Septembers storsäljare
Jag tycker att det är konstigt att WoW ligger med på topplistorna månad efter månad.
Är verkligen tillströmningen av nya spelare så hög, eller handlar det mer om guldförsäljare som måste köpa nya konton i takt med att de blir bannade?
Har för mig att sådana där månadskort räknas in, men är inte helt säker.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Nu får dom ju sluta köpa Counter-Strike. Det är ju så jävla gammalt nu så att ungarna som köper det idag var väl inte ens födda när det släpptes?
Så vadå? Ska du hindra barn från att lyssna på musik som gjordes innan de föddes också (och se film??).
Trams - köp de spel ni vill ha, oavsett dess ålder. Själv köper jag fortfarande spel från 1980-2000 talet när jag väl kommer över dom billigt.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag tycker att det är konstigt att WoW ligger med på topplistorna månad efter månad.
Är verkligen tillströmningen av nya spelare så hög, eller handlar det mer om guldförsäljare som måste köpa nya konton i takt med att de blir bannade?
Notera även att Counter Strike har legat på topplistan i ganska många år nu.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Hälften av mina spel jag köper kommer inte med i denna statistik.
Måste få med alla Steam liknade tjänster och utländsk online butiker så som www.play.com för att det ska bli en rättvis lista.
Går naturligt vis inte att ordna lika lätt, men det vore kul någon ville försöka göra en 6 eller 12 månader sammanställning genom att försöka få ut lite beställnings från andra ställen.
Bra att skribenten la till "gäller uppenbarligen inte i Sverige". För det är precis så det är, sverige är ett av de få länderna i världen där PC-spelen dominerar. Men i USA, Asien och större delen av Europa, som står för majoriteten av sålda spel, är PC-marknaden nästan förlustbringande, med ett undantag -MMOG's. Med andra ord är det knappast någon som höjer på ögonbrynen med WAR i topp.
lol spelade cs för 10 år sedan På det gamla hederliga beta stadiet.
Bra att skribenten la till "gäller uppenbarligen inte i Sverige". För det är precis så det är, sverige är ett av de få länderna i världen där PC-spelen dominerar. Men i USA, Asien och större delen av Europa, som står för majoriteten av sålda spel, är PC-marknaden nästan förlustbringande, med ett undantag -MMOG's. Med andra ord är det knappast någon som höjer på ögonbrynen med WAR i topp.
Har du några källor för dina påståenden? Vad jag sett så är det enbart i Japan och USA som konsollerna ligger på topp. Sen att utesluta MMO's är bara flummigt, uteslut TPS-spelen från konsollerna så säljer de katastrofalt dåligt jämfört med PC'n. Slår man samman siffrorna nedan med de från NPD's NA retail siffror så är totala marknaden på runt 41 miljarder dollar, PC'n står för 20 miljarder av dessa, varav 7 miljarder är online sales. PC'n har dessutom ett enormt mörkertal för online sales av casual-spel, microtransactions och MMO's.
Vi har diskuterat detta tidigare, men jag kan summera, och expandera, lite på det.
Kina har 1.7 miljarder dollar i enbart online sales (minimal marknad för konsoller då att sälja konsoller är inte tillåtet, går dock att importera), Korea är 2 miljarder dollar (japanska konsoller tilläts först efter 2001, så konsollmarknaden har inte haft tid att mogna där, internetcaféer är även "lite" populära). Japan 7 miljarder, men knappast några PC sales där. Europa är uppskattat till 17.9 miljarder dollar för både konsoll och PC, men PC'n är starkare i europa.
If we launched a Halo game on PC and 360 in Germany simultaneously, 80 per cent of sales would be on the PC
Peter Zetterberg, business development manager for Microsoft Games Studios Europe.
Bra att skribenten la till "gäller uppenbarligen inte i Sverige". För det är precis så det är, sverige är ett av de få länderna i världen där PC-spelen dominerar. Men i USA, Asien och större delen av Europa, som står för majoriteten av sålda spel, är PC-marknaden nästan förlustbringande, med ett undantag -MMOG's. Med andra ord är det knappast någon som höjer på ögonbrynen med WAR i topp.
Har du några källor för dina påståenden? Vad jag sett så är det enbart i Japan och USA som konsollerna ligger på topp. Sen att utesluta MMO's är bara flummigt, uteslut TPS-spelen från konsollerna så säljer de katastrofalt dåligt jämfört med PC'n. Slår man samman siffrorna nedan med de från NPD's NA retail siffror så är totala marknaden på runt 41 miljarder dollar, PC'n står för 20 miljarder av dessa, varav 7 miljarder är online sales. PC'n har dessutom ett enormt mörkertal för online sales av casual-spel, microtransactions och MMO's.
Vi har diskuterat detta tidigare, men jag kan summera, och expandera, lite på det.
Kina har 1.7 miljarder dollar i enbart online sales (minimal marknad för konsoller då att sälja konsoller är inte tillåtet, går dock att importera), Korea är 2 miljarder dollar (japanska konsoller tilläts först efter 2001, så konsollmarknaden har inte haft tid att mogna där, internetcaféer är även "lite" populära). Japan 7 miljarder, men knappast några PC sales där. Europa är uppskattat till 17.9 miljarder dollar för både konsoll och PC, men PC'n är starkare i europa.
If we launched a Halo game on PC and 360 in Germany simultaneously, 80 per cent of sales would be on the PC
Peter Zetterberg, business development manager for Microsoft Games Studios Europe.
Bästa inlägget på länge!
är ju inte förvånad att NHL09 ligger på topp hos konsol
Bra att skribenten la till "gäller uppenbarligen inte i Sverige". För det är precis så det är, sverige är ett av de få länderna i världen där PC-spelen dominerar. Men i USA, Asien och större delen av Europa, som står för majoriteten av sålda spel, är PC-marknaden nästan förlustbringande, med ett undantag -MMOG's. Med andra ord är det knappast någon som höjer på ögonbrynen med WAR i topp.
Har du några källor för dina påståenden? Vad jag sett så är det enbart i Japan och USA som konsollerna ligger på topp. Sen att utesluta MMO's är bara flummigt, uteslut TPS-spelen från konsollerna så säljer de katastrofalt dåligt jämfört med PC'n. Slår man samman siffrorna nedan med de från NPD's NA retail siffror så är totala marknaden på runt 41 miljarder dollar, PC'n står för 20 miljarder av dessa, varav 7 miljarder är online sales. PC'n har dessutom ett enormt mörkertal för online sales av casual-spel, microtransactions och MMO's.
Vi har diskuterat detta tidigare, men jag kan summera, och expandera, lite på det.
Kina har 1.7 miljarder dollar i enbart online sales (minimal marknad för konsoller då att sälja konsoller är inte tillåtet, går dock att importera), Korea är 2 miljarder dollar (japanska konsoller tilläts först efter 2001, så konsollmarknaden har inte haft tid att mogna där, internetcaféer är även "lite" populära). Japan 7 miljarder, men knappast några PC sales där. Europa är uppskattat till 17.9 miljarder dollar för både konsoll och PC, men PC'n är starkare i europa.
If we launched a Halo game on PC and 360 in Germany simultaneously, 80 per cent of sales would be on the PC
Peter Zetterberg, business development manager for Microsoft Games Studios Europe.
I dom 41 Miljarder dollarna räknas även hårdvaran som säljs in (TV-konsoller samt handburna). Förra året såldes det PC spel för ca 3.5 miljarder dollar jämnfört med ca 25 Miljarder $ för konsoller.
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine