Barnen skall jaga pedofiler?
Jag har inte kollat upp detta men direkt när jag hörde detta på radio igår så tänkte jag "det kommer ALDRIG fungera" - jag tror att det kommer bli ett härligt verktyg för mobbning där kidsen kommer att anmäla varandras nick till peddo-registret...
Vad tror ni?
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Hur svårt är det för ett peddo att skaffa ett nytt nick? Har alla peddon samma nicks oavsett site?
Genomtänkt?
Nix, detta system kommer snart att visa sig helt värdelöst då det kommer att missbrukas av folk som vill skämta. Samtidigt fungerar det för pedofiler som ett verktyg för att kolla när det är dags att byta nick.
Jag tror faktist att den här idén kommer funka. BRIS räknar nog med att folk kommer rapportera sina vänner/ovänner för skoj skull.
De flesta personerna kommer troligen ha 2-3 anmälningar på sig men en pedofil kommer nog ha 20-100 anmälningar eller något!
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
Jag tror faktist att den här idén kommer funka. BRIS räknar nog med att folk kommer rapportera sina vänner/ovänner för skoj skull.
De flesta personerna kommer troligen ha 2-3 anmälningar på sig men en pedofil kommer nog ha 20-100 anmälningar eller något!
Finns nog folk som kan anmäla en med 20-100 anmälningar.
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim
Jag är en "elak" plastpappa till en tjej på 15 år. Har aldrig varit nervös för pedofiler eller sånt på nätet, det gäller att PRATA med barnen (långt innan de blir såpass gamla som 15) så att de själva kan använda lite omdöme. Hon har även bett mig aktivera sparande av loggarna på MSN för säkerhets skull.
Man måste vara lite påstridig och lägga sig i som förälder, det är nog bättre än nåt filter..
Sen så kan inte alla kolla upp ip eller dylikt, tror faktiskt inte det här kommer funka så vidare bra, och det är synd
Som någon sade Sipmo, man kan anmäla samma pers hur många gånger som helst samt skall ett peddo hinna antasta 20-100 pers innan han hamnar i registret? Nej, idén är kläckt av människor som läst om internet i aftonbladet och tagit datakörkort.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.