charmigt snyggt vs next gen
Beror lite på vad det är för spel. Jag skulle inte vilja se Crysis i samma stil på grafiken som Mario, eller Eternal Sonata. Vissa spel, mest fps och sport, gör sig bäst i snygg grafik då det i mitt tyckte höjer känslan av realism avsevärt. Ett rpg-spel bryr jag mig inte så mycket om grafiken då story etc väger tyngre.
Skulle inte begränsa, men så länge stilen har en tanke, så som hur spelet skall vara och kännas rimligt så kvittar det. Stilistik är något jag föredrar av den anledningen att det åldras bättre, exempelvis.
Det är fakta att Crysis är det mest avancerade idag och sannolikt ett par år till beroende på konkurrens de får, och hur de lyckas uppgradera motorn allteftersom. Tal om High end-inställningar. Måttar du icke upp dit så ser spelet rätt så skräpigt ut. Förståeligt då spelet är utvecklat med max utseende i åtanke, lägre nivåer förblir endast bantning med LOD-objekt.
Jämför du då detta med exempelvis HL2 eller CoD4 där båda är väldigt billigt snygga utan direkt samma tekniska grund, kan man enkelt hävda att de rent av ser bättre ut.
Jag gillar modernt realistiskt lika mycket som stilistik egentligen, men då det inte åldras alls lika väl så är det svårare att hålla av i efterhand grafiskt sett. Mer än rent nostalgiskt, vill säga.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles