Jordbävning i södra Sverige

Medlem

Var det någon mer än jag som fick känna på skakningnarna?

Jag hade precis gått upp när jag kände dem och tänkte först att det kändes lite konstigt men sedan när jag hörde ljudet så var min första tanke att det brann i vårat bilgarage av någon anledning Precis efter skalvet insåg jag att det troligtvis var en jordbävning trotts att det kändes lite långsökt.

Hur som helst så skakade det till ganska rejält här i södra småland vilket jag aldrig har varit med om tidigare. Lite trevligt

Medlem

Skakade i skåne med. Hela huset och möblerna gungande här

Varfasen redo att lämna huset men började sedan spekulera i att grannen kört stereons bass på full effekt eller nått ochförsökte glömma det... tills nyheterna dök upp

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2206111.svd

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Hehe, så farligt var det iallafall inte här, men däremot vibrerade möblerna i huset lite lätt och katten som låg i min soffa jämte mig blev helt tokig och som sagt så lät det lite konstigt

Medlem

Det var ingen jordbävning, det va grävmaskinerna som börjat gräva bort skåne

Medlem

Bor i Jönköping. Sov förbi det, tyvärr. :/

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Mitt element började skaka och mina fåglar blev galna men annars hände det inget.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Hehe, så farligt var det iallafall inte här, men däremot vibrerade möblerna i huset lite lätt och katten som låg i min soffa jämte mig blev helt tokig och som sagt så lät det lite konstigt

Hade lite bråttom innan när jag skrev inlägget så gunga var kanske fel ordval... men det rasslade och skakade/vibrerade kraftigt här i huset och möblerna. Skåpsdörrarna och rutorna i dem gav t.ex. rätt mycket oväsen ifrån sig.

Kan dock tänka mig att golvet gungade vid epicentrumet.

Ja djuren tycker jag också synd om när de blir så uppskrämda men frågan är om de inte ändå är så att de i slutändan klarar sig bäst när naturfenomen som t.ex. jordbävningar drabbar områden. Istället för att fly som dem sitter väl folk vid telefonen och ringer 112 när väggar och tak rasar över dem.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Samma här, men minns att hundarna väckte mig kring 6-tiden... kan dom ha känt av det tro!?

signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

min sägn skakade också, men inte av den anledningen och först en timme efter! :\ konstigt

Medlem

Tänkte just skriva det. Var dock för trött och förskyld för att riktigt fatta vad som hände.

signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av napahlm:

min sägn skakade också, men inte av den anledningen och först en timme efter! :\ konstigt

Snarkade frugan?

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Märkte inte något i Göteborg.
Men det är lite "roligt". Mer intressant kanske.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av napahlm:

Snarkade frugan?

fick höra att jag snarkade. har jag lite svårt att tro iofs. andas bara tungt:)

Medlem

Jag tänkte först på att det var någon grävskopa utanför huset som hade börjat gräva eller något. Tankarna gick på när jag vaknade på sommarlovet av att några byggarbetare körde en sån där maskin som vibrerar för att packa sand innan de skulle lägga sten på altanen.

Jag vaknade av ljudet och skallret ifrån hyllorna i huset och låg fortfarande i sängen så jag kände inte så mycket av vibrationerna. De människorna som tydligen ska ha fått panik överreagerar. Jag somnade om så fort det var över och försov mig nästan till ett prov tack vare att min mobiltelefon förrådde mig.

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av napahlm:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av napahlm:

Snarkade frugan?

fick höra att jag snarkade. har jag lite svårt att tro iofs. andas bara tungt:)

Testa med en ställning då du ligger på sidan av kroppen. Då andas man mycket lättare ska du se

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem
Skrivet av Woodlander:

Tydligen så har han precis spelat något 2:a världskrigsspel på datorn. Så nu kan man skylla jordbävningar på tv-spelsvåldet också.

Självklart är det TV-spelsvåldets fel, kan vi slänga in en länk till piratkopiering också så har vi en klockren löpsedel till aftonbladet:)

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

"Pirate Bay orsakar jordbävning för miljardtals kronor! Sida 1, 2, 3, 4...12, 13, 14...74, 75 samt bildspecial från förödelsen. Piratpartiet säger sig stå bakom beslutet att ödelägga norra Europa"

signatur
Inaktiv

Sov igenom hela.

Medlem

Bor för långt bort.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Gud försöker gräva bort skåne på sitt sätt? ;D

Inaktiv
Skrivet av NookiE-afk:

Och jag glömde bort att skratta :\

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Jag bor ca 1 mil från jönköping borde jag ha känt det? xD

signatur

Rawr

Medlem

Inte ens Gud gillar skåne.

signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Kände det, i östergötland

signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

bor mitt i Malmö och kände inget..!

signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Wtf? Hahahah

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

The time has come !!! :crazy:

signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Kände inte ett s**t, men en kompis sa att hans säng skakade.
Bor i Halland.

signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

haha mobbning mot skåne

signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar