Left 4 Dead 2
Jag blir så jävla trött på alla nötter...
Hehe, det är inte helt lätt att argumentera med folk som tycker att ett helt spel borde vara en gratis DLC eller en billig expansion.
Det hade vart en annan sak om dom inte lovade allt detta till L4D! Nu har jag inte länken till det officiella statement från valve där dom skriver att dom ska uppdatera L4D med nya vapen, kartor etc. precis som dom gör med TF2, nej istället så gör dom en tvåa och rent av ljuger! Det är det som gör oss "nötter" pissed off!
Jag blir så jävla trött på alla nötter...
Hehe, det är inte helt lätt att argumentera med folk som tycker att ett helt spel borde vara en gratis DLC eller en billig expansion.
Det hade vart en annan sak om dom inte lovade allt detta till L4D! Nu har jag inte länken till det officiella statement från valve där dom skriver att dom ska uppdatera L4D med nya vapen, kartor etc. precis som dom gör med TF2, nej istället så gör dom en tvåa och rent av ljuger! Det är det som gör oss "nötter" pissed off!
Vavle påpekade väl att den ekonomiska krisen gjorde så att vissa saker blev tvungna att omprioriteras? Det är inte konstigt att ett företag inte längre kan göra gratisgrejer för "good will"s skull, utan måste tänka om och tjäna pengar istället i ett sånt läge... för inte heller vavle är väl speciellt sugna på att sparka personal antar jag.
Metal is best served heavy.
Nä efter att ha spelat 3 kampanjer måste jag nog säga att det första spelet var bättre. Grafiken håller betydligt högre kvalité i ettan och banorna känns inte lika genomtänkta (ett träsk? kom igen..). Designen brister på sina håll då man inte hittar vart man ska och de mål man har kan vara oklara eller ologiska.
Sen har en drös med buggar från det första spelet hittat sin väg till 2an också. Som att alla zombies spawnar i T-pose exempelvis. Men detta kan bero på att matchmaking i motsats till vad Thomas säger i recensionen fungerar uruselt.
Jag har en bra uppkoppling men kan endast hitta 5-6 aktiva lobbys, och då paras man ofta ihop med tyskar eller ryssar och får en ping på 200+. Ibland är det helt ospelbart. Något som man inte får veta förrens man laddat spelet och startat banan då man kan se pingen. Man kan tycka att det vore en enkel feature att lägga in en pingmätare i lobbyn för att minska problemen...
Det man kan fundera över... Om man nu hittar 5-6 lobbys på varje kampanj och man utgår från att alla dem är fulla... 8 x 5 x 5 = 200...
200 som spelar spelet i europa? Stort fail isf.
Utöver det så känns karaktärerna och storyn inte lika intressanta som i ettan men ett helt ok spel ändå, för grunden är ju bra. Skulle nog säga 7/10 om jag recenserat det. Oj det gjorde jag visst.
Om man inte skaffade ettan men vad sugen på att köpa det, så ska man nog titta närmare på det här. Just som jag gjorde, tänkte att jag skulle köpa ettan, men sen kom nu 2an och det är ett skit roligt spel. Särskilt multi. Ingenting klår versus 4 vs 4 om man kör med sina polare online. Så fantastiskt kul!
Var en av många som förbokade L4D2, enbart för att komma åt demot tidigare än andra. Fadäsen med uppskjutna releasedatum (umm..timmar..) fick en att börja må dåligt.
Sen när demot väl kom ut: kattistråf !!! Dagsmiljö! Alldeles för lätt på ex Advanced, ett måste var att köra på Expert.
Tur att man inte gick ut på forum o skällde ut *spelet* L4D2..för att:
L4D2 är underbart ! Lirat i ett par dagar nu och det är bättre än 1an !
*hats off*
EDIT ///
När besvikelsen lagt sig efter demo releaset, började jag tanka hem custom L4D campaigns...Mycket är riktigt fina kampanjer, flera tar upp till ett par timmar att klara. Ser fram emot fler campaigns till båda versionerna!
Make a hole !
...
Realism är verkligen det som gjort att jag fastnat för spelet. VS mode är alltid skoj men i det stora hela är det utan tvekan realism som gjorde att jag gillade spelet starkt.
Som en liten slutnotis kan jag väl säga att Expert på L4D är nästan som att spela L4D2 på advanced pga den nya AI.
Vad är realistiskt med zombies?
Vänta bara... Svininfluensan är bara början, snart kommer ni vara zombies allihop...
Jag är väldigt glad över att jag gav Left 4 Dead 2 en chans trots den lilla marginalen mellan första spelet och detta.
Det som gör att detta är och förblir ett bättre spel är väldigt enkelt vid närmare eftertanke : Tvånget till teamplay, Det går inte att klara ett event som det på Dark Carnival när man slår upp grindarna utan att ens lagkamrater täcker ens rygg och springer i grupp. I föregångaren var det bara att vänta ut horden, nu kan man inte ens sitta ner en längre stund utan att en spitter förstör ens fina läger.
Den oerhört komiska dialogen håller klass för att vara vad den är och det går egentligen inte att klaga på någonting.
Det är skönt att något spelföretag faktiskt lyssnar på sina fans idag. (jag låter det vara osagt vilka som ska ta åt sig trots en enorm inkomst på release-dagen)
Kvadratich, Praktich , Gut.
...
Realism är verkligen det som gjort att jag fastnat för spelet. VS mode är alltid skoj men i det stora hela är det utan tvekan realism som gjorde att jag gillade spelet starkt.
Som en liten slutnotis kan jag väl säga att Expert på L4D är nästan som att spela L4D2 på advanced pga den nya AI.
Vad är realistiskt med zombies?
Vänta bara... Svininfluensan är bara början, snart kommer ni vara zombies allihop...
ni svinpälsar.....ni vet väl att detta kommer hända i Crewe, UK???
Make a hole !
Och för övrigt anser jag att superzombies förstör stämningen, precis som den där löjlige mutationen i Resident Evil (filmen) sabbade en av världens bästa zombiefilmer.
superzombies...det finns ju inga "levande" zombies, så vi får fantisera lite
superzombies, med braincapacity? yupp...hatar sånt...detta STÖR ordningen....men wth
lycka till btw
Make a hole !
Och för övrigt anser jag att superzombies förstör stämningen, precis som den där löjlige mutationen i Resident Evil (filmen) sabbade en av världens bästa zombiefilmer.
superzombies...det finns ju inga "levande" zombies, så vi får fantisera lite
superzombies, med braincapacity? yupp...hatar sånt...detta STÖR ordningen....men wth
lycka till btw
Zombies med hjärnkapacitet är ju inte något nytt egentligen. Redan 1985 i George A. Romeros film Day of the dead fanns dom (ok, fanns bara 1 zombie med någorlunda hjärnkapacitet).
Och Romero klassas ju som en av skaparna och utvecklarna av zombie behaviour.
Dock stör jag mig på supersnabba zombies vilket inte bör höra till normen om man ser till den gamla zombieskolan.
Jag är ju ett stort fan av zombie-filmer, och egentligen allt som har o göra med zombies så jag tänkte att jag säkert skulle älska detta lir. Har inte kört 1an, utan ladda ner demot L4D2 till xbox360 och jag måste säga att det såg rent ut sagt för jävligt ut grafikmässigt. Speciellt när man suttit o nött Modern Warfare 2 på 42 tum full HD, och sen slår över till detta.. (grafik-hora som man är..) jag klarade bara inte av det. Spelmässigt kändes kontrollen riktigt.. obekväm. Svårt o sätta fingret på det. Inget bra intryck fick jag iaf, så det blir inget köp för mig.
Hur kan folk mer ellr mindre såga spelet grundat på demot? Demot speglar inte på långa vägar fullversionen, krävs versusläge och spel mot rediga människor för att det ska komma till sin rätt..dessutom har Valve valt helt fel bana, dom andra e klart bättre mycket pga att dom utspelar sig under natten..
Kan mycket väl tänka mig att kontrollen är konstig på Xbox, för de tycker ja den är på alla fps-spel på konsoll
Tittar man på detaljrikedomen känns det som att det lades mer kärlek på banorna i det första spelet. Oinspirerat skulle jag vilja beskriva det som. Dock vill jag inte påstå att första spelet hade särskillt snygga banor heller men de höll iaf ihop på ett hyffsat vettigt sätt. Det jag försöker säga... 7/10 för att det fortfarande är left for dead och konceptet fungerar som tidigare, det vill säga relativt bra.
Men nog kunde valve ha gjort betydligt mer. Känns som en rätt hastig produktion, kanske har de satt originalteamet på något större och viktigare projekt...
Well done, du visade precis ett "filmspel" som är nästan enbart spelas pga grafiken, inte konstigt att grafiken är välgjord.
Fin logik där. Ett spel kan inte vara snyggt och ha innehåll samtidigt.
- Intressant i och med att Crysis Warhead har en (för genren) rätt så bra story med betydligt mer minnesvärda karaktärer än den skit du finner i L4D och L4D2.
Crysis spelar man för att få grym action, till skillnad från det repetitiva skräp i L4D/L4D2. Att man får grym grafik istället för 2002-dito är bara en bonus.
Har spelat 7 timmar hittills enligt steam sen igår kväll. Riktigt kul är det, mycket mer varierande miljöer och events än ettan. Det häftigaste hittills är "Hard Rain" med ovädret.
Har inte kört Versus, Realism, Scavenge eller börjat med expert än. Tror det kommer hålla lika länge som ettan där jag har 107 timmars speltid enligt steam