Geo-Political Simulator
Genren "avgrundsjupa simulatorer med tegelstensmanualer" har alltid lockat många självutnämnda skrivbordsgeneraler till datorstolarna. Men för Geo-Political Simulator får sannolikt alla utom den allra mest härdade (och mest arbetslöse) strategen vika ner sig.
Så det här är genvägen till världsherravälde
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Det låga betyget kommer sig alltså av att det var svårt? Vad är det för mått och motiv, egentligen? Tycker du att det är fruktansvärt tråkigt är det väl en sak, men jag tycker att en tvåa med motiveringen "simulatorn simulerar för mycket" (d.v.s. att det är svårt, detaljerat och därmed har en sjuhelvetes-och-tre-helveten-därtill-tröskel) och "det är buggigt" känns lite svagt, särskilt som du inte ens nämner några av buggarna ens i förbigående.
Jag blev faktiskt förvånad när jag såg betyget: Mot alla odds uppfattade jag kritiken som i stort sett positiv och blev riktigt sugen. Det var länge sedan det dök upp något att verkligen gräva ned sig i...
Nåt för iceman det här.
Haha ^^
1 sekund snabbare än Skylance att posta xD
Det låga betyget kommer sig alltså av att det var svårt? Vad är det för mått och motiv, egentligen? Tycker du att det är fruktansvärt tråkigt är det väl en sak, men jag tycker att en tvåa med motiveringen "simulatorn simulerar för mycket" (d.v.s. att det är svårt, detaljerat och därmed har en sjuhelvetes-och-tre-helveten-därtill-tröskel) och "det är buggigt" känns lite svagt, särskilt som du inte ens nämner några av buggarna ens i förbigående.
Jag blev faktiskt förvånad när jag såg betyget: Mot alla odds uppfattade jag kritiken som i stort sett positiv och blev riktigt sugen. Det var länge sedan det dök upp något att verkligen gräva ned sig i...
Uselt användargränssnitt är inte det rätta sättet att göra ett spel svårt på. Det, och ett par andra brister, är orsaken till att betyget blev en tvåa.
Det låga betyget kommer sig alltså av att det var svårt? Vad är det för mått och motiv, egentligen? Tycker du att det är fruktansvärt tråkigt är det väl en sak, men jag tycker att en tvåa med motiveringen "simulatorn simulerar för mycket" (d.v.s. att det är svårt, detaljerat och därmed har en sjuhelvetes-och-tre-helveten-därtill-tröskel) och "det är buggigt" känns lite svagt, särskilt som du inte ens nämner några av buggarna ens i förbigående.
Jag blev faktiskt förvånad när jag såg betyget: Mot alla odds uppfattade jag kritiken som i stort sett positiv och blev riktigt sugen. Det var länge sedan det dök upp något att verkligen gräva ned sig i...
Mjo, håller med.
-Edit- Såg Tompas inlägg. Kan dock inte undvika att tycka att det är lite konstigt skrivet ifall det är gränssnittet som drog ner så mycket eftersom det står att det främst är det estetiska i gränssnittet som är dåligt, att det kan vara svårt att hitta i det nämns förvisso.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Det låga betyget kommer sig alltså av att det var svårt? Vad är det för mått och motiv, egentligen? Tycker du att det är fruktansvärt tråkigt är det väl en sak, men jag tycker att en tvåa med motiveringen "simulatorn simulerar för mycket" (d.v.s. att det är svårt, detaljerat och därmed har en sjuhelvetes-och-tre-helveten-därtill-tröskel) och "det är buggigt" känns lite svagt, särskilt som du inte ens nämner några av buggarna ens i förbigående.
Jag blev faktiskt förvånad när jag såg betyget: Mot alla odds uppfattade jag kritiken som i stort sett positiv och blev riktigt sugen. Det var länge sedan det dök upp något att verkligen gräva ned sig i...
Uselt användargränssnitt är inte det rätta sättet att göra ett spel svårt på. Det, och ett par andra brister, är orsaken till att betyget blev en tvåa.
som spel som ökar svårighets graden genom tex i bf2 spel få bilarna att få perfekt grupp i kurvorna, eller som i cod spelen så slutar motståndare bry sig om icke spelare och bara skjuter på dig, enda skälet att dom dör är för att dom kommer i vägen.
det finns många sätt att göra spel svårare på, men det får inte skapa frustration vilket en spel gör.
som när nfs la in på högre grader att i dom 2 sista kurvorna kör deras bilar som en gudar även om man kört ifrån dom från start och inte sett dom i backspegeln.
i cod som sagt så har dom tagit bort känslan av att man är en i mängden. grupp känslan. ännu värre så ökar "svårigheters" graden, och med det menar jag att du blir mer ensam desto längre fram i spelet du kommer. ai styrda allierade finns där. dom är dock mer i vägen. varit sur över det enda sen cod1, cod4 första uppdraget var dock riktigt bra. då man bara gick och assisterade folk. följa order. sen gick det nerför. aja. tråkigt när ett spel har den typen av problem
Påminner mig om Hearts of iron lejte
Nåt för iceman det här.
Haha ^^
Något för mig med då. Men jag väntar nog hellre på HoI 3. Visst om priset är lågt kanske man köper det.
Det låter bra på papperet. Men i praktiken kanske det inte blir så bra (om man ska döma av rec.) Jag skulle nöja mej med ett Civ med mer politiska och diplomatisk micro management. Jag kan knappast vara den enda som vill ha ett rådskommunistiskt Tyskland.
De flesta "dåliga sidor" av spelet som recensenten tar upp är ju i själva verket tecken på att det är en omfattande och gedigen simulator. Vad gäller interfacet så ser det inte särskilt mycket sämre ut än t.ex. det genomsnittliga Paradox-spelet.
Det fanns en tid då såna här spel, t.ex. Balance of Power och Conflict in the Middle East hyllades stort i datorspelsvärlden. Då utgjordes ju faktiskt en betydande del av datoranvändarna en målgrupp som tilltalades av avancerade dynamiska realpolitiska simulationer.
Dagens otåliga horder av småungar lämnar knappt plats för vuxna spel längre, vilket är synd.