Capcom: Väst får göra våra uppföljare
Hur kan ett spel som fick max betyg av FZ floppa rejält?
Jag vet inte vad andra gav för betyg, men Grin var trots allt en svensk studio - så jag litar föga på det stämde.
Sen finns det alltid produkter som får höga betyg av media/experter men som sen inte säljer.
Hur kan ett spel som fick max betyg av FZ floppa rejält?
Det är inget ovanligt att spel som får god kritik av recensenter ibland floppar ute i handeln. Ett annat exempel är Mirror's Edge som hyllats av en i princip enig kritikerkår men som bombade totalt hos spelköparna.
Hur kan ett spel som fick max betyg av FZ floppa rejält?
Det är inget ovanligt att spel som får god kritik av recensenter ibland floppar ute i handeln. Ett annat exempel är Mirror's Edge som hyllats av en i princip enig kritikerkår men som bombade totalt hos spelköparna.
För att inte nämna Psychonauts, Grim Fandango, Valkyria Chronicles och Little Big Planet. Okej, det sistnämnda floppade väl inte med det sålde långt sämre än väntat.
Bionic Commando var ett kanon spel. ett utav få spel jag kan tänka mig spela igen, men det var inte värst med marknadsföring för spelet. hade det varit ett EA spel hade det nog sålt multum
Ta två av EAs spel Dead Space och Mirror's Edge som exempel.
Båda har fått rätt bra kritik, medan dom båda har fått dåliga försäljningssiffror, trots att EA har marknadsfört dem ordäntligt.
What else could I say?
Everyone is gay.
Ja så kan det nog vara, bra spel men inte tillräckligt många som tycker det verkar intressant.
Stod själv och tittade på Bionic Commando på mellandagsrean för 200 spänn men det blev Dragonage Origins i stället.
Det finns antagligen helt enkelt för många bra spel nu för tiden, hehe.
Bionic Commando var ett kanon spel. ett utav få spel jag kan tänka mig spela igen, men det var inte värst med marknadsföring för spelet. hade det varit ett EA spel hade det nog sålt multum
Ta två av EAs spel Dead Space och Mirror's Edge som exempel.
Båda har fått rätt bra kritik, medan dom båda har fått dåliga försäljningssiffror, trots att EA har marknadsfört dem ordäntligt.
Av lite snabbt användande av google och lite sökande så kommer man snabbt fram till att du har fel angående Dead space då de faktiskt har sålt mer än förväntat.
Har sålt 1,4miljoner exemplar fram tills maj 2009.
Hade man tänkt efter lite så hade det aldrig kommit en två om det sålt dåligt...
Det är rätt bra om man kontrollerar att de man skriver är sant innan man skriver något istället för att hitta på saker. Det är sånt vi har skvallerpressen till....
Kanske vore lättare om de började göra spel med innehåll istället för spel med premisser som "hans arm är borta och nu har han en krok där, slut."
På 80-talet var det få som brydde sig om att flesha ut storyn mer än grundpremissen, så när de förnyar ett IP så vill de ändra ngt så det blir skit ändå.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Jag gillade Bionic Commando och skulle säga att jag tyckte det var bra, och Wanted var väl bra för att vara filmspel. Jag tycker dock Bionic Commando klarade det som förväntades och Capcom borde kolla på kvalitén i det spel som Grin gjorde och inte hur bra det sålde. Kanske ska flytta marknadsföringen istället?
subterranean homesick alien
En rejäl story, och framförallt öppna banor hade gjort Bionic Commando kul. Att måste följa en förutbestämd väg, där nästan varje hus/hustak är "radioaktivt" förstörde verkligen all spelglädje. Försökte verkligen ge det en chans, men fick strunta i det pga uselt gameplay och riktigt tråkigt spel.
Lyckades däremot klara hyfsade Wanted och det smått värdelösa Terminator, där iaf grafiken luktade N64...
En rejäl story, och framförallt öppna banor hade gjort Bionic Commando kul. Att måste följa en förutbestämd väg, där nästan varje hus/hustak är "radioaktivt" förstörde verkligen all spelglädje.
Håller med
Hade inte behövt att vara helt öppen som GTA osv, men den linjära vägen skulle ha varit bredare så man inte stöter på den där radioaktiviteten så jäkla ofta.
Saken är den att Svenska Grin inte gjorde "gameplay" åt Terminator och Bionic Commando. Spelmekaniken stod Barcelona-studion för, medans här i Sverige så gjorde man environment art. Altså texturer, modeller o annat inrednignskrafs.
Wanted: weapons of fate gjordes till största delen av Barcelona-kontoret. Terminator var Göteborgs-kontorets skötebarn. Bionic Commando och Bionic Commando rearmed gjordes i Stockholm, inkl. design, art och ljud.
Kort sagt, du har fel.