Assassin's Creed II
Mycket bra skriven recension Peter! Din bästa hittills, din lille ordtrollare där!
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Hmm.. hade väntat mig en fullpoängare:o
Va? Nu tog du väl i? 5/5? Knappast.
Lite tråkigt att MW2 får högre betyg dock. Nu har jag inte spelat AC2, men tycker personligen att MW2 fått för höga betyg av de flesta recensenter.
-----
Assassin's Creed II recensionen var riktigt bra skriven.
Så himla jobbigt är det nog inte att följa mellansekvenserna. Har ni alla fått mass-adhd? Ni bevisar bara att det var rätt att göra dem oavbrytbara, då ni annars hade missat hela storyn. Den har ubisoft lagt ner mycket tid och pengar på, och höjer faktiskt spelkänslan vare sig ni vill eller inte eftersom den skapar ett djupare engagemang (för de som följer den alltså och inte ni som börjar hoppa upp och ner i soffan och skrika med munnen full av geléhallon så fort ni måste sitta still i ett par minuter).
Visst är det segt om man måste se samma sekvens flera ggr om man misslyckas, men det gör också att mer står på spel, och man blir mer motiverad att inte misslyckas.
Visst är det segt om man måste se samma sekvens flera ggr om man misslyckas, men det gör också att mer står på spel, och man blir mer motiverad att inte misslyckas.
Nej, det enda det gör är att man blir uttråkad och omotiverad. Finns inget som stör spelkänslan så mycket som långa pauser varje gång man dör.
HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin
Testade första lite, men njaaa, är man i nån 3D värld eller? fattade aldrig riktigt.
Kanske för att du hoppade över alla mellansekvenser?
Så himla jobbigt är det nog inte att följa mellansekvenserna. Har ni alla fått mass-adhd? Ni bevisar bara att det var rätt att göra dem oavbrytbara, då ni annars hade missat hela storyn. Den har ubisoft lagt ner mycket tid och pengar på, och höjer faktiskt spelkänslan vare sig ni vill eller inte eftersom den skapar ett djupare engagemang (för de som följer den alltså och inte ni som börjar hoppa upp och ner i soffan och skrika med munnen full av geléhallon så fort ni måste sitta still i ett par minuter).
Jag tror ingen har tänkt ta bort dem första gången, då får de gärna vara obrytbara. Det är att man inte kan stänga av dem när man försöker igen folk stör sig på.
Nej, det är få saker som gör mig så omotiverad som att behöva se en lång sekvens en gång till.
Lär nog hur som köpa 2:an, tyckte ettan var lovande på många plan förutom den väldigt påklistrade cyber / sci-fi delen som jag tyckte förstörde mycket av känslan istället för att hjälpa den.
Tycker det var en bra recension med undantaget att jag såsom många andra hade velat höra mer om hur själva lönnmorden går till i AC2.
Tyckte mycket av assassin-känslan försvann i första AC, när det var omöjligt att lönnmörda en person utan att bli sedd och fick sedan fick fighta sig fri.
Spelet hade i mina ögon växt om de hade förbättrat detta sedan AC, gjort det mer likt "hitman" uppdragsmässigt.
Kan snabbt säga att lönnmorden i denna utgåva kan göras på mycket mer varierande sätt än AC, här har du en blandning av vapen att utföra ditt "hemska" yrke.
Men att avslöja exakt vad det är kommer förstöra lite av spelet för er, så ni får nöja er med att
Ja, det är mer varierande.
"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power."
Trevligt att tvåan överträffar föregångaren! Då kommer jag äntligen klara av att spela genom detta spel. Förra var så monotont vilket hindrade den potential som fanns.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.