Section 8
Med spår av klassiker som Unreal och Tribes verkade spelet om specialenheten Section 8 lovande. Nyss hemkomna från kriget förklarar vi varför det stannade där.
Demot var roligt men man blev mer och mer trött på auto-lock-funktionen. Alla och deras morsor kunde döda en och man var tvungen att köra med sensor-blockern istället för granater eller något annat roligt annars var man rökt i dueller om den andre låste först.
Skrev lite i deras forum under demo-perioden här.
Årets flopp är vad det är. Spelet har sin charm men ospelbart tack vare auto-lock. Hade den inte funnits så hade suget för spelet ökat med sisådär 90%.
en förändring på 90% när spelet knappt hade några spelare alls, skulle inte göra någon direkt skillnad...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
en förändring på 90% när spelet knappt hade några spelare alls, skulle inte göra någon direkt skillnad...
Du har så rätt så. Men jag tror det finns fler som säkert skulle spelat det om auto-lock försvann.
För mig åtminstone så är det en avgörande grej ifall jag tänkt spela det eller ej. Nu vet jag inte vad TG studios hade för avsikt med spelet men känns rätt avlägset med någon sorts esport när en sådan radikal sak som "aimbot" infinner sig.
Vilken usel recension! Betyget ska vara satt på hur bra spelet är, inte antalet spelare, även om detta spel fokuserar på det!
Fyfan, nu får ni gå tillbaka och göra om det. Sånt här slarv får inte visas. Skäms på er, FZ.
Så antalet spelare påverkar inte hur bra ett multiplayerspel är? Hur tänker du då?
När jag sätter betyg väger jag både in produktionsvärdet (hur "bra" spelet) är och om jag finner det roligt. Vad jag tycker om spelet, och vad som erbjuds i det, framgår av recensionen.
Förstår inte vad folk menar om flashpoint vs Section 8?
Section 8 är ett av de sämre spelen jag spelat medans flashpoint är helt okej.
Jag undrar hur dem skrapade ihop pengar till att göra Section 8 eller hur dom ens tänkte få tillbaka något av det...
Troligen så har cinematicen dragit in mer än själva spelet. Kanske kosta mer att göra också ;).
Så antalet spelare påverkar inte hur bra ett multiplayerspel är? Hur tänker du då?
När jag sätter betyg väger jag både in produktionsvärdet (hur "bra" spelet) är och om jag finner det roligt. Vad jag tycker om spelet, och vad som erbjuds i det, framgår av recensionen.
Tja, då många spel kan ha en svag start och sedan få riktigt fin multiplayer så kan det vara osmart att basera alltför mycket av betyget på en sådan faktor. Spel som "Unreal Tournament" är lika mycket multiplayerspel men onlinespelandet är inte ens väsentligt i det spelet. Bra bottar och stöd för split-screen gör att man inte behöver servrar, lagg och fusk. Unreal utan bra bottar skulle aldrig sälja, bottarna i section 8 kommer jag dock inte att kommentera.
Sen känns det tydligt att en PC-version av Section 8 kommer att ha lite spelare, spelet är ju både utvecklat och anpassat för konsol, därför får man hoppas att det är mer liv online i 360-servrarna, som enligt mig är där spelet bör spelas. Bra bottar gör att man inte är beroende av multiplayer, dåliga bottar gör multiplayer till ett måste (se bara halo-seriens brist på desamma).
Därför bör det också nämnas om bottarna i spelet är bra/dåliga och huruvida man kan få en grym spelupplevelse iaf, tills servrarna kickar igång eller offline allmänt. Sen är det väl bara underbart att de flesta av achivementsen kräver att man spelar online. Dock tycker jag recensionen var bra i övrigt och kan hålal med om betyget typ, section 8 är beroende av multiplayer/gryma bottar, men mest av det föregående och utan det faller spelet på eget grepp.