Smällare
A just det, Thunder King. Min brorsa och hans kompisar kom på den briljanta iden att sätta en coca cola flaska över den och sen tända på. Har för mig att den ramlade. Som tur är skadades ingen men kunde gått riktigt illa om flaskan åkt av.
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Kommer ihåg hur vi brukade spara tigerskott till på sommaren, var skitkul att skrämma slag på folk/djur på marknader å dyl.
hoppas att någon hundägare fick tag på dig och gav dig på käften.
dom enda roliga smällarna är thunder king, blev inte dom förbjudna också?
det var så de hette ja! de finns kvar tror jag, fast de heter kanske något annat nu.
smällare växte man ifrån, vore nice å slippa med tanke på hur rädda alla djur blir å kom inte å säg "träna dom", då vet ni inte mkt om världen ;P
å ena sidan kan jag förstå att det är jobbigt för en del djurägare (min hund är inte rädd annat än precis vid tolvslaget när helvetet brakar lös, och är han inomhus bryr han sig inte alls). å andra sidan måste ju folk få skjuta lite raketer om de vill det
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Kommer ihåg hur vi brukade spara tigerskott till på sommaren, var skitkul att skrämma slag på folk/djur på marknader å dyl.
hoppas att någon hundägare fick tag på dig och gav dig på käften.
haha icke.
Skulle väl varit snyggt om en vuxen gett sej på ett gäng 10-åringar...
Så, Hwergelmer, du förespråkar våld mot barn? Du får hoppas på att jag inte hör dej yttra dej om det när du är ute, då kan du räkna med att få en å annan käftsmäll
Så, nu var jag lika tuff som du. Väx upp.
yolo
jag menade det mer bildligt som du säkert förstår, i vilket fall hade jag mer vett än att kasta smällare efter hundar redan när jag var 10...
Åh en sån duktig ponke... *klapp*
Håller med dig. Det ÄR duktigt om man vid 10 års ålder visar respekt för medmänniskor/djur. Antar att det tar lite längre tid för vissa dock.
Och jag är för "barnmisshandel" som du uttrycker det. Snorungar ska ha stryk.
OnT: Är inte så mycket skillnad på att höra smällarna samt att orsaka dem IMHO. Pyroteknik är egentligen inget som lekmän ska hålla på med.
jag menade det mer bildligt som du säkert förstår, i vilket fall hade jag mer vett än att kasta smällare efter hundar redan när jag var 10...
Åh en sån duktig ponke... *klapp*
Håller med dig. Det ÄR duktigt om man vid 10 års ålder visar respekt för medmänniskor/djur. Antar att det tar lite längre tid för vissa dock.
OnT: Är inte så mycket skillnad på att höra smällarna samt att orsaka dem IMHO. Pyroteknik är egentligen inget som lekmän ska hålla på med.
Ja, gör vad du vill med dina ungar om du får såna. Slår du dom kanske de ger igen när de blir vuxna, förhoppningsvis. Soc tar dem hursomhelst.
Man kan väl f ö lätt säga att det är omoget att förespråka barnaga...
Kommer du i närheten av min unge får du med mej att göra. :evil:
yolo
Barnslig diskussion.
Att kasta smällare efter djur och människor är lika omoget vare sig man är 10 eller 40 år gammal.
Förövrigt så är jag less på skiten. Ser inget som helst underhållningsvärde i raketer/smällare längre...
Bitter? Det kan ni ge er *** på att jag är...
Ju, men ingen förväntar sej väl vuxna 10-åringar?
Det kanske bara är jag som inte satt inne och spelade TV-spel hela dagarna, jag blev utslängd som alla andra ungar när det var fint väder. Sen så var ju NES inte så häftig på sommaren...
Hursomhelst, att skrämma folk med smällare (har ej sagt att jag kastat direkt PÅ folk) var en av de oskyldigare jävelskap jag hittade på. Bäst att hålla tyst om resten då.
I år ska det jävlar smällas, ska åka nu och bränna 1000 spänn på tjutraketer och annat skit som vi (jag + barn, syskonbarn) ska bränna av hela dagen imorron, till alla byrackors skräck
yolo
Kinderägg och bakpulver är alltid skoj
Bubbelplast FTW!!!111:)
ja bubbelplast billigt och bra (man får ju med det gratis..)
Bara till att låna en träsvarv och svarva till ett eget trästycke som fungerar ihop med raketerna man ska smälla tar inte ett geni att fixa till det..
Hur många tror du lånar en träsvarv?
De flesta sätter ju bara ner dem i någon snödriva typ
Gaara suttit lite för länge vid datan? Ta en pulka dra dig till närmaste backe, jag vet du kommer bli besviken tyvär
Sorry för dubbelinlägg.. skrev 2 inlägg men raderade det å fixa..
My way is better than yours :D
Ju, men ingen förväntar sej väl vuxna 10-åringar?
Det kanske bara är jag som inte satt inne och spelade TV-spel hela dagarna, jag blev utslängd som alla andra ungar när det var fint väder. Sen så var ju NES inte så häftig på sommaren...
Oh boy. Här sitter vi inte inne med fördomarna. Jodå, även jag blev utslängd, men då ägnade jag mig åt bättre saker än att smälla smällare(smälla på sommaren, WTF!?).
Det handlar inte om att vara "vuxen", det handlar om respekt. Självklart så gör alla människor sattyg i alla dess former, men mognadsfasen är uppenbarligen högst individuell, har jag märkt...
Min morsa berättade om en hund dom hade, varje påsk och nyår låg den under sängen och pissade för att den var så jävla rädd. Det slutade med att dom fick avliva han.
Personen som min morsa köpte sin hund hos fick ett stort problem med sin hund med. Jag minns inte hela bakgrundshistorien men den byggde på hans hund skulle hoppa in i bilen och då kom det 2 schäffrar och bet i den, efter det vågade den inte gå in i bilen. Det tog han 2 år(!) att träna bort den rädslan.
Smällare och raketer är djävulens påfund.
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
varför använder du citationstecken?
påstår du att det inte är barnmisshandel att ge snorungar stryk?
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.