Spela klassiska Sierra-äventyr gratis
Entusiast-sajt får Activisions tillåtelse att lägga upp gratisversioner av klassiska äventyrstitlar som King's Quest och Space Quest.
#sierra, #activision, #kings-quest, #space-quest, #codemasters
Kings Quest 1 & 2 och snart även 3, plus ett par spel till, finns i gratis remake-versioner här också: http://www.agdinteractive.com/games/games.html
Upphottade till motsvarande VGA-grafik
Gick just in på sarien.net där följande nyhet just postats: "Sarien.net is no more
Well folks, that's that. It was a blast. So long and thanks for all the fish! Feel free to discuss things over at the forum or contact me.
Time to restart, restore or ... quit
- Martin"
Så, verkar som om det redan packat ihop och stängt ned.
Är det King´s Quest som är det där äventyrsspelet till amiga 600 där man styrde en blond kille och skrev kommandon typ "sit down on the chair" och så fick man vänta 10 sek, spelet svarar "You sat down on the chair and feel pretty tired"
Sen sprang man runt i skogen och plötsligt blev det fight med ett monster i närbild där man bara styrde i sidled och stack med svärdet.
Där dog jag alltid, jättesvårt.
Laddar ner 1:an nu men karaktären stämmer inte överens
Edit: ser att det inte är det jag tänker på... har för mig Simons quest men då kommer bara Castlevania upp när jag söker :/
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Njae, det var inte bra på sin tid, varför skulle det vara bättre nu?
Är inte detta samma sida som fanns för typ 3 år sedan? Fanns iaf en sida som hade samma spel ute som man spelade i webläsaren.
Jo, men sen blev de tillsagda att de inte fick ha sidan. Nu har de dock ändrats.
Det verkar som många sidor fått för sig att gamla spel är okey att lägga ut för allmänheten utan utgivarens tillåtelse.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>