Jordbävning i södra Sverige
Var det någon mer än jag som fick känna på skakningnarna?
Jag hade precis gått upp när jag kände dem och tänkte först att det kändes lite konstigt men sedan när jag hörde ljudet så var min första tanke att det brann i vårat bilgarage av någon anledning Precis efter skalvet insåg jag att det troligtvis var en jordbävning trotts att det kändes lite långsökt.
Hur som helst så skakade det till ganska rejält här i södra småland vilket jag aldrig har varit med om tidigare. Lite trevligt
Skakade i skåne med. Hela huset och möblerna gungande här
Varfasen redo att lämna huset men började sedan spekulera i att grannen kört stereons bass på full effekt eller nått ochförsökte glömma det... tills nyheterna dök upp
Hehe, så farligt var det iallafall inte här, men däremot vibrerade möblerna i huset lite lätt och katten som låg i min soffa jämte mig blev helt tokig och som sagt så lät det lite konstigt
Hade lite bråttom innan när jag skrev inlägget så gunga var kanske fel ordval... men det rasslade och skakade/vibrerade kraftigt här i huset och möblerna. Skåpsdörrarna och rutorna i dem gav t.ex. rätt mycket oväsen ifrån sig.
Kan dock tänka mig att golvet gungade vid epicentrumet.
Ja djuren tycker jag också synd om när de blir så uppskrämda men frågan är om de inte ändå är så att de i slutändan klarar sig bäst när naturfenomen som t.ex. jordbävningar drabbar områden. Istället för att fly som dem sitter väl folk vid telefonen och ringer 112 när väggar och tak rasar över dem.
Tänkte just skriva det. Var dock för trött och förskyld för att riktigt fatta vad som hände.
"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org
Märkte inte något i Göteborg.
Men det är lite "roligt". Mer intressant kanske.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Jag tänkte först på att det var någon grävskopa utanför huset som hade börjat gräva eller något. Tankarna gick på när jag vaknade på sommarlovet av att några byggarbetare körde en sån där maskin som vibrerar för att packa sand innan de skulle lägga sten på altanen.
Jag vaknade av ljudet och skallret ifrån hyllorna i huset och låg fortfarande i sängen så jag kände inte så mycket av vibrationerna. De människorna som tydligen ska ha fått panik överreagerar. Jag somnade om så fort det var över och försov mig nästan till ett prov tack vare att min mobiltelefon förrådde mig.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
min sägn skakade också, men inte av den anledningen och först en timme efter! :\ konstigt
Snarkade frugan?
fick höra att jag snarkade. har jag lite svårt att tro iofs. andas bara tungt:)
Testa med en ställning då du ligger på sidan av kroppen. Då andas man mycket lättare ska du se
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Tydligen så har han precis spelat något 2:a världskrigsspel på datorn. Så nu kan man skylla jordbävningar på tv-spelsvåldet också.
Självklart är det TV-spelsvåldets fel, kan vi slänga in en länk till piratkopiering också så har vi en klockren löpsedel till aftonbladet:)
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Det var ingen jordbävning, det va grävmaskinerna som börjat gräva bort skåne
The time has come !!! :crazy: