Testa Demigod
Do not like.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Älskar spelet, i motsats till DoTA så är det inte alls lika baserat på Ganking, Last-hitting och One-Hit-Inst-Kills.
Istället handlar det om kontroll över banan i och med att flaggorna är så viktiga för att du ska kunna uppgradera din Citadel före dina fiender.
Nätverkskoden är det inga fel alls på, i motsats till de flesta spel så är Demigod Peer to Peer, dvs allt beräknas på din dator för dig och du behöver inte ta omvägen via en server.
Sen spelade jag demot och klart att det inte alls når upp till den nivån som hela spelet ger förståss, men man kan fortfarande ha några jäkla bra 3v3 matcher i Demot.
Men om du vill veta själv så tanka ner demot och testa, Vissa gillar det andra gör det inte. Jag själv tycker det än så länge är bäst över både DoTA, Lol och HoN. Alla har olika skillnader som särskiljer dem och Demigod passar mig bäst.
Demigod är ett finfint spel, har tillbringat många timmar på nätet med det, fast det är i LAN som spelets storhet verkligen visar sig. Det är förvisso inte lika varierat som DotA vad det gäller mängder på hjältar och items. Men hjältarna, items och banorna som finns är betydligt mer genomarbetade. För mig så gick DoTA bort direkt efter första gången vi testade, speciellt som LANspel.
Nätverkskoden i demigod har för all del sina egenheter. I början så gick det visst knappt att spela, det var innan jag köpt det så jag vet inte riktigt hur det låg till. Men det kom visst en patch rätt snabbt som fixade det mesta inom nätverkskod, och jag har inga större problem med den.
Ett stor fördel och ett litet problem är dock att det är peer to peer och att om det är en spelare med en lite långsammare dator och börjar lagga, så dras ALLA spelares spelhastighet ned till denne spelares spelhastighet istället för att riskera att man kommer ur sync, och gör nätverkskoden väldigt stabil... Detta kan besynas i spelarlistan och kallas simspeed (tror jag det hette iaf). Nackdelen är att om denne spelare är VÄLDIGT seg, så kan en match bli ospelbart långsam. Men för min del väger det problemet upp problemen med ursyncningar och lagproblem som så många andra nätverkskoder lider av i dessa dagar... Och det är ju synnerligen en intressant lösning som jag inte tror att något annat spel har provat.
Dock så bör det nämnas, demigod går i min erfarenhet INTE bra att spela på hamashi om man är fler än två spelare, då bryter det ihop helt... Fast på vanliga LAN och i vanligt nätspel går det utmärkt.
jag kommer nog testa det snart, men jag är så fäst vid dota att jag nästan inte vill prova demigod. jag älskar dotas mysighet och variation, hur kan 8 hjältar stå sig mot 93? tror det är 93 iaf. nåja, det ska iaf provas.
Jo man får ta det för vad det är och inse att det faktiskt inte är dota.