Mirror's Edge-demo släppt
Gogo!!!
Inte mycket sova inatt antar jag?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Hehe första gången jag ser ett demo som släpps före på ps3..
Ps3an var trots allt lead-platform för en gångs skull ;).
Har kört demot några timmar under kvällen och kan säga att spelet är helt underbart. Jag hade väldigt låga förväntningar på spelet men efter ha testat det så tror jag det kan bli oerhört bra.
Kontrollerna känns så otroligt bra, allting som behövs finns på de fyra "axel-knapparna". Dock tror jag att spelet inte alls kommer bli lika bra till pc:n.
Hehe första gången jag ser ett demo som släpps före på ps3..
Ps3an var trots allt lead-platform för en gångs skull ;).
Har kört demot några timmar under kvällen och kan säga att spelet är helt underbart. Jag hade väldigt låga förväntningar på spelet men efter ha testat det så tror jag det kan bli oerhört bra.
Kontrollerna känns så otroligt bra, allting som behövs finns på de fyra "axel-knapparna". Dock tror jag att spelet inte alls kommer bli lika bra till pc:n.
Nä, bättre.
Demot är skitkul! Trodde först att det skulle bli repetivt, men att hoppa runt och kasta sig är lika roligt varje gång. Spelet kräver ju en viss tajming, men det är inte för svårt på nåt sätt. Mycket bra balans.
Och för er som undrar så går det att stänga av den irriterande pricken (aka siktet) i mitten av skärmen.
Ang. plattform så tror jag personligen att det kommer bli bättre på PC av flera anledningar. För det första är det ett FPS, och för mig är det betydligt lättare att sikta med mus. Spelet kräver ju viss precision när man hoppar mot t.ex. stegar och stuprör och det är inte sällan man kommer för långt åt höger/vänster när man gör sådana manövrar med gamepad (personligt alltså, det här skiftar ju från person till person).
För det andra så får man mer för pengarna med användarskapade banor... om det nu går att modda, men eftersom det är DICE vi snackar om så lutar det nästan åt det.
Giev PC demo
word
Drar ner från XBL nu. Ganska exakt 1GB stort. Ska bli riktigt intressant att prova!
sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir
Tyckte faktiskt det va jävligt grymt! Nu ser jag fram emot det ännu mer. Diggar estitiken, musiken. Bara en fråga om storyn lever upp till resten?