Nintendo planerar ny DS?
Personligen hade jag ju hellre sett bättre batterier, min DSi drar ur batteriet relativt fort.
Om man nu ska öka på storleken på skärmen så hoppas jag att man höjer upplösningen med, pixligt nog som det är på nära håll.Sedan kunde man ju få fart på DSi-store med så man kan få någon nytta av SD-minnet. Jag vill se både GBA och NDS-spel.
PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP
Gör en DS för vänsterhänta när ni ändå håller på! Det är ju totalt värdelöst att lira spel som det är nu...
Zelda: Phantom Hourglass bör ju gå bra iallafall, likaså Professor Layton och Ace Attorney/Phoenix Wright-spelen. Vilka spel är det som inte fungerar för dig? Som högerhänt så är jag inte direkt insatt i problemet. De spel du spelar med knapparna enbart bör väl vara rätt lugna iallafall?
Gör en DS för vänsterhänta när ni ändå håller på! Det är ju totalt värdelöst att lira spel som det är nu...
Zelda: Phantom Hourglass bör ju gå bra iallafall, likaså Professor Layton och Ace Attorney/Phoenix Wright-spelen. Vilka spel är det som inte fungerar för dig? Som högerhänt så är jag inte direkt insatt i problemet. De spel du spelar med knapparna enbart bör väl vara rätt lugna iallafall?
Det är det att man måste hålla i konsollen med höger hand när man ritar/skriver, vilket gör så att det är omöjligt att använda styrkorset!
Det är även jobbigt att hela tiden behöva pausa spelen så att man kan ta fram pennan för det går inte att hålla i den när man spelar, för då har man fingrarna på styrkorset...
Om de bara släppte en konsoll med inverterat styrschema så vore det perfekt!
Det är det att man måste hålla i konsollen med höger hand när man ritar/skriver, vilket gör så att det är omöjligt att använda styrkorset!
Det är även jobbigt att hela tiden behöva pausa spelen så att man kan ta fram pennan för det går inte att hålla i den när man spelar, för då har man fingrarna på styrkorset...
Om de bara släppte en konsoll med inverterat styrschema så vore det perfekt!
Jag förstår vad du menar nu, jag provade även att hålla i min DSi och imitera hur GTA Chinatown Wars spelades. Det blir ju helt omöjligt nästan om man ändå väljer att försöka köra stylus med vänster hand. Krångligt nog att spela som högerhänt när man antingen måste stoppa in stylus eller klämma fast den mellan högerhandens fingrar, och då dels försöka spela och inte tappa stylus.
Mitt förslag till Nintendo är någon slags touchfunktion, inga knappar längre. Låt speltillverkaren välja vilka knappar som behövs och även ge möjlighet att få spel som kan spelas av både vänster- och högerhänta.
Förbannelse, kan de inte släppa en DS2 som har bättre upplösning, så jag slipper köpa en PSP-skit för att kunna emulera NES korrekt...
Jag har inte stött på några allvarliga problem. Vad kör du för emulator egentligen?
Spelar det någon roll? Ingen emulator kan ju göra så att spelen som är gjorda för en skärm med högre upplösning funkar 100% på en skärm med mindre...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.