Sju miljoner Modern Warfare 2 dag ett?

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Hört att sp liger på typ 8h speltid. Stämmer det? Skandal isf.

8??, klipp du ner den tiden ett par timmar

signatur

Retro.

Kortaste sp jag spelat?!?! Blir att vänta på bad company 2 istället

Medlem

Synd bara att det inte finns något demo, så det finns ingen möjlighet att testa hur IWnet fungerar utan att betala för det.

För mig är det helt ofattbart hur de kan förändra MP delen av spelet så mycket till PC utan att låta folk testa det och dessutom inte släppa någon information om IWnet förrän några veckor innan spelet släpps. När de behandlar sina kunder så tänker jag inte köpa det, av principskäl.

Det är inte matchmaking och bristen på dedikerade servrar som gör mig mest besviken utan sättet de har skött informationen om förändringarna på. IW får göra vad de vill med sitt spel men jag förväntar mig information om förändringar jämfört med tidigare spel, de har tappat mitt förtroende genom deras sätt att agera.

Inaktiv

Köp Battlefield Bad Copmany 2 ist folk!

Medlem

Köpte det i förrigår (släppdagen) och jag är mycket nöjd. Av vad jag har sett hittills så har det varit fantastiskt iallafall.

Medlem

Bad Company 2 kommer för fan inte förrän i mars, orka vänta tills dess...

Medlem

överskattat och överskattat det är som MW fast lite lite bättre på alla områden, precis vad den som hängde med och läste emellan raderna under hypen fattade att det skulle vara. Själv är jag nöjd med köpet och sket i PC-bojkotten.

P.S. 8 timmars speltid är ju standarden numera. SPn är en skoj novelty men det är MPn som gäller i detta spel.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Rolle:
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Vem siktar du på? Jag köpte inte spelet och tänker inte köpa det. Alla andra som skrev på listan kommer inte heller göra det.

Att någon vill spendera 500kr på halvfärdig konsolprodukt får göra det - be my guest. Men snacka inte om att vi som bojkottar står först i kön om du inte har någon åning om det.

Word.

Inaktiv
Skrivet av ante87:

Hur många är till PC då? Typ ett ex lr, skulle gissa på 97% är till konsol.

Ska man gå efter den aktuella omröstningen på fz.se om man ska köpa MW2 till PS3, Xbox360 eller PC så leder PC-användarna stort med 60% av köparna. Detta är ju bara riktlinjer, men det känns ju mer säkert än dina spekulationer på 3%.

För övrigt, köpte detta igår och det är helt jävla klockrent! Ni som bojkottar, sitt där o tjura. Ingen bryr sig

Medlem
Skrivet av spikes:

Current Players Peak Today Game

52,923 55,189 Call of Duty: Modern Warfare 2 - Multiplayer
40,928 46,807 Call of Duty: Modern Warfare 2

från: http://store.steampowered.com/stats/ (sen klicka på view steam players per game)

mhm, sedan hade det kanske vart 100,000 - 200,000 mer om dom inte hade fuckat ur skiten (antagligen mer men om vi kollar på petition)

Medlem

det är inte cod längre, känns mera som cs.....tråkigt online spawna dö på några sekunder, små kartor inge dedi servrar. ge oss dedi servrar och större kartor!

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

klarade sp på 9h13min, ungefär vad jag brukar ligga på såna här spel.
MP är grymt kul, likaså sp där jag nu kör på hardened, o sen blir d svåraste, för d e så kul så man faktiskt kan spela d fler än en gång

signatur

🎮 PC Specs:
- 🖥️ GPU: ASUS TUF RTX 4080
- 🧠 CPU: AMD Ryzen 7 5700X3D
- ⚡ RAM: 32 GB
- 🖥️ Monitor: ASUS ROG Swift OLED PG32UCDM (32-inch 4K QD-OLED, 240 Hz, 0.03 ms)

Medlem

Det blir ju typ 3-4 Miljarder i sales på spelet, vilket måste vara sinnessjuka siffror för en spelstudio. Vore väldigt intressant att veta vilka kostnader de haft.

signatur
Inaktiv

Köpte det till PC det var pricis lika bra som jag trodde !

Med andra ord "Otroligt jävla underbart bra"
enda nackdelen --> Installation genom steam..

Medlem
Skrivet av Pzykbryt:
Skrivet av ante87:

Hur många är till PC då? Typ ett ex lr, skulle gissa på 97% är till konsol.

Ska man gå efter den aktuella omröstningen på fz.se om man ska köpa MW2 till PS3, Xbox360 eller PC så leder PC-användarna stort med 60% av köparna. Detta är ju bara riktlinjer, men det känns ju mer säkert än dina spekulationer på 3%.

För övrigt, köpte detta igår och det är helt jävla klockrent! Ni som bojkottar, sitt där o tjura. Ingen bryr sig

Fast den är inte aktuell, den är från innan IW släppte bomben. I dagsläget skulle den se helt annorlunda ut.

Medlem

Efter ytterligare tre timmars MP spelande är jag fortfarande lika förvånad över hur laggfritt det är och hur pass snabb host migration är.

Laggar till en gång per tioende match ungefär och det spelar ingen som helst roll för mig. Jag är nöjd!

PC versionen, förstås.

Medlem

Finns det någon som kan se objektivt på SP delen? Jag tror nämligen inte själv att det är så stor skillnad mot 4an och eftersom jag inte direkt gillade 4an så mycket, så finns det ingen ide för mig att spela detta va?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förstår inte alla som har fått för sig att vi som bojkottade spelet stod först i kön? Jag har inte köpt skiten och kommer inte att göra det, kan bara svara för mig själv men har sett att det finns fler folk på FZ som står på sig

Infinity Fail ska inte få mina pengar iaf.

Ps. Gillar FZs flamebait stil på nyheter Ds.

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag drog det på ~5-6h när jag lirade på "hardened" (näst svåraste)

Inaktiv

Irriterande newbies i den här tråden som säger vi bojkottare köpt det, det har vi inte, varför? = vi är riktiga gamers, konsoll och matchmaking är fan inte gaming det är leksaker för newbies.

Snart är det väl inbyggd autoaim ala konsoll och som nintendo ska börja med autospel på svåra partier på alla PC spel tack vare idioter som alla casual mainstream puckon som sålde sin stjert till IW/ActiBlizz, slår vad om dom lyssnar på Britney Spears och Michael Jackson också.

Medlem

Vad är detta för fjanterier. Jag tycker mig kunna höra rekord efter rekord, av sålda PC-titlar, och ändå säger bolagen att dom inte vill satsa på PC-exclusiva titlar för att piratkopieringen är för stor? Resonerar dom med arlset, eller vad är det frågan om...

Medlem

finns redan cheats för multiplayer, samt campaignen är 5h lång. jag skulle då aldrig betala pengar för det.

Medlem

Den stora frågan är ändå:
Finns det någon analys på hur många piratkopierade versionen som det har laddats ner? Intressant att än en gång mäta det emot de betalande som inte kan spela mot piraterna som har kunnat spela (utan Steam) säkerligen tidigare än den betalande massan.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Pirater, gå och dränke er Så ska det se ut...

Inte fan är de värda 500:- efter att ha, helt utan anledning, förstört hela multiplayern. De kunde ju åtminstonde kört ett system som Left 4 Dead, med dedikerade servrar i bakgrunden. 9v9 är inte bra, det duger på små banor, men på större så kommer det bli lite glest.

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag drog det på ~5-6h när jag lirade på "hardened" (näst svåraste)

Det tog 7 timmar för mig på veteran, allt under det är ju ezmode 8)

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

/j

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Suck..folk är för sorgliga... liksom... men.... alltså jag orkar inte kommentera idiotin.

signatur

Retro.

Medlem

In your face gnälliga PC-community. På sätt och vis tycker jag också att det är gött att Infinity ward stod på sig och körde på sin vision av MW2, trots en miljard whinande PC-spelare. Ingen tvingas att spela spelet och uppenbarligen är det ju en "hel del" som faktiskt tycker att det är köpvärt.

Medlem

För övrigt är det absolut roligaste med bojkott-gruppen att kolla vad medlemmarna sysslar med. En stor del av medlemmarna sitter och spelar...just det...MW2 ;D

Skriv svar