Cities XL lägger ner online-delen
Detta spel är mitt största misstag någonsin.
Inte nog med att jag betalade för Planet Offer, jag fick maila dom 3 gånger för att ens kunna få betalning avbruten, trots att jag bara valde att betala en gång :S
Brinn!
Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche
Då blir spelet genast mer intressant
En utvecklingsstörd pensionär som aldrig ens sett ett pc spel kunde ha sett att den där spelidén skulle misslyckas.
Ingenting i deras så kallade online läge var värt pengar. Ungefär som att betala månadsavgift för att spela ett singleplayer spel (med en chat funktion).
Man spelar spelet i kanske 40 timmar, när man spelat igenom storyn eller som i det här fallet byggt klart sin stad. Vad finns då att göra? Börja om på nytt? Ett spel med månadsavgift måste vara oändligt (eller näst intill), punkt slut.
phew, bus-system kommer i nästa solo version. Skoj, har velat testa det sedan jag köpte spelet men det har bara funnits i online-läget. Det enda som gav mervärde i online läget annars när jag testade var trade funktionen. Men det var ju inte värt pengarna så jag förstår att de lägger ner.
Håller med alla andra, och jag slutade spela betan på grund av balansproblemen i onlinedelen. Det här spelet har stor potential med den nya inriktningen.