Hearts of Iron 2: Doomsday
Mm, har sett den tråden. Men jag lyckas inte ladda ner den filen, den ligger på någon skev amerikansk nerladdningssajt.
Står liksom "download"
Här har du en direktlänk: http://www.savefile.com/files3.php?fid=2146234&key=142625
Öppna med winzip eller nttt annat och unzippa till stället dr du har installerat det... tryck Yes to all men gör en backup innan (kopiera AI filerna och lägg dom nån annan stans)
Och du måste ha 1.1 installerat innan.:up:
hur tusan kan man bli av med partisaner? låser ju upp alla mina trupper i erövrade områden för att få ner % av upprorsmän med det går fan segt, till och med går upp imellan åt även fast ja har trupper där :/
börjar bli segt vill in i frankrike å härja
jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.
Det finns för övrigt en ny patch till doomsday att ladda ner
Jag håller inte med. Garrisoner är bättre än trupper som åker omkring, både manpowermässigt å IC-mässigt. Kriegsmarine e najs
Förmodligen så är garnisoner effektivare, men jag föredrar av någon anledning att ha 2 - 4 divs i beredskap när revolterna sker så sällan som 1 gång per månad/mindre, över större ytor. Fast ärligt talat så har jag aldrig riktigt tagit mig tiden att använda gar, är nog lite hoi1skadad där man slipper sånt.
I mitt nuvarande scenario har min KM 6 st Imp. CV, 4 Bismarck-klass BB, 2 WW1 BC, 2 Hipper-klass CA och resten Nürnberg-klass CA's redo att gå upp till kamp mot britternas sjöherravälde 1939. n3rd.
Förmodligen så är garnisoner effektivare, men jag föredrar av någon anledning att ha 2 - 4 divs i beredskap när revolterna sker så sällan som 1 gång per månad/mindre, över större ytor. Fast ärligt talat så har jag aldrig riktigt tagit mig tiden att använda gar, är nog lite hoi1skadad där man slipper sånt.
I mitt nuvarande scenario har min KM 6 st Imp. CV, 4 Bismarck-klass BB, 2 WW1 BC, 2 Hipper-klass CA och resten Nürnberg-klass CA's redo att gå upp till kamp mot britternas sjöherravälde 1939. n3rd.
Jag förstår, skillnaden mellan hoi1 å hoi2 är att partisanerna inte bara kan revoltera, utan även sänker din IC. Därför är det värt att ha garrisoner som sänker partisanerna, även när dom inte revolterar.
Men inte fanns partisaner i hoi1? Jag menade bara att jag är så van vid att inte ha garnisoner och partisaner att tänka på i ettan.
Jag menade revoltrisken i hoi1, det e ju samma sak egentligen. Men hoi2 försöker visa på att partisanerna historiskt gjorde mer än att revoltera, som att göra småskaligt sabotage, som sänker IC. Och detta kan man då sänka genom att ha garrisoner med militärpolisbrigader.
De behövs inte där om du accepterar bitter peace med tanke på bara 2% partisan activity, fast innan så är de nödvändiga iför sig.
Sen kan ja tipsa om att det är bra att ta norge, danmark, sverige, finland (danmark behövs icke) så man kan liberata scandinavia så slipper man massa partisan activity, samt så får man ytterligare en front mot ryssarna, eftersom sca brukar oftast pumpa ut en fin armé.
Man behöver inte finland för att för att släppa SCA, men det är fördelaktigt, då dom får det som core-provinser. Bra i långa loppet, SCA är en bra allierad i ett krig mot ryssland. Men detta ska man då helst göra så fort så möjligt, gärna hösten '39 så att SCA hinner bygga upp en arme att hjälpa till mot ryssen '41. Sen kan man ju själv anfalla via SCA och låta SCA jiddra med värdelöst ryskt territorium.
brukar aldrig frige länder, utan, Min mark är Min mark, det land som inte flyttar på sig kör vi över!
90% av gångerna jag lirar så brukar jag först pilla lite i spelet så man tex får mera industrier m,m så man kan bygga sin världs härskande arme på ett effektivt sätt.
Har byggt om swe/sca så att jag är envädlig härskare där, dvs en bild på mig å namn, gjort egen flagga/logga och en liten egen historia. Mina motton är: Ära, Stolthet, Frihet.
så grymt kul att komma som härskare och ta över allt å alla, kan inte blir roligare
R.I.P The_maxx
Vet att tråden är gammal men orkade inte göra en ny.
Är nybörjare och spelar som UK och har precis blivit indragen i ett krig mot Tyskland, grejen är den att Tyskarna har en överlägsen flotta vilket gör att jag inte vill dra ut tio divisioner på vattnet. Jag har försökt skaffa Military Acess av Fransmännen, men de vägrar, vad gör jag för fel? Våra relationer ligger på 200+.