Prince of Persia trilogin, gamepad
Häromdagen införskaffade jag mig Prince of Persia trilogin till PC (Sands of Time, Warrior within och The Two Thrones) som en samling för en billig peng och hoppades på lite underhållning.
Jag började med att installera Sands of Time och det var inga problem men spelet vägra känna av att jag ens har en gamepad, vilken jag gärna skulle vilja använda. Mus + tangentbort känns inte riktigt rätt för spelet.
Är det någon som vet/sett/hört något om hur man kan få en XBox 360 gamepad att fungera till PoP serien ?
(WinXP-SP2, XBox 360 gamepad)
konstigt får också min sladd variant av 360 kontrollen att fungera i allt, dock inte provat pop men det låter konstigt att den inte skulle fungera i det, har kontorllen kommit fram i dina spelenheter?
konstigt får också min sladd variant av 360 kontrollen att fungera i allt, dock inte provat pop men det låter konstigt att den inte skulle fungera i det, har kontorllen kommit fram i dina spelenheter?
Jag har också en sladdbunden och den fungerar alldeles utmärkt till alla spel jag testat (Need For Speed Underground 2 och Shadowgrounds t.ex.) förutom just PoP:SoT. Det går alldeles utmärkt att kalibrera den i Control Panel -> Game Controllers. Ska testa att installera de andra två PoP'arna och se hur det går med dem vartefter.