Assassin's Creed II
"Florens är det nya Jerusalem" hette det antagligen när Ubisoft skissade på uppföljaren till parkourpangaren Assassin's Creed. Med fältrapporten i hand konstaterar FZ:s recensent att fortsättningen bjuder på fler överraskningar än nya takpannor.
#assassins-creed-ii, #ubisoft-montreal, #assassins-creed, #far-cry-2, #borderlands, #mass-effect
Fin recension, spelet verkar intressant men det är en sak jag hakar upp mig på...
Det går FORTFARANDE inte att skippa mellansekvenserna?! Detta usla drag hindrade mig från att spela genom ettan en gång till, då de i min mening är extremt långdragna.
Ja, fruktansvärt dåligt att det inte går att avbryta mellansekvenserna, speciellt om man måste se om den om man misslyckas med uppdraget efter.
Annars verkar det som om de har lärt sig av föregångarens misstag, till vissa delar. Recensionen nämner ingenting om hur morden går till; det var en av ettan stora svagheter. Det gick inte att lönnmörda, utan man var tvungen att springa in som en bulldozer och sedan slåss för att kunna komma ut. Hur är det i tvåan, går det att döda mer á la Hitman?
Jag håller med båtsman i hans fråga. Saknade "Thief"-stilen i 1:an när det var lönnmördardags.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Fan vad nice! Har inte ens lyckats ta mig igenom ettan än.
Gjorde någon det? Man tröttnade efter 5-6 timmar av samma, samma, samma, samma, samma, samma sak.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Ja, fruktansvärt dåligt att det inte går att avbryta mellansekvenserna, speciellt om man måste se om den om man misslyckas med uppdraget efter.
Annars verkar det som om de har lärt sig av föregångarens misstag, till vissa delar. Recensionen nämner ingenting om hur morden går till; det var en av ettan stora svagheter. Det gick inte att lönnmörda, utan man var tvungen att springa in som en bulldozer och sedan slåss för att kunna komma ut. Hur är det i tvåan, går det att döda mer á la Hitman?
lyckades du aldrig med morden? de var ju de som var roligast i AC,att få perfekta mord utan att målet visste att man var där.
I have spoken..
Mycket bra recension. Täcker allt.
Och även jag tycker att det är uselt att man inte kan skippa mellansekvenserna. Var riktigt frustrerande i ettan, speciellt när man gjorde småuppdragen där man skulle mörda knektar utan att upptäckas. Misslyckades man var man tvungen att lyssna på den där jävla 30-sekunders dialogen IGEN. Väntade på PC-versionen så att nån kunde modda bort det men tyvärr kom det ingen sån modd
Ett bra betyg faktiskt. Fattar inte riktigt varför alla förväntar sig ett toppenbetyg av alla uppföljare?! ODST var inte en fullpottare, Inte Uncharted, inte detta heller. Hur det blir med Bioshock får vi ju bara vänta och se. Känner på mig att det blir en 9a och Mass Effect en fin tia (eller högsta betyg, hur ni på FZ nu rankar)
When It's Game Over. It Is.
Urk, hatade hur man inte kan trycka förbi mellansekvenserna i första AC och nu så har de kvar det!? Då väntar jag tills jag kan köpa det under 200kr.
Gillar dock att AC2 fått undertexter, det var en annan grej som jag störde mig på i första spelet.
Varför skulle man vilja plocka bort mellansekvenserna?! Det är ju dem plus spelets gång då spelaren styr gubben som gör hela spelet!
Är alla gamers påväg att bli n00bs eller? Ni verkar ju ha fått det här med dagens spel totalt bakom foten!
When It's Game Over. It Is.
Varför skulle man vilja plocka bort mellansekvenserna?! Det är ju dem plus spelets gång då spelaren styr gubben som gör hela spelet!
Är alla gamers påväg att bli n00bs eller? Ni verkar ju ha fått det här med dagens spel totalt bakom foten!
Dagens spel = film?
Näe, när jag spelar spel så vill jag spela och ha en interaktiv upplevelse, inte glo på film och ha en passiv upplevelse. Och speciellt inte glo på någon film jag redan sett X gånger.
Och mellansekvenserna i första spelet var ju absolut skräp, bara en trist dialog mellan två personer.
Bra designade spel klarar sig utmärkta med att berätta en story utan att behöva låsa in spelaren tvinga personen till att glo på film. Ett spel får gärna ha ett intro och ett slut, men under resan mellan de två ska spelaren ha full kontroll, så som Oblivion osv.
Är mellansekvenserna sevärda så är väl det bra. Fast jag vill ändå kunna skippa dem då det blir tjatigt efter ett tag. I första AC blev jag dessutom så irriterad på den fula engelska brytningen. "Vi har en översättningsmackapär så att den amerikanska befolkningen ska slippa behöva läsa undertexter."
lyckades du aldrig med morden? de var ju de som var roligast i AC,att få perfekta mord utan att målet visste att man var där.
Det kvittade hur man tog sig dit, man var ändå tvungen att slåss mot hans kumpaner efteråt. Offren rörde sig alltid bland folk.
Om man misslyckas med något och måste se samma sekvens igen blir i alla fall jag väldigt trött, det är något jag inte verkar vara ensam om.
Sen när jag spelar om vill jag kunna skippa sekvenser för att komma till det som är roligt, nämligen att spela.
Är mellansekvenserna sevärda så är väl det bra. Fast jag vill ändå kunna skippa dem då det blir tjatigt efter ett tag. I första AC blev jag dessutom så irriterad på den fula engelska brytningen. "Vi har en översättningsmackapär så att den amerikanska befolkningen ska slippa behöva läsa undertexter."
Om de nu har en "översättningsmackapär" och lyckas översätta allting, varför klarar de inte att fixa så de inte bryter?