STALKER: Call of Pripyat filmat, får DX 11-stöd
STALKER är ett av dom bättre spelen jag spelat
INGET spel slår stämningen första gången jag spelade SoC, på tal om buggar så spelade jag precis efter release och jag stötte aldrig på en enda bugg vad jag kan minnas..
Clear Sky, var en stor förbättring i grafik m.m. men som någon sa i tråden så var det lite överbefolkat och det var färre zoner än SoC, spelet förlorade dock väldigt många platser i min "lista" när jag närmade mig slutet efter 2-3 timmar av expansionen då det slutade tvärt.
CoP är ett givet köp.
DirectX11 är inte "Windows 7-exklusivt". Vista kommer få tillgång till Dx11 också.
Ni som säger att DX11 kommer möta samma öde som Dx10 har ingen aning om vad ni snackar om.
Du som nu vet det, vad är stora skillnaden med DX11? Länkar och annat vore fin fint för att stödja ditt argument också.
Är också jäkligt sugen på COP. Hoppas man slipper beställa från UK för att få Collectors Ed denna gången.
Sitter hemma och laddar upp med att spela igenom SoC o CS i rätt ordning :). CS är fantastisk i maxad grafik. Älskar dag och natt cyclerna.
Om monstret Burer så har jag för mig att Oblivion Lost modden för SoC snickarade lite egen kod och implementerade Burer. Har för mig att jag mötte en sådan i byn utanför Freedom Base. Det gick inte att döda den utan att slösa för mycket ammo o healthpacks, fick fly.
En sak som jag tycker fungerade mycket bättre i CS jämfört med SoC är att artifakterna är mycker mer sällsynta och svåra att få tag på. Dessutom är de användbara också. Finns typ 1-3 artifakter i varje område. Men som sagt, CS är lite överbefolkat.
Hoppas de finns olika slut i COP som i SoC.
//toxaris
//Daniel Persson
Jag är inte så sugen, jag körde betan, och jag körde uppföljaren. även om det har riktigt bra moment så tycker jag att det lackar mycket, buggar är ju ett problem. sen gillar jag inte att storyn måste sluta i alla deras spel, jag vill fortsätta utforska världen, och det borde ju inte vara nåt som stoppar en för att göra det tycker ialla fall jag.
Buggar är rätt irreterande, speciellt när man får gå tillbaka en 5km för att den tror att man gör ett gammalt uppdrag.
Sen hade fordon varit nice, men det kan man glömma. konceptet är riktigt bra annars. men långt ifrån allt.
DirectX11 är inte "Windows 7-exklusivt". Vista kommer få tillgång till Dx11 också.
Ni som säger att DX11 kommer möta samma öde som Dx10 har ingen aning om vad ni snackar om.
Du som nu vet det, vad är stora skillnaden med DX11? Länkar och annat vore fin fint för att stödja ditt argument också.
vad sägs om att veta varför dx10 blev som det blev?
dx10 var exklusivt till vista av 2 skäl, dx10 var en ny era dx och det var lättare för ms att slopa stödet till xp,
sen att dom vill att vista skulle bli mer attraktivt.
dx11 är bara en påbyggnad, och eftersom vista och win7 är så pass lika så stöder båda dx10 och 11.
Jag är inte så sugen, jag körde betan, och jag körde uppföljaren. även om det har riktigt bra moment så tycker jag att det lackar mycket, buggar är ju ett problem. sen gillar jag inte att storyn måste sluta i alla deras spel, jag vill fortsätta utforska världen, och det borde ju inte vara nåt som stoppar en för att göra det tycker ialla fall jag.
Buggar är rätt irreterande, speciellt när man får gå tillbaka en 5km för att den tror att man gör ett gammalt uppdrag.
Sen hade fordon varit nice, men det kan man glömma. konceptet är riktigt bra annars. men långt ifrån allt.
DirectX11 är inte "Windows 7-exklusivt". Vista kommer få tillgång till Dx11 också.
Ni som säger att DX11 kommer möta samma öde som Dx10 har ingen aning om vad ni snackar om.
Du som nu vet det, vad är stora skillnaden med DX11? Länkar och annat vore fin fint för att stödja ditt argument också.
vad sägs om att veta varför dx10 blev som det blev?
dx10 var exklusivt till vista av 2 skäl, dx10 var en ny era dx och det var lättare för ms att slopa stödet till xp,
sen att dom vill att vista skulle bli mer attraktivt.
dx11 är bara en påbyggnad, och eftersom vista och win7 är så pass lika så stöder båda dx10 och 11.
Varför skulle majoriteten av utvecklarna börja spendera en jävla massa pengar på nya grafikmotorer när dom tyckte det gick bra att köra dx9 nu och sen slänga på lite 10.1 features? Förklara för mig varför utvecklare skulle börja göra detta när det redan är dyrt att utveckla spel idag? Men som sagt, har ni länkar till massor av företag som säger att dom ska göra motorer som är byggda för dx11 och inte bara optimeratat skräp så är jag väldigt intresserad.
Läste en artikel på sweclockers att dx10 korten kommer delvis ha stöd för dx11. Stämmer detta?
http://www.sweclockers.com/nyhet/9768-nvidia_smyger_in_dx11-f...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Varför skulle majoriteten av utvecklarna börja spendera en jävla massa pengar på nya grafikmotorer när dom tyckte det gick bra att köra dx9 nu och sen slänga på lite 10.1 features? Förklara för mig varför utvecklare skulle börja göra detta när det redan är dyrt att utveckla spel idag? Men som sagt, har ni länkar till massor av företag som säger att dom ska göra motorer som är byggda för dx11 och inte bara optimeratat skräp så är jag väldigt intresserad.
antar att det där inte var riktat till mig då jag inte nämnt nåt om utvecklare.
Men varför dom skulle gå över helt till dx10+ standarden är att dx10 innehöll väldigt mycket av samma som dx9 men dx10 versionerna är mer optimerade och som jag förstått det klarar mer av samma. att inte gå över till dx10 utan bara kör dx9 skulle inte gå om man vill hänga med. precis som allt så måste man anpassa sig och det är just det det handlar om. dx10 standarden är bättre, inte bara för konsumenterna utan för utvecklarna själva som kan göra spel med bättre optimerad grafik.
det enda är att det tar lite tid att gå över.
edit, farcry och dx9 vs dx10
http://enthusiast.hardocp.com/article/2008/12/01/farcry_2_dx9...
Fanns väl inga nya fiender där. Dom har funnits med sen ettan.
var det inte så att den där speciella fienden togs bort ? jag är inte säker eftersom jag inte spelade hela men ja tror det var så. den är iaf cool, använder sig av telekenesis. nu fattas bara att man uppgraderar sin dator (vilket aldrig kommer hända) så kan man spela detta spel. vilket jag vill, väldigt mycket.
Fanns väl inga nya fiender där. Dom har funnits med sen ettan.
var det inte så att den där speciella fienden togs bort ? jag är inte säker eftersom jag inte spelade hela men ja tror det var så. den är iaf cool, använder sig av telekenesis. nu fattas bara att man uppgraderar sin dator (vilket aldrig kommer hända) så kan man spela detta spel. vilket jag vill, väldigt mycket.
I vanliga spelet fanns monstret inte med, det kom med först via moddar till spelet. Fanns ju ett par nya som kom med moddarna, antar att det var sånt om utvecklaren valde att inte lägga in i själva spelet, men fanns i koden..
Det var ju ganska mycket hype under tiden dom utvecklade Clear Sky, med nya grafik features o.s.v. Själv märkte jag inte av dessa så mycket även om man hade maxat allt. Alla buggar märktes helt klart, man hade ju hoppats att de lärt sig av sina misstag från orginal Stalker, "yeah right". Tror knappast det blir bättre denna gången.
Först: DirectX 11 är _inte_ exklusivt för W7.
Näst: Det intressanta blir att se vad det är för Dx11-grejer som finns med, rör det sig om tesselation (hoppashoppashoppas)?
Multithreading känns nästan som ett måste (om de nu använder sig av Dx11).
Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism