Spana in Red Alert på Iphone
Undra hur bra kontrollerna är..
Använder de samma kontroller som Rise of Lost Empires (småmysig WC3-klon för 7 spänn, finns även i gratisversion) så kommer det bli succé. Förvånansvärt smidigt att kontrollera!
testat demot på det, funkar bra, men det känns lite för små skaligt och enkelt för att jag ville köpa hela.
tog en titt på youtube, olika previews, och det ser väl rätt bra ut, kontrollerna kanske är lite sega, vill inte behöva klicka på en knapp för att markera enheter, dom skulle göra så man använder 2 fingerar, istället för att zooma in via pinch så markerar man.
tap 2 fingrar för enskild enhet.
Hoppas man börjar tillverka spel till Nokia N900 också.
Samma hårdvara som Apple iPhone fast med betydligt högre upplösning på skärmen.
En dag kommer vi att få se massa spel till Androidtelefonerna också och då tänker jag inte på Cupcake eller Donut utan till Android 2.0 som förmodligen Sony Ericsson icke lanserade Xperia X3 kommer köra på.
Köper kanske detta till min iPod när jag nu väl skaffar en ny USB-kabel.
Lite dumt att skriva att det är klassiska Command & Conquer: Red Alert som släpps när det uppenbart inte är originalet som släpps. Får gärna skrivas om till "ny del i den klassiska Command & Conquer: Red Alert -serien" eller något.
Hade förövrigt hellre sett originalet portas :>
Först blev jag glatt överraskad, men efter att ha tittat på filmer på Youtube verkar det väääääldigt plottrigt och svåröverskådligt.
hade varit nice ifall det var utzoom så som supcom, folk vill ju inte närmare om dom inte ska kolla in brösten på en 3d karaktär. vilket man inte går så ofta.
Hoppas man börjar tillverka spel till Nokia N900 också.
Samma hårdvara som Apple iPhone fast med betydligt högre upplösning på skärmen.
En dag kommer vi att få se massa spel till Androidtelefonerna också och då tänker jag inte på Cupcake eller Donut utan till Android 2.0 som förmodligen Sony Ericsson icke lanserade Xperia X3 kommer köra på.
Ja N900 ser ut att bli grymm, hårdvaran är inte alls dum. Troligtvis kommer bla annat Open Transport Tycoon, Open CIV, Quake 1, Quake3 samt en del andra spel där motorn är open source att möjliggöras på Maemo platformen av communityn. Men om några 3e parts utveklare (typ EA) kommer att lägga ner pengar på att utveckla spel till Maemo beror nog helt på vilken utbredning Meamo platformen får. Men man kan ju hoppas att Nokia gör ett N-Gage för Maemo så få i alla fall utveklarna bra platform för betalning osv. Jag hoppas på Maemo i alla fall.
//toxaris
//Daniel Persson