Crysis Sandbox
Har suttit och lekt med sandbox större delen av dagen och hittat en del kul grejer, inget vettigt dock.
Man börjar förslagsvis med att öppna demobanan island,
sen kan det vara en bra idé att gå in på display och trycka på hide helpers så ser det inte så rörigt ut, man rör sej med w,a,s,d och får musstyrning när man trycker inte högerknappen.
Om du vill "spawna" nåt så är det under Objects på menyn på högersidan.
Väljer du Entity får du fram saker du kan köra eller använda som kärnvapenraketgevär, helikopter eller stridsvagnar.
När du vill skapa nåt i spelvärlden drar du bara namnet från menyn till själva 3D-rutan, sen är det bara att testa genom att trycka ctrl+g.
Nåt fantastiskt roligt är att slänga in ett par tornados bland byggnader så får ni se på grym fysik, kan bli lite krävande om man inte har dator så det räcker.
Tackar smisk
Förresten predator.
Electronic arts > Crytek > Crysis SP demo > Bin 32 > Editor
ska kika på hemsidan.. det ända jag förstår är aidgnosbg hehe..
dessutom så verkar det finnas nån sorts spärr för mängden object (fordon) man kan spawna och vissa verkar inte spawna alls tex aliens.
Edit: jag hittade tornadon hehe.. men jag förstår inte hur man lägger ut vapen / utrustar karaktären med olika pickor.
Sandbox FUNGERAR ****bra, Krashar 0% av alla gånger man sparar nått.
Självklart behöver man mycket minne och en snabb processor (snabb data). Det bästa är att man kan trycka ctrl+g så kan man spela direkt i editorn. Finns flera vapen och fordon man kan få fram och leka med ochså
Japp, en av de bästa editors till ett spel någonsin.
Att bara hoppa in och testa utan att kompilera eller något är ju underbart! Behöver inte ens ladda något...fin FPS med bra överskådlig vy.. GRYMT!
"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"
Jag kan inte springa runt i den världen jag gjort.. =(.. när jag trycker på CTRL+G så händer det inget mer än att jag ser en muspeckare... sen inget mer. trycker jag på esc så kan jag fortsätta att göra saker i editern..
"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!
Nice, lyckades importera massa!!! vapen inkl nuke och nuketanks samt helikoptern..vilken är körbar och la in dom i demot. så nu när jag spawnar är det bara att välja och vraka bland godsakerna..nuken är galen..men sniper samt law är ju fett.
Btw..finns en gömd alien på banan man kan träffa på..bara ta bort en boundary och bege sig till där man hittar intel om nån snubbe..följ vattnet till höger en bit och sen ner i skogen
http://www.cryengine2.org/ om ni vill ha ytterliggare coola tips. + där står om hur man ska göra för att kunna spela mapen, som tex som för gick det inte för mig men nu gör det
"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!