Villket är världens bästa spel?
Hm..
Svårt det där. Finns så otroligt många från mängder olika genrer som är riktigt bra. Har t.ex. Uncharted 2: Among Thieves som toppar äventyrsgenren, medans Rise of Nations och Red Alert (1) toppar RTS. Medans spelet Mass Effect ligger etta på RPG-listan och Half-Life (1) är obesegrad mästare i FPS.
Min smak då... FPS/TPS är det Mafia samt Max Payne.
Strategi = Age of Empires 2 samt Europa Universalis 3.
Sport = Pro Evolution Soccer 6.
Rollspel = The Witcher samt Planescape: Torment.
Simulation = Football Manager 2010.
Resterande genrer spelar jag för lite, så de hoppar jag över.
Bubblare: Outcast, Half-Life 2, Rise of Nations, Grim Fandango, The Sims 3.
PC
FPS: Cod 4 har jag nog kört mest i den genren. Bästa simulatorn vore nog ändå OF Dragon Rising.
Strategi: World in Conlflict har jag pressat en hel del men även Rome TW och Medieval TW. Company of Heroes får också en plats där uppe.
N64
Supermario rockade fett när det kom, tätt efter diddy kong racing.
PS3
FPS: Killzone 2
Strategi: n/a
Simulator: Need for speed SHIFT och HAWX.
Jaa jag vet faktiskt inte men den jag spelet mest är nog Halo 3 för under typ 1år hadde jag inte råd med nåt spel så jag bara nöta det hela tiden Men dom jag tycker man borde tänka på när man nämner världens bästa är nog
1.CoD 4
2.HL2
3.Halo 3
4.World of warcraft
5.Counter stirke
6.BF 2
7.Street fighter
Thats pretty much it Dock så tycker jag inte riktigt att street fighet e så x-tremnt bra men den är ju mer kändar en BF 2 t.ex
Ser att du älskar FPS spel!
Inget fel med det ,brorsan gör det med men själv gillar jag rollspel och action/adventure spel mest.:D:)
P.S Fick nyss en PS3 och Killzone 2 är grymt bra men jag håller mig vid de ovanståande!