Killzone 2 tråden

Inaktiv
Medlem

Är det nån som vet om de kommer patcha in split screen till KZ2?:(

Medlem

Multiplayer ser kul ut!!!!

Medlem

KZ2 enligt mig verkar lite överhypat. Men det verkar även vara ett grymt kul spel som är värt min tid och pengar.

Snart dags för release

signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

KZ2 enligt mig verkar lite överhypat. Men det verkar även vara ett grymt kul spel som är värt min tid och pengar.

Snart dags för release

Håller med en aning. Folk verkar helt galna i detta, demot var ju super bra men ändå. Inget som man måste ha IMO.

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Tyso654:

Är det nån som vet om de kommer patcha in split screen till KZ2?:(

Du menar så att ska kunna gå att lira coop ?
Ingen aning.

Medlem

"And then there’s the four-player co-op campaign to look forward to. Now that really could be something special," skrev Dean.

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

http://arstechnica.com/gaming/news/2009/01/guerrilla-games-he...

Nu har du självklart inte tagit med källa, men eftersom en snabb googling av citatet visar till en artikel från september så är det nog tyvärr utdaterat vid det här laget.

Artikeln Mosoloa1 använt för den nyfikna: http://www.psu.com/Killzone-2-to-feature-four-player-co-op-ca...

signatur

Videomupp

Inaktiv

Är rätt säker på att de ska släppa en patch direkt efter release som inkluderar co-op spel över PSN! Det är iaf vad jag läst/hört, men det kanske bara var rykten? Det vore trevligt och jag kommer att hoppas på det fram tills att det en dag kommer!

signatur

PSN: japp :)

Medlem
Skrivet av Musicc:

Är rätt säker på att de ska släppa en patch direkt efter release som inkluderar co-op spel över PSN! Det är iaf vad jag läst/hört, men det kanske bara var rykten? Det vore trevligt och jag kommer att hoppas på det fram tills att det en dag kommer!

Tyvär kommer de nog inte ske på ett tag

ptr
Medlem

Vad jag läst kommer det ALDRIG komma co-op! men det finns väl split-screen multiplayer, eller?

Medlem
Skrivet av ptr:

men det finns väl split-screen multiplayer, eller?

Tror inte det.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För er som är som mig och väldigt taggade inför KZ2's multiplayerdel och inte har läst på några andra forum så tänkte jag saxa in ett par trevliga länkar till bra trådar.

Alla klasskombinationer och efter det vilka vapen som finns tillgänglia för varje klass.
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

En genomgång av vilken uppgift och färdigheter varje klass har.
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

Multiplayer ranksystemet, vad krävs för att låsa upp klasser och färdigheter.
http://chode.org/misc/kz2-unlocks.png

Medlem

Enligt nyheterna finns det inget coop

Medlem

Satt just och läste det senaste numret av Gamereactor och lade genast märke till att de recenserade KZ2.
Jag bläddrade fram och såg betygen 10/10 och 9/10
det var väl att vänta sig för ett 400 miljoners spel.

Man kan ju undra hur satans mycket spelet kommer sälja första dagen. (inte förhandsbokning då)

signatur

Rawr

Medlem

Gillar FZs recension mer. Det är ju nämligen ett finputsat fps

Medlem
Skrivet av Tyso654:

Enligt nyheterna finns det inget coop

nopp det gör det inte - men vem vet det kanske kommer i någon patch eller något

signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jag var på Media Markt idag och testade KillZone 2 demot för första gången.
Visst är spelet sjukt snyggt.
Men det kändes inte så sjukt coolt ändå.
Mina vana konsol tummar hade svårt att sikta

Sikta för mkt höger, för lite höger, för mkt vänster.
Men det kanske är en sak man vänjer sig vid.

Vad gör spelet så kul och bra egentligen? Grafiken och ljudet? det måste vara något mer.

signatur

Rawr

Medlem

gameplayet.

underbar AI

ptr
Medlem

För de som tycker styrningen är dålig och har svårt att träffa borde testa det här:

Skrivet av någon:

X axis = 2 or 70%

Y axis = Full or 100%

This is the only setting that when you rotate your analog stick it will move in a perfect circle instead of an oval. This makes it so that your aim moves left right up and down at equal speeds. This makes it the easiest for aiming.... eespecially for those who go for headshots.

For those who like the aiming to be a little slower. Use this, it has the same ratio so the aimer still moves in a circle when your rotate the analog stick

X axis = 1 or 60%

Y axis = 4 or 90%

Skrivet av källa:

Despite complaints from some gamers that the controls in the Killzone 2 demo were a little laggy, Guerrilla Games has decided not to change the system, saying that the game is intended to be a weighty, tactical experience. Which means you don't just rush into a hot zone blind with guns blazing. The game's producer Seb Downie wrote:

After carefully looking into this, reading the posts, talking to a lot of you directly and analysing the controls at GG we have come to the conclusion that there are no changes required to the system.

If at all, any changes to the controls would put the majority of people who have not had problems or have adapted out of whack, which may be more serious.

Killzone 2 is a weighty, slower, more tactical first person experience that focuses on immersion. It is not a twitchy, split-second gun-wielding experience like some shooters.

Don't worry if you think this will cramp your style in multiplayer though. Downie also said that "the online experience is quicker as we've made the controls and animations a little faster during design."

källa

Medlem

Tror att spelet kommer ge mycket mer än demot för demot kändes som man spelade de tråkigaste spelet nånsin : ) iallfall min åsikt

Inaktiv
Skrivet av FunnX:

Tror att spelet kommer ge mycket mer än demot för demot kändes som man spelade de tråkigaste spelet nånsin : ) iallfall min åsikt

jag har nog aldrig spelat ett demo som har vart roligt. cod4:as demo kom jag ihåg va helt värdelös, men sen när man spelade det färdiga versionen så va de skit skoj

Medlem

Ett dåligt demo kan demo lera ett spels försäljning

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Dåligt Demo? vad pratar du om - var hur bra som hälst

signatur

Cinemaworld.se

Medlem

Undra vilken feeling man skulle få i spelet om en söt rosa ponny med regnbågssvans hoppade fram som första bossen =D

Lite färg hade varit "roligt" xD

signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Undra vilken feeling man skulle få i spelet om en söt rosa ponny med regnbågssvans hoppade fram som första bossen =D

Hahahaha.
Det har varit episkt!

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Crawller:

å på sadeln sitter det två mountade mini-guns en på var sida, och typ en RPG på ryggen....

Epic!

signatur

Cinemaworld.se

Medlem

Sett på recensioner att Killzone 2 inte blev så bra som alla har sagt. Grafiken som dom sa att den skulle vara magnifik blev inte värst bra.
Storyn tar ca 6h att klara.

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av ZUJ:

Dåligt Demo? vad pratar du om - var hur bra som hälst

Hehe, sorry, kunde inte låta bli att göra en dålig ordvits.

Det var inte menat som kritik, bara en dålig ordvits.

Medlem
Skrivet av Jericho:

Sett på recensioner att Killzone 2 inte blev så bra som alla har sagt. Grafiken som dom sa att den skulle vara magnifik blev inte värst bra.
Storyn tar ca 6h att klara.

LOL Another Failbox fanboy in denial...
---------------->Goto here for last gen

signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Skriv svar