Brütal Legend
Metal meh. Kom igen, Tim! Bygg ett liknande spel før oss gamla syntare istællet.
(Ursækta danskan, sitter på jobb i Køpenhamn)
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Jag körde demot och tyckte allt vart najs utom just ljudet! Kanske bara var demot, men ljudbilden var usel, effekterna hade ingen känsla och bossen lät knappt i huvud taget. tycker det är konstigt när det är ett spel så inspirrerat av just musik.
Ljudet var buggat i ps3-demot. Är fixat i fullversionen. För övrigt är spelet grymt men känns lite nedkortat och når inte upp till Psychonauts storhet, men det är det inte många lir som gör precis.
Men recensionen innehåller ju rena sakfel. Man måste inte alls stå nära sina trupper när man trycker på Y-knappen, utan man kan flyga också. Och jag kan skicka iväg dom vart som helst på banan och inte några 20 m åt gången. En åsikt också är att det ju faktiskt blir originellt och roligt när överblicken på banan blir att du måste flyga omkring och kolla läget istället för att kolla på en karta. Perfekt balans på hur snabbt man tar sig fram med hjälp av vingarna och storleken på banorna...
spelade demot, så nice... men usch vad jag avskyr betala så mycket pengar för singleplayer spel... får se när jag köper det, men vill spela det. precis som med batman-spelet.
Nu är det ju till stor del ett multiplayerspel också. De säger själva att singelplayer-delen egentligen bara är en lång inkörsport/tutorial för multiplayer även om det råkar vara flera timmars spelande med mycket intressant att upptäcka
/ LordDaimos
Metal meh. Kom igen, Tim! Bygg ett liknande spel før oss gamla syntare istællet.
http://www.youtube.com/watch?v=4pW-whxUqB4
:heart:
[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]
Jag köpte Uncharted 2 den 14e och Brütal Legend den 15e. Det är VÄLDIGT sällan man får spela två så bra spel inom en sån kort period
vilken konsol har du brutal legend på?
Unchartred=ps exclusive.... sen e det bara och gissa...
yeah, jag har både Brütal Legend och Uncharted på PS3 men jag har även ett xbox360 ;D
Jag älskar Tim Schafer, men jag hatar metal. Om jag hade haft en själ hade den gråtit floder just nu. Hemskt, hemskt, HEMSKT!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Ah, den eviga kampen. Synthslyngel!
They went shopping, now they're rotten.
Dödstraktor. Sveriges hårdaste radioprogram. Måndagar 20 - 21.
Ska nog köpa spelet till PS3 så småningom. Har fullt upp med att spela GOTY.
Demon's Souls tills PS3 är GOTY! Men detta verkar skoj också, fin recension :).
För flummigt och konstigt för mig. Inte intresserad. Kanske plockar upp det när det kostar runt 200kr.
Plockade du upp det när det kostade 200 kr?