Stora problem med GTA IV för pc

Inaktiv

Det är inga problem för piraterna längre, dock har vi dom problemen som alla andra som köpt spelet har.
Grafiken går inte över medium trots nytt 9000 kort osv.
Konstigt, vet inte hur Rockstar tänkt egentligen.
Men helt ok spel endå.
Hoppas de crackar patchen bara.

Bara jag som tycker det faktiskt är jäkligt snyggt när man kör längs med piren i sakta fart vid vattnet (o diggar lite metal man lagt i själv) 8) sen kan det se för jäkligt ut också runt safehouset o så fort det blir mörkt men mitt på dagen på vissa platser ser der kanon ut:up:

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av andman:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av nudelsdesign:

"men eftersom GTA IV är ett Games for Windows-spel måste patchen "certifieras" av Microsoft, vilket kan ta ett par dagar. Utvecklingen går onekligen framåt."

Skulle nog snarare kalla det bakåt när det gäller Games for windows. Annars hade ju patchen varit ute typ nu

Du skulle nog tryckt på länken som ordet "framåt" faktiskt var.

Måste sägas att den lades till efter att jag läst om missförståndet.

Mjaha, ber om ursäkt.

signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Köpte spelet på steam. Det funkar och är roligt, men visst buggar det som fan. Menyerna är tydligt skapade för handkontrollsnavigering. Sen är det jävligt drygt att Steam, Rockstar Social Club och Games for Windows live ska vara igång när man spelar.

Lika stora problem som med Call of Duty: W@W?
Tror inte det...

Medlem

Läste bara igenom allt lite snabbt, men folk sitter och gnäller över grafiken och skuggor. vad har ni för skitburkar egentligen? Kör allt utom view distance på max och det är hur snyggt som helst.
Tom min kära mor som var över på en kopp kaffe sa att spelet var snyggt, och tro mig hon kan inte en jota om spel och grafik !

Sen förstår jag inte vad det är med skuggorna som är så "B"!? Dom ser ju bra ut dom också, jag har hört att skuggor osv inte ska fungera som de ska om man kör med en piratkopierad version av spelet.

Enda problemet jag ser med detta underbara spel är problemen med fatal error som verkar infinna sig mestadels för dem som kör spelet på max inställningar. Jag har även de problemen och längtar verkligen efter en patch som fixar detta.

Nya nvidia drivarna funkade väldigt bra för mig, spelet flöt mycket bättre på de ställen där fps'en ville sjunka mycket.

Kör steamversionen för övrigt !

signatur

- Wiiga -

Medlem

Jag har Steam versionen av GTA4 och har INGA som helst problem, använder XP.

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Gurra223:

Det är inga problem för piraterna längre, dock har vi dom problemen som alla andra som köpt spelet har.
Men helt ok spel endå.

Lär dig läsa readme.txt

-norestrictions
Problemet löst

Kör du steam så gör en genväg till launchgtaIV.exe bara o lägg till -norestrictions se till att steam är igång och att Rockstar Social Club också är igång och inloggat. Sen startar du bara spelet med genvägen.

Skrivet av Wiiga:

Läste bara igenom allt lite snabbt, men folk sitter och gnäller över grafiken och skuggor. vad har ni för skitburkar egentligen? Kör allt utom view distance på max och det är hur snyggt som helst.
Tom min kära mor som var över på en kopp kaffe sa att spelet var snyggt, och tro mig hon kan inte en jota om spel och grafik !....

Jag kör mitt på en gurkburk och tro mig skuggorna är "B"!

signatur
Medlem

tryck på P när ni är i spelet. det fixar skuggorna

signatur

//monster

Skrivet av Fisse:
Skrivet av Gurra223:

Men helt ok spel endå.

Lär dig läsa readme.txt

-norestrictions
Problemet löst

Kör du steam så gör en genväg till launchgtaIV.exe bara o lägg till -norestrictions se till att steam är igång och att Rockstar Social Club också är igång och inloggat. Sen startar du bara spelet med genvägen.

Det roliga är att när man använder -norestrictions i genvägen och har grafiken på högsta i spelet så flyter det på hur bra som helst och är jättesnyggt. Men enligt spelet är grafiken in på röd istället för grön och den säger att det inte ska gå att spela spelet.

Hur är detta möjligt?

signatur
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Tom min kära mor som var över på en kopp kaffe sa att spelet var snyggt, och tro mig hon kan inte en jota om spel och grafik !

Om din mor inte kan något om grafik så betyder hennes åsikt inget, vare sig hon tycker det är snyggt eller fult.

Medlem

Hur spelar man Multiplayer egentligen, fattar ingenting ju har laddat ned den där nya uppdateringen som det stod skulle göra så att man skulle kunna spela multiplayer, men vad gör jag nu då, hittar ju fan ingenting som säger att jag kan spela multiplayer.

är det bara jag eller har rockstar sjukt kassa beskrivningar

signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

En udda sak jag har märkt nu är att spelet flyter bättre och bättre ju längre man jag spelar :S

Medlem

Tur, jag har 7900 GTX

Medlem

och det här kunde dem inte ha implementerat med spelet från början för att?

Medlem

Bra, då kanske jag köper spelet iallafall.

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

URK
Medlem
Skrivet av Pliskin:

En udda sak jag har märkt nu är att spelet flyter bättre och bättre ju längre man jag spelar :S

du blir mera och mera van att det är dåligt osv

det är samma sak om man har en tjock tv och tar en stor platt tv. så vänjer man sig vid platt tv sedan går platt tv sönder och du går tillbacka till tjock tv i början är det jobbigt och sedan vänjer du dig igen till mindre skärm.

signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Nån som vet när patchen kommer?

signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

games för windows är inte bra
gött att rockstar tar sitt ansvar och fixar till felen i spelet

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Visst var det lite jobbigt i början innan man visste hur grafik inställningarna skulle vara men sen har det flytit på riktigt bra. Jag kör Medium på texture och Very High på rendering och har inte sett nån större skillnad på skönheten i grafiken mellan detta och de högre inställningarna, enda skillnaden är att det hackar.
En irriterande detalj ang detta är ju att spelet inte vill spara ens grafik inställningar utan man måste tillbaks och ändra dem varje gång man startar upp spelet. Eller är detta bara för mig det händer?

Frånsett detta så hänger sig spelet ibland och secuROM vill inte vill ladda från skivan då o då, vilket gör att man måste starta om hela datorn med resetknappen. *suck

Tycker även de kunde optimerat kontrollerna bättre så man kunde välja vilka knappar man ville använda för telefonen samt göra det möjligt att binda en andra tangent för samma sak som de haft i de övriga GTA spelen sedan 3:an (vill kunna styra bilen både med piltangenter och WASD nämligen ).

Men trots dessa brister så ångrar jag inte en sekund att jag förhandsbeställde det och pröjsat 449:- för det, spelet är helt underbart och jag har inte haft så här kul sedan GTA SA o det är ju ett tag sedan.

Så jag kan bara rekommendera er att köpa detta lir om ni gillat de andra spelen i serien. Kan visserligen förstå de som inte har fått pubishår än eller de som nyss fått det att piratkopiera då det är kärvt i den åldern, men ni andra bör punga ut cachen så vi förhoppningsvis slipper secuROM i 5:e delen.

Är dock inte helt emot cracks eftersom man vill slippa secuROM och det värsta av allt: ha skivan i läsaren hela tiden. :evil:

Inaktiv

Har inga problem alls. Funkar fin fint o flyter på utan problem.
Det enda "problemet" jag stötte på var att installationsdialogrutan inte hade någon riktig text, allt var bara konstiga tecken, men det gick ändå...

signatur

.

Medlem

Har inte heller haft några problem, allt flyter på ferfekt i high, men det är lite buggigt.

signatur

Haaf life

Medlem

Ja de är ju snabba iaf med patchen

Medlem

Jag tar och installerar ett bra spel istället, som Vice City.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Jag tar och installerar ett bra spel istället, som Vice City.

Kul fö dig:up:

Medlem

Retar mig som fan på att jag kan köra allt på max utom textures. Kör jag textures på high så ser jag inga world textures alls. Antar att spelet är väldigt känsligt vad det gäller minnet på grafikkortet. Har bara 512 mb :/ (9800 GX2)

Skrivet av Fisse:

Retar mig som fan på att jag kan köra allt på max utom textures. Kör jag textures på high så ser jag inga world textures alls. Antar att spelet är väldigt känsligt vad det gäller minnet på grafikkortet. Har bara 512 mb :/ (9800 GX2)

Det är detta jag inte fattar, kör med textures på high så det kommer röd varningstext att det inte kommer funka etc. men så flyter det på bättre än nånsin lol helt sjukt. Jag spelar med 8500GT 512MB för övrigt.

signatur
Medlem

Skitsnack! Jag har ett Nvidia GeForce 7900 GT och installerade precis drivrutinerna och startade om datorn, det var som om jag inte hade drivrutiner alls. Dessa drivrutiner är INTE gjort för mitt grafikkort!

Medlem

Dom skulle lagt dessa 200 000 dollar på testning och optimering istället för att hålla pirater borta i ett par dagar...

Skriv svar