Nästa generation snart här – 2012 levlar vi upp?
Nästa Xbox-konsol släpps julen 2012 och åtminstone en Sony-studio fokuserar nu enbart på Playstation 4-spel, hävdar Edge.
#nyhetstips, #sony, #ubisoft-montreal, #electronic-arts, #microsoft
Är inte direkt förvånad, känns som det har legat i luften ett tag. Visserligen bara ett rykte men jag vågar nästan tro på det här.
Ge mig en teknisk spec nu bara, gärna nåt man kan dräggla över...
sam sagts inan så är det aldrig hårdvara att dregla över i konsoler.....
men som sagt inan så är spelen optimerade till hårdvaran därav får du ut "shiteloads" mer utav den undermåliga hårdvaran i jämförelse mot en monsterdator.
tror sony och ms blev tagna på sängen av N, dom skulle hjärna harva på med sina gamla konsoler. fortfarande bara spekulationer.
@Svanberg: ..men inget directx i mellan som snor 60% prestanda!
Det vet man aldrig, faktum är att Xbox använder sig av DirectX, vilken är en av anledningarna till att väldigt många "konsolportar" använder sig av gamla DirectX 9 istället för nyare versioner på PC.
Sen så är det väl tveksamt huruvida DirectX snor prestanda, dock så är jag inte påläst nog för att kunna försvara det påståendet.
Är inte direkt förvånad, känns som det har legat i luften ett tag. Visserligen bara ett rykte men jag vågar nästan tro på det här.
Ge mig en teknisk spec nu bara, gärna nåt man kan dräggla över...
sam sagts inan så är det aldrig hårdvara att dregla över i konsoler.....
men som sagt inan så är spelen optimerade till hårdvaran därav får du ut "shiteloads" mer utav den undermåliga hårdvaran i jämförelse mot en monsterdator.
tror sony och ms blev tagna på sängen av N, dom skulle hjärna harva på med sina gamla konsoler. fortfarande bara spekulationer.
Allt är relativt.
Det jag tänker på är "bang for bucks"-faktorn, den lär nog vara rätt skaplig i början. Till och med något att dregla över, precis som när 360 precis hade släppts. Givetvis går det alltid att skjuta till mer pengar och få ännu bättre hårdvara och prestanda, men det är inte det jag menar.
Men det går förstås över ganska snart, helt naturligt. Moore's law osv.
Om vi tänker oss att nästa generation = The Samaritan. så rätta mig om jag har fel men krävde inte den typ 2 st av de värsta Nvidia korten? Bara det är minst 4 000kr. sedan ska det på en processor lite ram och annan skit.
Min slutsatt: Nästa generation konsoler skulle bli så dyra om de släpptes nu att det skulle påverka försäljningen negativt.
Kommer väl ändå vara gammal hårdvara i dom :/
Även ifall hårdvaran nu skulle vara precis "ny" vid lanseringen så dröjer det inte speciellt länge innan den är gammal.
Hur som helst så lär det ju vara en ordentlig uppgradering jämfört med dagens konsoler.
Fast oavsett vad det nu är för hårdvara så är det ju spelen som är intressanta. Menar... en superkonsol är ju typ lika sexig som en miniräknare ifall det saknas intressanta spel.
Sägs att det ska vara Hexacore 2st AMD GPU 2GB Ram
Dubbla GPU doesn't make any sense. Extra värme, drivrutinkrångel, mer utrymme, micro-stuttering. Nix, singlecore blir det igen....
Men bara så att du vet så ger Dual-Core dubbelt så mycket mer kraft. Quad-Core ger dubbelt så mycket mer kraft än Dual-Core. 8-Core ger dubbelt så mycket mer kraft än Quad-Core. Säg inget när du aldrig kan förstå det vet ja.