Datorbutiken i konkurs
anade detta.
R.I.P
Kommer mest sakna JME-data men det har man ju gjort flera år för sista tiden kan inte ha varit bra för någon del av detta företag.
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Hängde väl tyvärr i luften. Trist, köpt mycket grejer där för några år sen... Men har blivit sämre de senaste åren och antar att komplett.se (som har blivit bättre, förutom en kort period då dom hade strul med lagret) har väl plockat åt sig en stor del kunder.
Your Forum Community reputation has increased by 1.
Det har ju hängt i luften. Man har förstått att något varit galet när de haft så få prylar i lager. Sen i somras har jag passat mig för att handla något där som ej fanns i lager. Men det är ändå synd och jag har faktiskt väldigt svårt att förstå hur de kan konka så snabbt. Det borde gått att dra ner på personal snabbare, och stänga ner butikerna. De var ju absolut inte billigast på allt, en del var billigare på Komplett, en del billigare på Inet. Så lite svårbegripligt faktiskt.
För övrigt har Datorbutiken sen senaste uppdateringen haft den bästa hemsidan av dem alla. Verkligen inte perfekt, men bäst av de som finns. Filtrerings och sökfunktionerna var jättebra. Sen slår ju Komplett alla andra med sin kommentarfunktion, men överlag gillade jag datorbutikens mera.
Får också hoppas att de kommer upp igen i ny regi. Men har svårt att tro det.
jag gillade deras deal med den där skitbanken dom hade. Måste säga att det var jäklans nice att köpa en dator för cirka 30k, sätta upp att man ska pröjsa allt inom 6 månader och sen aldrig få något inbetalningskort(det var 2 år sedan)!
som tur va var det ju inte datorbutiken som förlorade på detta utan den där banken vad den nu heter.
Vad trisst! Jag var inne på deras hemsida så sent som igår för att kolla vad dom hade för bonusprylar! Jag hade ju köpt för lite drygt 30 tusen hos dom! Tycker dom var mycket bra för övrigt, även fast dom är skåningar!
XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3
Har man följt Sweclockers nyheter så ser man en spiral neråt, deras nyhet om konkursen sammanfattar ganska bra.
Riktigt trist, har bara beställt därifrån två gånger men båda gångerna har det gått väldigt bra.
Klart dom skickar ut nyhetsbrev in till det sista.
får dom ju in mer pengar, och går i mindre förlust.
http://www.idg.se/2.1085/1.185284/datorbutikencom-hardbantar
Kan läsa mer där, så kom ju inte jätte oväntat.
Finns en del annat att läsa på IDG dessutom.
Sedan så har väl Datorbutiken kanske varit billiga, men dom har fan aldrig haft produkter på lager.