Bantat multiplayer i Modern Warfare 2
Nyheten om dedikerade servrar var inte kul, men detta rör som tur är inte mig, för jag gillar mest S&D, med typ max 18 pers.
Jobbigt för alla som gillar att spela med många dock.
Fattar inte att de ska försämra MP så mkt
De gör tvärt emot vad fansen vill. Är de rädda att det ska köpas för många ex, så att de måste avskräcka vissa spelare?
Kommer nog ändå skaffa spelet för SP, eventuellt lite MP, dock ingen polare som ska skaffa :/.
Haha, den var najs.
Haha, har dom ingen lean på konsolerna? Ja herregud, hur fan kan man spela på en sån sak. Jävla budget grejer. XD
Jag ser fram emot detta så länge det inte hackar och laggar på internet! Då jävlar ska det flyta som en foliebit på ett lugnt hav!
Märkt att på cod waw så hackar det lite ibland och speciellt när man rör sig från sida till sida, antar att det är lite dåligt optimerat. Har för mig jag inte märkte något sådant på cod 4 mw.
En recension av PC versionen kommer runt nästa vecka.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
CoD är byggt för små strider och det är förklaringen till den här ändringen. Jag ogillar starkt att det inte kommer Dedis, men det här är en bra grej. Blev sjukt störd på att försöka hitta servrar som inte hade mer än 20 spelare. Fler spelare än 20 är inte roligt. I alla fall inte i CoD, spela Battlefield då istället.
Det är uppenbart att man siktar in sig på konsolmarknaden.
Jag själv spelade Cod4 massvis både på konsol och Pc.
Var inget fan av matcher med alldeles för mycket spelare, tycker det gjorde sig bättre med mindre lag så det blev mer strategi, teamwork och skill.
Jag förstår hur de har tänkt men visst jag förstår att pcspelarna blir besvikna.
Själv ser jag fram emot spelet enormt mycket!
Har Fragzone blivit aftonbladet helt plötsligt? Jag hade öht. inte velat se ett MW2 med fler än 18 spelare, banorna och spelmekaniken har aldrig varit byggd för masskrig ala Battlefield. Nu vet jag inte hur MW1 var på PC men om det var 18 max där så får förstår jag inte på vilket sätt IW har bantat 2:an? Förstå att COD5 är utvecklat av EN HELT ANNAN UTVECKLARE, varvid man inte kan jämföra 5:an med MW2.