Mysteriet McBolan

Youtube-proffs

Känner igen hans historier men inte tänkt något vidare på dom, jag hade gärnat velat se mer. Så jag kan minnas!

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tog ett tag innan jag upptäckte "grässklippning+gransämja" tråden eller vad den nu hete. Eftersom det var så förbaskat mycket inlägg i den tråden kände jag mig tvungen att läsa den. Iom att jag läste hela tråden på en gång fick jag en ganska tydlig överblick och det fram gick väldigt tydligt för mig att Mcbolan och "Larsa" var en och samma person och att McBolan prata lika mycket strunt som en politiker. Att det finns folk som pratat med honom i telefon gör honom inte mer verklig, var väl bara trådskaparen som som ni tala med.

Det är iallafall vad jag tror, vet att jag inte är ensam om det.

signatur

<3

Youtube-proffs

Oh my god, konspiration på FZ.

oooOOOoooOOOoooOOOOOOO!!!11!!!oneone!

signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Jag gillade hans historier och skulle gärna läsa de igen.

signatur

Stoppa inte fingrarna i elvispen! Det gör ont!

Inaktiv

Agreed, vill också ha "best of mcbolan" hur det nu än ligger till med hans identitet. För trådarna var sjukt underhållande

Medlem

om ni ursäktar en okänslig fråga, hur vet ni att han är död? det skulle ju förutsätta att någon här på forumet kände honom personligen?

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

om ni ursäktar en okänslig fråga, hur vet ni att han är död? det skulle ju förutsätta att någon här på forumet kände honom personligen?

Ja han hade en kompis här, Larsa hete han, som sa att hade avlidit, igentligen tror jag att de var en och samma person.

signatur

<3

Medlem

ok, då förstår jag. och de försvann ungefär samtidigt, därav konspirationsteorin...

signatur

Redaktör

MacBolan var på riktigt (jag har också telefonerat honom). Däremot vågar jag inte gå i god för att alla hans storys är helt sanna... men de var fantastisk läsning.

För er som missat honom: MacBolan var en Bruce Willis-lookalike som slukade en och annan Falcon, ett par skvättar hemgjord alkohol och var med om mer än de flesta. Dessa saker kombinerade födde fram fantastiska inlägg, gärna extremt långa och med mängder av häpnadsväckande innehåll. Sorgligt nog drabbades han av cancer och avled i vintras/våras. (Allt utom utseendet enligt egen utsago.)

Killen väckte känslor. Jag tycker han var fantastiskt rolig, andra retade sig på sanningshalten i berättelserna. Tveksamt om vi kommer, eller kan, rota fram hans gamla inlägg. Men vem vet, en dag kanske the_maxx viftar med sitt forumtrollspö...

Skrivet av Crenshaw:

Han planerade en bok i slutet, och Xtrmntr skulle få en kopia av anteckningarna.

Fick pm från medborgare Larsa om att jag skulle få "ett paket", ja. Har dock inte sett röken av det än.

signatur
Medlem

HÄR finns några MacBolan-trådar. klicka på cachad under länkarna så kan ni läsa de gamla trådarna från fragzone.se. Google is your friend

signatur

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

HÄR finns några MacBolan-trådar. klicka på cachad under länkarna så kan ni läsa de gamla trådarna från fragzone.se. Google is your friend

Där ser man :D, mysigt att se den gamla designen igen och en del gamla avatarer.

Famest:
Ville inte du ha tillbaka denna?

signatur

<3

Medlem

Nuuu kom minnena. Så fort jag såg avataren gick ett ljus upp. RIP

signatur

Videomupp

Inaktiv

macbolan hade väl ingen avatar? den där köttklumpen med vingar är ju famests gamla...

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Men lääääääs vad mannen skriver Soya :down:;)

Edit: F ö är det en headcrab din förbenade hädare! Köttklump med vingar... *mutter*

Inaktiv

det är ju det jag gör.
eller, varför skulle famests gamla avatar få någon att minnas macbolan? ^^

signatur

#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av urken:

Famest:
Ville inte du ha tillbaka denna?
http://img221.echo.cx/img221/8688/headcrab1vm.gif

Kanske lite långsökt, men den får folk att tänka på gamla FZ.

Medlem

Ja alltså jag postade famest gamla avatar för jag hade fått för mig att han ville använda den igen, fast att han hade flummat bort länken/bilden i från sin dator och inte kom åt den igen. Så är det med den saken :).

Edit: Som sagt McBolan hade inte någon avatar.

signatur

<3

Inaktiv

ah, kanske så ja...

annars... *hrm*
<-

signatur

#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Mmm den gamla designen var fin... MacBolan var en kul frisk fläkt på forumet... Även om det var många som störde sig på honom...
PS. Hurra för mitt 301 inlägg... Hehe det går sakta framåt

Medlem

Hmm fattades lite bilder bara.. ^^

Medlem
Skrivet av Qrush:

Hmm fattades lite bilder bara.. ^^

Förvisso, det gamla designen var ju pheeeth dock. Den nya ser ut som ett windows xp-tema.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

MacBolans trådar om när han var utomlands och när han satt i fängelse var bäst tycker jag :).

Medlem

Vad snackar ni om? självklart hade McBolan en avatar, kommer ni inte ihåg hans grymma bruce willis look med solbrillorna?

Sen tycker jag det är skitsamma om McBolan var riktig eller Fiktiv, var en snubbe som kom med bra många roliga och innehållsrika historier

and btw, jag kommer inte åt nån av trådarna man hittar genom google länken kommer bara till "FZ har blivit uppdaterat"

signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Tryck på cachad under länkarna så funkar det.

signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Tryck inte på den stora länken, använd Cachad-länken under förklaringen

Edit: Får nog uppdatera lite då och då, typ var femte minut eller så

signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Garvade som fan när jag läste igenom den där grann-tråden. Sant eller inte så är den förbannat rolig iaf

Medlem

MacB hadde en avatar. en bild på sig själv. så de så.

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

http://66.249.93.104/search?q=cache:AMrhWHzL-8sJ:forum.fragzo...

McBolan hade en avatar. Någon som kan fixa fram den? Han var ju anledningen till att man började hänga här.

signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

haha, efter att ha läst tråden i ovanstående länk börjar jag förstå grejen med denne macbolan. spelar roll om han ljuger eller inte, sjukt kul iaf!

signatur

Medlem

ja asrolig fast jag får fortfarande inte dom andra länkarna att funka :\

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skriv svar