.
http://www.reddit.com/r/dayz/search?q=rocket2guns&restric...
http://www.youtube.com/watch?v=AKwMVPETfs0
http://www.vikingsonshrooms.com/index.php?topic=714.0
Info finns överallt för den som letar lite.
Tack!
Har själv köpt standalone och söker info om kommande uppdateringar/tillägg
Har själv köpt standalone och söker info om kommande uppdateringar/tillägg
Det finns hundratals (jag överdriver inte) listor på vad som är bekräftat/semibekräftat, diskussioner och idéer på reddit om du letar lite. Här är två bra ställen att börja.
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1i5xz3/
http://www.dayztv.com/standalone/dayz-standalone-confirmed-fe...
Många av de här listorna är utdaterade eftersom det kommer nya hela tiden.
Alla spawn killers i alla spel nånsin.. hoppas era liv irl är riktigt dåliga och jag önskar att era liv för evigt kommer att förbli dåliga. Ni och fuskare är pest och spetälska för alla mäniskor. Lägg er ner och självdö.
Amen, kan inte annat än hålla med!
The price for freedom is eternal vigilance...
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år