hur bra lr dåligt grafikkort har jag :)?

Medlem
hur bra lr dåligt grafikkort har jag :)?

Tjena de är så att ja funderar på att köpa nytt grafik kort, men undrar hur bra lr dåligt det jag har nu är.
Jag har ett RADEON X800 XT 256mb. Och ja är kass på datorer

Medlem

X800XT är gammalt och presterar inte särskilt bra i nyare spel.

signatur

<3

Medlem

hehe jo har märkt de kan du ge mej något tips på ett bra och billigt grafikkort :)?

Medlem

AGP eller PCIe interface mellan gfx och mobo?
Hur ser resten av datorn ut?

Medlem
Skrivet av grypon:

hehe jo har märkt de kan du ge mej något tips på ett bra och billigt grafikkort :)?

Sapphire 4850 bästa du kan få för pengarna idag:) Men byt helst ut fläkten på den! Då den tenderar att bli varm (80+ i load)

Inaktiv

Men nej. Finns ingen anledning att byta ut den. Temperaturen är inte skadlig. 80+ är helt ok, går inte över 90 i load.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Japp 80 i load är normalt. Dock är det problem i idle, men det kommer fix hoppas vi.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Normalt för det kortet kanske:)

Medlem

Normalt för mitt kort x1950xt också.

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Normalt för alla kort som har den temperaturen då:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Normalt för alla kort som har den temperaturen då:)

haha jo

signatur

Medlem

Fast om man läser rescensioner på kortet, så säger rescensenterna att kortet är varmt, och får minuspoäng för det, sen om det är skadligt, eller påverkar prestandan är en annan sak:)

Medlem

har själv ett 850XT och det går varmt! 106grader i Load!
gissar på att Grypon har samma värmeutveckling på sitt 800xt, vad gör det då att 4850 ligger på 80grader? datorn blir ju 20grader svalare med det kortet

Medlem
Skrivet av napahlm:

har själv ett 850XT och det går varmt! 106grader i Load!
gissar på att Grypon har samma värmeutveckling på sitt 800xt, vad gör det då att 4850 ligger på 80grader? datorn blir ju 20grader svalare med det kortet

106 grader?! Grafikkretsarna måste ju svettas rejält! Har du testat att göra nudlar på ditt kort?:D

Medlem

köp det kort kostar mellan 1500-1700kr

skriv vilka delar du HAR I datorn anväd Everest home eller kolla på deras sida..

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=ef166897e9c...

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

106 grader?! Grafikkretsarna måste ju svettas rejält! Har du testat att göra nudlar på ditt kort?:D

hoppas det går sönder snart! så får jag ett nytt, Hem-pc vet du ;).
provade det där med nudlarna, men dom blåste bort :\
jag tycker mitt grafikkort är bra, dubblar som hårtork och värmeelement. det ända man kan klaga på är kanske prestandan och så är det tungt att hålla datorn i huvudhöjd när man torkar håret

Medlem

Hahahaha! Ja hem-pc gör det inte lätt för sig:)

Medlem

4850 finns även som agp, fast jag har bara sett kortet i lager hos newegg

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar