Ny Killzone 2-trailer på FZ
När får vi egentligen se vad Playstation 3 går för?
Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste spel?
Vad krävs då?
JAg köper Playstation 3 när man får se skillnad mellan Xbox 360 och Ps3.
JAg menar en "klar skillnad", man ska kunna se att Playstation 3 har bättre grafik på sina spel.
Ser ingen skillnad på alla dagens nya spel, det här hade kunna varit Fallout 3 enligt mig.
facepalm.gif
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
"Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste konsolspel?"
fixed
Jag själv ser ingen skillnad på Halo 3 och Killzone 2?
Skaffa glasögon......
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
"Dom är ju den starkaste konsolen på marknaden så dom borde väl kunna göra typ världens snyggaste konsolspel?"
fixed
Jag själv ser ingen skillnad på Halo 3 och Killzone 2?
nu skämtar du va? om du verkligen menar alvar så borde du gå till en optiker och få dina ögon undersökta
I'm the broken one who fixed it.
Wow får jag säga ser riktigt bra ut blir garanterat köp och xbox fanboys lugna ner er bara för att ni inte kan spela det så behöver ni inte va så dåliga förlorare
Alla konsolerna är bra på sitt sätt och det är bara fanboys som tror sig se skillnad på dom. för jag kan säga att skulle ni inte veta vilken konsol spelet körs på så skulle ni inte se nån skillnad...så snälla lägg ner gnället...
Det sägs att PS3 är kraftigare än 360 ja men det är ju upp till spelutvecklarna att bevisa detta i såna fall och inte sony...inte för att jag bryr mig då jag mest ser fram emot att bra och intressanta spel...SOM ALLA ANDRA BORDE GÖRA ISTÄLLET FÖR ATT GNÄLLA OM VILKEN FÄRG SOM ÄR BÄST...
Alltså, satan vad förväntningarna är höga vad gäller det här spelet. Finns inte en shooter som kan mäta sig med Killzone på PS2:an imho, förutom möjligtvis Black - men satan vad det ska bli schysst att spela igenom detta när det kommer. Jag är helt såld, spelet verkar ju hur sjukt nice som helst! Hur kan ni ens klaga?!
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Oj, _ännu_ en pre-renderad film! Märkligt hur många som kan säga bu och bä över något som ser exakt ut som alla andra pre-renders de senaste 10 åren, högst roande!
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Oj, _ännu_ en pre-renderad film! Märkligt hur många som kan säga bu och bä över något som ser exakt ut som alla andra pre-renders de senaste 10 åren, högst roande!
Vad är förrenderat med den här filmen? Det som inte är in-game är ivf in-engine. Det förrenderade stadiet lämnade de för ett bra tag sen.
Vad är förrenderat med den här filmen? Det som inte är in-game är ivf in-engine. Det förrenderade stadiet lämnade de för ett bra tag sen.
Eh, vi tar ett exempel så kanske jag är tydligare. Ta vanliga gamla hederliga quake. Idag är det fin-fina texturer i massiva storlekar och stöd för alla upplösningar. Klicka in på "ownage" (stor reposit för spelfilmer) och välj valfri quake1-film som fått ett hyffsat betyg, bli helt amazed över hur fint och fräckt allt är. Men vänta, så är det inte ingame? Ser ju MYCKET finare ut i filmen? Ah, just -- när man gör FILM från en motor, så dumpar man FRAME för FRAME till ex. BMP i 2048×1536, med full AA/AF påslaget och så stora texturer som möjligt -- detta tar ca. 5 sekunder _PER FRAME_ med allt max (detta brukar ta _enorm_ tid när man håller på med många klipp för bara en kortare film, flera veckors jobb). Skulle du inte kalla detta RENDERA men ändå INGAME? Sedan skalar man ned dessa, klipper och klistrar sina "in-game" filmer, smetar på lite effekter och WOOT! Där har vi det. Tror du det ser ut så när du faktiskt SPELAR det? SÄGER det något? Nja, imho, inte mycket.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Eh, vi tar ett exempel så kanske jag är tydligare. Ta vanliga gamla hederliga quake. Idag är det fin-fina texturer i massiva storlekar och stöd för alla upplösningar. Klicka in på "ownage" (stor reposit för spelfilmer) och välj valfri quake1-film som fått ett hyffsat betyg, bli helt amazed över hur fint och fräckt allt är. Men vänta, så är det inte ingame? Ser ju MYCKET finare ut i filmen? Ah, just -- när man gör FILM från en motor, så dumpar man FRAME för FRAME till ex. BMP i 2048×1536, med full AA/AF påslaget och så stora texturer som möjligt -- detta tar ca. 5 sekunder _PER FRAME_ med allt max (detta brukar ta _enorm_ tid när man håller på med många klipp för bara en kortare film, flera veckors jobb). Skulle du inte kalla detta RENDERA men ändå INGAME? Sedan skalar man ned dessa, klipper och klistrar sina "in-game" filmer, smetar på lite effekter och WOOT! Där har vi det. Tror du det ser ut så när du faktiskt SPELAR det? SÄGER det något? Nja, imho, inte mycket.
Jag kallar inte det förrenderat nej. Förrenderat är som den första Killzone 2-trailern eller mellansekvenserna i Blizzards spel.
Men om du vill se hur det verkligen ser ut kan du ju spana in filmen här nedan. Filmad från Tokyo Game Show med en handhållen kamera och utan ljud, så kvaliteten är inte den bästa. Men du kan iaf avgöra om den här trailern är så otroligt mycket fake eller ej.
Eh, vi tar ett exempel så kanske jag är tydligare. Ta vanliga gamla hederliga quake. Idag är det fin-fina texturer i massiva storlekar och stöd för alla upplösningar. Klicka in på "ownage" (stor reposit för spelfilmer) och välj valfri quake1-film som fått ett hyffsat betyg, bli helt amazed över hur fint och fräckt allt är. Men vänta, så är det inte ingame? Ser ju MYCKET finare ut i filmen? Ah, just -- när man gör FILM från en motor, så dumpar man FRAME för FRAME till ex. BMP i 2048×1536, med full AA/AF påslaget och så stora texturer som möjligt -- detta tar ca. 5 sekunder _PER FRAME_ med allt max (detta brukar ta _enorm_ tid när man håller på med många klipp för bara en kortare film, flera veckors jobb). Skulle du inte kalla detta RENDERA men ändå INGAME? Sedan skalar man ned dessa, klipper och klistrar sina "in-game" filmer, smetar på lite effekter och WOOT! Där har vi det. Tror du det ser ut så när du faktiskt SPELAR det? SÄGER det något? Nja, imho, inte mycket.
Jag kallar inte det förrenderat nej. Förrenderat är som den första Killzone 2-trailern eller mellansekvenserna i Blizzards spel.
Men om du vill se hur det verkligen ser ut kan du ju spana in filmen här nedan. Filmad från Tokyo Game Show med en handhållen kamera och utan ljud, så kvaliteten är inte den bästa. Men du kan iaf avgöra om den här trailern är så otroligt mycket fake eller ej.
Förrenderat betyder att bilderna är renderade i förväg. Precis som gryzor säger så har dom förrenderat filmen. Vilken 3d applikation dom gör det i, (max eller spelmotor) spelar mindre roll.
Men spelet ser bra ut, men jag är trött på shooters.
Skilj på förrenderat och scriptat.
Du får nog leta _otroligt_ länge för hitta en renderer som inte uteslutande använder sig av script, vad är din poäng?
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Skilj på förrenderat och scriptat.
Du får nog leta _otroligt_ länge för hitta en renderer som inte uteslutande använder sig av script, vad är din poäng?
Kanske att den tekniskt korrekta definition av vad som är förrenderat inte stämmer överens med den definition som den stora massan använder den till? Ungefär som lagg och hack, numera kallas ju allting för lagg och även om det i sig är fel så är det den definitionen som alla förstår. Samma sak här, även om en förrenderad film är mer än bara "ritade" mellansekvenser gjorda av blizzard och square så är det så folk i allmänhet ser på det
Säger inte att det är rätt - för det är det ju inte - bara så det är tyvärr :/
Så enligt den tekniskt korrekta definition så är den här trailern förrenderad, men inte enligt "spelvärldens" definition