Resistance 2
Några timmar in i spelet och jag befinner mig mitt ute i en absolut bedårande djungel, och bakgrundsljuden, wow! Plötsligt blir det tyst, alldeles för tyst. Mitt hjärta börjar pumpa. BAM, BAM, BAM, osynligt monster blir plötsligt synligt och dess skri ekar i djungeln. Jag dör.
#insomniac-games, #resistance-fall-of-man
Välformulerad recension, som vanligt.
När jag inte spelat spelet än själv, vill jag trots det ta mig friheten att kalla det hajpat som jag inte tror att det kan leva upp till. I alla fall inte av mig.
Hoppas självklart på det omvända.
Dock blir det nog GoW2 som mästare året 2008.
Edit: Tyckte vissa av de där läskiga sakerna såg lite väl plastiga ut på bilderna, men det kanske ser bättre ut i verkliga spelet. Kan vara att det fastnat ett kort i ett vist speciellt ljus.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Spelet är definitivt hajpat, men jag måste få säga... det lever upp till förväntningarna. Precis som jag skriver i recensionen, allting är bättre. Gillade man ettan kommer man utan tvekan att gilla tvåan. Det gick så långt att jag faktiskt glömde av recensionen ett tag och blev helt besatt av flerspelarläget.
Jag drar mig inte för att vara negativ om ett spel när det är rättfärdigat, Resistance2 har väldigt få missar.
Anyways, dags att återvända till slagfältet!
sj har man varit i Betan, tycker spelet är suveränt.
har dock inte klarat 1an än, men ska spela igenom hela sen blir det 2an utan tvekan.
Spelet är definitivt hajpat, men jag måste få säga... det lever upp till förväntningarna.
I min uppfattning så är hype en reaktion från folket snarare än företaget bakom spelet.
Och att hype är förväntan som är över vad som igentligen levereras av spelet.
Bara jag som är lite tveksam efter att ha spelat det? Shure, det är snorsnyggt och med häftiga bosstrider, men är det bara jag som tycker att det är för svårt, men av helt fel anledningar? Kanske har jag inte kommit in i gameplayet än men jag tycker att det saknas en känsla av strid som ettan hade och nu är mest smygande runt hörn för att utnyttja fiendens dumma AI mot dem?
Videomupp
Bah, kan man inte köra samma typ av co-op som i ettan så blir det inget köp för mig. Ser inget nöje i att spela online. Sitter hellre hemma med sambon och kör igenom kampanjen på split screen.
det finns splitscreen i co-op och i vanlig multiplayer. DVS två vid samma skärm och sex stycken online i co-op. Och i vanlig multiplayer kan två sitta vid samma skärm och spela mot 58 andra spelare. Enjoy
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.