Därför försenades Heavy Rain
Bra tänk där.
Klokt beslut, detta spel behöver så mycket uppmärksamhet som möjligt. Samt tid att visa gamers vad spelet egentligen går ut på hur man spelar det. Jag kommer köpa det dag ett, hoppas bara en stor målgrupp gör det. Då vi behöver spel som heavy rain i ett landskap där FPS är huvudfokus idag.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Börjar bli lite löjligt det här.
Fler och fler stora aktörer skyller sina senarelaggda spelsläpp på konkurensen till hösten och vintern.
I denna takt så kommer det inte släppas ett enda storspel resten av året, utan vi blir dränkta i dem efter nyår fram till april.
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
Ett problem handlar ju inte om konkurrens, utan att om ekonomin, redan innan kraschen så hade folk problem med att det släpptes för många spel samtidigt.
Om en person funtar på 2 spel så kommer många bara att köpa det ena.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
För att företagen skall få tillbaka sina investerade stålar på ett storspel måste dom göra en del reklam. Om de släpper för många spel samtidigt finns det inte tillräckligt med kosing (och reklamplats får man anta) för alla spelen.
Finns flera exempel på kanonspel som floppat på grund av för dålig reklam, trots kritiker- och spelarhyllningar. Psychonauts är väl det klassiska exemplet.