Modern Warfare 2 - inga dedikerade servrar

Medlem

Fått känslan av att dice kommer göra samma misstag med bf serien till bf, bf43 väntas komma till pc, samt bc2. dedicerat eller gtfo.

Medlem

Lär ju inte ha blivit några dedikerade servrar bara för att vi väntar till den 24:e

hela IW sammanbundet med steam tyder ju på att dom aldrig tänkt ha med funktioner för dedikerade servrar.

känns som spelutvecklarna drabbats av lathet och skyller det på piratkopiering.

Medlem

Jahapp, då var mp'n slaktad Sen kommer de skylla de lägre pc-försäljningssiffrorna på piratkopiering och sen sluta släppa spel till pc ;'(( Nu blire en morgonkaffe för att få upp humöret lite!

Medlem

Jag har alla tidigare codspelen, och har spelat dom som en tok i flera års tid... Jag hade förbokat även detta,. men pga dessa tråkiga nyheter avbokade jag det direkt!
Hoppas att alla som signar protestlistan ger fan i att köpa det också! I sådana fall så kommer det slå hårt!

Inaktiv

Fett lol @ alla xD...

signatur

CZorg will rise again...

Medlem

pc kids^^

förbokat till xbox

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tror bestämt att de gjorde bort sig nu. Är övertygad om att när BF:MC2 släpps så kommer det ta måååånga spelare från MWF2.

Är övertygad om att singleplayer kommer vara fantastiskt i MWF2, men ettan klarade man lätt av på under 10h, så frågan är hur mycket det är värt.

signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Bra initiativ! De har redan ett så pass starkt varumärke, så de kommer bara vinna på detta i längden och slippa de flesta crackade ryska servers.

Var lugna, de kommer att komma fram med en lösning senare som tillfredsställer alla parter.

Medlem

det är rätt hårt fail att inet ha dedikerade servrar till fps.
l4d har väldigt annorlunda spelstil samt endast 8 spelare så det är rätt så dålig jämförelse.

men jag tror att IW har vett nog att inse att pc marknaden inte vill ha den här lösningen.

signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem
Skrivet av Blekis:

Lär ju inte ha blivit några dedikerade servrar bara för att vi väntar till den 24:e

hela IW sammanbundet med steam tyder ju på att dom aldrig tänkt ha med funktioner för dedikerade servrar.

känns som spelutvecklarna drabbats av lathet och skyller det på piratkopiering.

Problemet är ju bara att ditt argument dock inte håller då alla tidigare cod titlar kört med dedikerade servers osv så hade det varit mindre problem för dem att låda det vara som innan.

De har ju tydligen investerat som fan i IW.NET vilket är sorgligt då det totalt dödar hela clan / community scenen på pcn.

Medlem

BOJKOTTA DETTA ALLESAMMANS!!
Tror dom att de kommer att tjäna på att göra såhär eller? då är dom fan dum i huvve. Bojkotta detta och låt de förlora så mycket pengar som möjligt så kanske de förstår att de har gjort ett misstag!

Medlem

idioter, varför ta bort en funktion som funnits i alla(?) tidigare cod spel. Blir förbannad

Medlem

Känns som om Battlefield: Bad Company 2 kommer få lite nytt folk. Där kommer det finnas Dedicated servers iaf.

Trist på ett bra spel som MW2 dock.

IW har börjat tänka på, Self destruction?

signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Fail.

Bra för Dice dock. xD

Medlem

Jag undrar när spelet släpps på Mac?

Jag lirar COD MW på min MacBook Pro och det är en sjukt bra spelupplevelse

Medlem

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men ingen på IW brys sig om erat gnäll. Spelet kommer sälja ändå. Jag kommer spela på min 360 och vara nöjd. Jag tror även alla ni som säger att ni inte kommer köpa det kommer köpa det ändå...

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Grabbar o Tjejer!
Spelet har inte kommit ut än.
Möjligheterna är fortfarande stora.
Så många duktiga moddare de finns och eventuella sammarbeten, då kanske de inte blir så dåligt.
Tålamod.

signatur

Haj haj

Medlem

YES! Tidigare datum än vad jag väntade mig!

signatur

Uncharted 2 beställt!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Men ingen på IW brys sig om erat gnäll. Spelet kommer sälja ändå. Jag kommer spela på min 360 och vara nöjd. Jag tror även alla ni som säger att ni inte kommer köpa det kommer köpa det ändå...

Nästan 50k signde på petition, det blir ca:

500kr x 50.000 =

25.000.000 Svenska riksdaler.

Dom gräver sin egen grav.

Medlem

Asså om man ska spela Clan match osv osv.. Välj privat match?
Ja tycker Matchmaking e skit bra!

Medlem

PC:n är döende som spelplattform

signatur

yolo

Medlem
Skrivet av metro swe:

Ja det är ju jätte bra när man vill lagga, Dedikerade servrar har oftast mycket bättre uppkoppling än privatpersoner. Det lär bli ett helvete att lira 50 pers på en server. Nej tack.

Inaktiv

Underligt system men vi vet ju egentligen inte hur det tänkta "matchmaking"-systemet kommer att fungera. Kanske blir skitbra? Även fast jag är skeptisk. Men Valve släppte ju dedikerad server + browser till L4D , kanske kommer IW att göra samma sak?

signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av TruB:

Fått känslan av att dice kommer göra samma misstag med bf serien till bf, bf43 väntas komma till pc, samt bc2. dedicerat eller gtfo.

DICE har sagt att det kommer att vara dedikerade servrar.

Medlem

http://www.dotdosh.com/main/why-dedicated-servers-in-mw2-is-i...

Eftersom det nu är en direkt portning av konsol versionerna så är väl max antal players 16st per server...Skulle fan inte förvåna mig.

Medlem
Skrivet av metro swe:

Tror inte du hade sagt samma sak om du hade varit PC-spelare.

Medlem

Att annat problem är ju när han som är host bestämmer sig att "nu har jag tröttnat", stänger ner servern så får man leta en ny. Näe, håller med.. fet bojkott..

Medlem

brukar ändå avinstallera COD´s efter man lirat igenom single player delen. lär ju öka piratkopieringen minst sagt

MFZ
Medlem

cod4 var ju helt ospelbart omoddat, det första som hände varje runda var att båda lagen sprang och slängde granater över hela kartan, så det var typ lotto om man överlevde mer än 5 sekunder (såvida man inte stod still i spawn tills granatregnet tog slut).
sen kan man ju diskutera alla perks och annat tjaffs som förstörde spelet, tex fantatic och last stand, helikoptrar och flygbombningar.. vill man spela en MATCH så slipper man helst allt sånt, men vill man lalla runt solo på en pubserver utan nått vettigt teamplay.. visst.

så om dom inte fixat dedikerade servers och möjligheten att modda spelet.. gonatt för pc-versionen.

man ser ju inte direkt fram emot att spela matchmaking på servers där personen i fråga sitter och har torrents och annat skit igång på samma lina såvida man inte har en warp-lag fetisch.

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skriv svar